Gå til innhold

jobb mobil, kan man bruke den privat ? og hva med skatten ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at de legger til rundt 350-400 kr i måneden på lønnen fordi jeg har jobb mobil. Har ikke brukt den privat tidlgere da jeg har egen privat mobil så har ikke tenkt over det. Er jo ikke akkurat fordel å være tilgjengelig for kunder døgnet rundt og i tillegg betale for det. 

lurte litt på om jeg skulle si opp privat abonnementet og begynne bruke jobb mobilen til privat samtaler, men er det lov egentlig ? Og hvis det er lov, kan arbeidsgiver overvåke mitt privat bruk ? tenker på spesifisert faktura. 

Anonymous poster hash: 63fe6...4d6
Skrevet

Jeg skatter også  4-5000 i året for mobiltelefon gjennom arbeidsgiver, men så bruker jeg den også på fritiden. Trodde det var pga. fritidsbruken, vi måtte skatte for det. Så du som ikke bruker den på fritiden skal sikkert ikke skatte for den.

Anonymous poster hash: 5a603...037
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når du skatter av den er det fordi du kan bruke den privat.

Skrevet

Du må skatte for muligheten du har til privat bruk.

Anonymous poster hash: d1591...a8c

Skrevet

Har betalt skatt i to år uten å ha brukt den privat, kjiipt det.

Men er det sånn at om jeg begynner å bruke den privat så kan arbeidsgiver se ligg over meldinger og samtaler osv ?

Skrevet

Har betalt skatt i to år uten å ha brukt den privat, kjiipt det.

Men er det sånn at om jeg begynner å bruke den privat så kan arbeidsgiver se ligg over meldinger og samtaler osv ?

Arbeidsgiver har mulighet til å få spesifisert regning på ditt abonnement, ja.

Husk at dersom du bruker tilleggstjenester skattlegges det ekstra.

Dersom det er slik at du har egen privat telefon, og derfor ikke bruker den telefonen i det hele tatt privat kan du si i fra til arbeidsgiver om det og de skal da heller ikke trekke deg i skatt

Anonymous poster hash: 909a4...7f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...