Gå til innhold

Små barn og persienner med snorer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mange vanlige persienner og rullegardiner med "hele" snorer, altså at det blir en slags løkke uansett om den er trukket opp eller ned. Jeg blir jo nervøs og har hørt om barn som surrer og henger seg fast og blir kvelt. Kan jeg bare klippe over snorene så det blir to? Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: d6b42...529

Skrevet

Jeg bare knyter opp løkka når den ikke er i bruk men det er fryktelig tungvindt. . Og feilmarginer er at noe glemmer det :-( så jeg tar gjerne også imot bedre forslag

Skrevet

Finnes en liten innretning som snurrer opp persiennesnorene inne i en boks når de ikke er i bruk. Jeg kjøpte dem på en barneutstyrsbutikk. Lurer på om merket er Babydan? Flere år siden, men var vel verdt pengene!

Anonymous poster hash: 68bcb...e1a

Skrevet

Jeg snurrer de opp og henger dem ved siden av gardina øverst. Det er svært sjelden vi tar ned persiennene her i huset, så snorene henger der oppe bestandig.

Skrevet

Jeg har skrudd fast en liten krok høyt oppi vinduskarmen, hvor jeg hekter snora over. Du gjør rett i å være nervøs, det er veldig farlig!

Anonymous poster hash: 3cbe6...68e

Skrevet

Vi har byttet ut de vanlige med snor. Har en med metallkuler i stua, men den er forsvarlig skrudd fast slik den skulle så det går ikke an å få inn noe mellom der.

Anonymous poster hash: 93b4b...b7a
Skrevet

Vi har mange vanlige persienner og rullegardiner med "hele" snorer, altså at det blir en slags løkke uansett om den er trukket opp eller ned. Jeg blir jo nervøs og har hørt om barn som surrer og henger seg fast og blir kvelt. Kan jeg bare klippe over snorene så det blir to? Hvordan gjør dere det?

De med hele snorer kan du ikke klippe, da vil rullegardina ikke gå enten høyt nok opp, eller langt nok ned.

Vi har byttet ut alle rullgardiner til rullgardiner uten snor.

Persiennesnora har jeg klippet så kort som mulig, og passer på at den henger i løse tråder, ikke løkker. I tillegg pleier jeg å hekte den rundt persiennestanga. Den er for høyt oppe til ungene kan nå.

Anonymous poster hash: d720e...a00

Skrevet

Finnes en liten innretning som snurrer opp persiennesnorene inne i en boks når de ikke er i bruk. Jeg kjøpte dem på en barneutstyrsbutikk. Lurer på om merket er Babydan? Flere år siden, men var vel verdt pengene!

Anonymous poster hash: 68bcb...e1a

http://www.babytorvet.dk/shop/persienner-opruller-babydan-1693p.html

Er det denne? Kjøpte du på nettet?

HI

Skrevet

hysteri

Anonymous poster hash: 0e469...ab3
Skrevet

hysteri

???

Anonymous poster hash: 770da...57b

Skrevet

hysteri

Seriøst?? En gutt i en barnehage oppi nord som døde i bhg slik og det har vært flere ulykker i forbindelse med det.

Men for all del...

Skrevet

Da kjøper du nye,uten snor :D Ikke verre!

Anonymous poster hash: d0cd2...dc4

Skrevet

???

Deg om det. Jeg har funnet en 5 åring på sfo med løkken rundt hodet og på tur å miste balansen fra en benk han sto på. Så får der heller være hysteri at alle persienne ble sikret på skolen etterpå.

Anonymous poster hash: dede5...716

Skrevet

Deg om det. Jeg har funnet en 5 åring på sfo med løkken rundt hodet og på tur å miste balansen fra en benk han sto på. Så får der heller være hysteri at alle persienne ble sikret på skolen etterpå.

Anonymous poster hash: dede5...716

Den nye siteringen slår virkelig feil noen ganger

Skrevet

Da kjøper du nye,uten snor :D Ikke verre!

Anonymous poster hash: d0cd2...dc4

Persienner uten snor? Hvordan fungerer det?

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Persienner uten snor? Hvordan fungerer det?

De har fjær istedenfor. Jeg TROR de kalles plisé-gardiner. Den vi har het ihvertfall det. De er geniale😊

Skrevet

Finnes sånne snorfester man skrur i veggen som holder hele snoren spent opp stramt så ikke barn får hodet inni løkka. Og man kan fortsatt dra persiennen opp/ned.

Anonymous poster hash: 2d1a1...cf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...