Gå til innhold

Noen som har erfaringer eller som har kjøpt gravid bilbelte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trygg Trafikk skriver at man godt kan bruke gravidbelte dersom man synes det er mer behagelig, men at det ikke er dokumentert at det reduserer fosterskader ved kollisjon.

Anonymous poster hash: 948e5...038

Jeg ser på det som en nødvendighet med gravid-belte, og har brukt det i begge svangerskapene mine. Skulle du havne i en ulykke og du bare har vanlig bilbelte på deg, så kan det rett og slett være katastrofalt for babyen når bilbeltet strammer over magen.

Anonymous poster hash: 3e362...356

Jeg ser på det som en nødvendighet med gravid-belte, og har brukt det i begge svangerskapene mine. Skulle du havne i en ulykke og du bare har vanlig bilbelte på deg, så kan det rett og slett være katastrofalt for babyen når bilbeltet strammer over magen.

Tull. Det er kun for komfort.

I en kræsj vil ikke gravidebilbelte holdes under magen, men skli iver magen som vanlig bilbelte. Gir økt komfort muligens, men er en falsk trygghet.

Tull. Det er kun for komfort.

I en kræsj vil ikke gravidebilbelte holdes under magen, men skli iver magen som vanlig bilbelte. Gir økt komfort muligens, men er en falsk trygghet.

Enig.

Uansett om man er gravid eller ikke skal bilbeltet ligge lavt og stramt over hoftene, ALDRI over magen. Det kan føre til store skader på indre organer, også om man ikke er gravid. Har du beltet over magen, bruker du det feil.

Markedsføringen for dette bilbeltet for gravide er egentlig villedende og misvisende, for det gir ingen ekstra trygghet, det gir bare (muligens) økt komfort. Hvis det faktisk hadde endret måten bilens sikkerhetsbelte hadde fungert på, hadde det vært ulovlig å selge.

Anonymous poster hash: ee0d1...ad3

Annonse

Jeg bruker det. Synes bilbeltet bare glir opp og for mye over magen ellers. Føler at det både er mer behagelig og føler meg tryggere på at bilbelte holder seg lenger ned.

Anonymous poster hash: 00a1c...546

Jeg brukte det som hjelp til å holde beltet på hoftene. Var ubehagelig uten, og er ikke overbevist om at det hadde holdt bilbeltet fast på hoftene ved kollisjon.  Som flere over her skriver er det nok for mange bare en falsk trygghet. 

Anonymous poster hash: dae31...936

Du har nok blitt grundig lurt av produsentene. Tror det var i Sverige de forsket på dette og fant ut at gravidbelte hadde INGENTING å si for sikkerheten til fosteret. Men produsentene hevder selvfølgelig noe annet

Anonymous poster hash: be747...9a8

Det er absolutt ingen dokumentasjon på at det er større fare for det med vanlig bilbelte ifht gravidebilbelte. 

Dersom man syns det er mer komfortabel så kan man bruke det. Så lenge man passer på at beltet ligger under magen og ikke strammer over er det null problem å bruke vanlig belte. 

jeg var forøvrig hos min fastlege i dag og spurte da om dette og hun sa akkurat det samme. 

Anonymous poster hash: dd8a1...4cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...