Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #1 Skrevet 28. mars 2016 Tenker på amerikansk, australsk osv. Anonymous poster hash: 313af...309
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #2 Skrevet 28. mars 2016 Alle som ikke har engelsk som morsmål har aksent i varierende grad. Anonymous poster hash: ce347...98f
Gjest Antarctica Skrevet 28. mars 2016 #3 Skrevet 28. mars 2016 Har aksenten fra det stedet jeg bodde på de britiske øyer, ja. Men mye mindre nå enn for 25 år siden. Nesten helt avslepen standardengelsk.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #4 Skrevet 28. mars 2016 Alle som ikke har engelsk som morsmål har aksent i varierende grad. Anonymous poster hash: ce347...98f Ikke nødvendigvis. Jeg har aldri opplevd at noen har hørt at jeg har aksent for eksempel. Hvis de har gjetta noe så har det vært at jeg er fra den delen av USA aksenten min er fra. Engelsk er ikke morsmålet mitt. Anonymous poster hash: 313af...309
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #5 Skrevet 28. mars 2016 Mannen min (som er engelsk) gjettet i hvertfall ikke at jeg var norsk da vi traff hverandre. Jobber som engelsklærer. Har fått hørt noen ganger at jeg har litt walisisk tonefall, men har aldri vært i Wales (men reist mye i England ellers). Anonymous poster hash: 471d5...691
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 28. mars 2016 #6 Skrevet 28. mars 2016 Jeg snakker veldig bra amerikansk. Hadde en amerikansk kjæreste i 3 år og bestekameraten min var amerikansk. Jeg snakker også flytende thaiengelsk 😂
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2016 #7 Skrevet 28. mars 2016 Er engelsk, så ja Anonymous poster hash: 46d90...76c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #8 Skrevet 29. mars 2016 Her lærte jeg engelsk ved å lese phonetisk samtidig som jeg lærte hva ordene betyr. Så jeg snakker vel typisk filmamerikansk ( ikke type Texas nei ). Flere ganger folk har trodd jeg er fra USA. Var røft når det sto på, fordi foreldrene var superstrenge. Men jeg har igjen så sinnsykt mye for det nå. Og jeg kommer til å gjøre eksakt samme med barnet mitt når han vokser opp Anonymous poster hash: 24475...3cb
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #9 Skrevet 29. mars 2016 Her lærte jeg engelsk ved å lese phonetisk samtidig som jeg lærte hva ordene betyr. Så jeg snakker vel typisk filmamerikansk ( ikke type Texas nei ). Flere ganger folk har trodd jeg er fra USA. Var røft når det sto på, fordi foreldrene var superstrenge. Men jeg har igjen så sinnsykt mye for det nå. Og jeg kommer til å gjøre eksakt samme med barnet mitt når han vokser opp Anonymous poster hash: 24475...3cb ? Hva vil du gjøre for barnet - lære ham filmengelsk? Anonymous poster hash: b1b6e...f0a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #10 Skrevet 29. mars 2016 ? Hva vil du gjøre for barnet - lære ham filmengelsk? Anonymous poster hash: b1b6e...f0a Uttalen ja, det er den som man gjør seg mest forstått i. Så jeg kommer til å lære han samme som jeg fikk. For meg har det åpnet en rekke muligheter. Både karriere messig og i. Privatlivet. For ikke å snakke om hvor enkelt han kan lære seg andre språk. Jeg kan uttale stort sett alle ord på alle språk tilnærmet perfekt - nettop pga denne kunnskapen. Og det kan jo komme godt med for han. ( jeg prater ikke alle språkene altså ) Regner med du skjønte hva jeg mente. Litt sjalu fordi du snakker kråkeengelsk kansje ? Anonymous poster hash: 24475...3cb
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #11 Skrevet 29. mars 2016 Britisk engelsk. Har bodd i London i mange år så det kommer nok av det. Anonymous poster hash: ad43d...06b
soleia Skrevet 29. mars 2016 #12 Skrevet 29. mars 2016 Uttalen ja, det er den som man gjør seg mest forstått i. Så jeg kommer til å lære han samme som jeg fikk. For meg har det åpnet en rekke muligheter. Både karriere messig og i. Privatlivet. For ikke å snakke om hvor enkelt han kan lære seg andre språk. Jeg kan uttale stort sett alle ord på alle språk tilnærmet perfekt - nettop pga denne kunnskapen. Og det kan jo komme godt med for han. ( jeg prater ikke alle språkene altså ) Regner med du skjønte hva jeg mente. Litt sjalu fordi du snakker kråkeengelsk kansje ? Anonymous poster hash: 24475...3cb Eg skjønar ikkje bæret kva du meiner (men så snakkar eg vel og litt "kråkeengelsk") Kva gjorde foreldra dine, og korleis gjer det at du kan lære deg alle slags språk perfekt?
Kanutten83 Skrevet 29. mars 2016 #13 Skrevet 29. mars 2016 Skifter litt aksent avhengig av hvem jeg prater med. Prater jeg med en britisk slår jeg automatisk over på en britisk aksent, med en fra Australia blir det mer australsk aksent osv... Jeg gjør det ubevisst Er litt sånn med svensk også, sniker seg automatisk mer svensk tonefall og ord når jeg er på ferie der
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #14 Skrevet 29. mars 2016 Det er nok ikke i tvil om at jeg er norsk når jeg snakker engelsk. Har drevet med europeisk ungdomsarbeid og det er som regel lett å vite hvor folk kommer fra på engelsken deres. Jeg blir tatt for å være amerikaner i england, men har ikke så veldig utpreget amerikansk aksent. Anonymous poster hash: 8211b...2bc
soleia Skrevet 29. mars 2016 #15 Skrevet 29. mars 2016 Eg høyres ikkje ut som ein innfødd, men legg om engensken alt etter kvar eg er. Det artigaste var då eg var i Skottland og snakka engelsk med rulle-R 😃 Det viktigaste for meg er å ha eit greit vokabular og kunne gjere med godt forstått på engelsk. Snakkar meir britisk enn hollywoodengelsk.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #16 Skrevet 29. mars 2016 Uttalen ja, det er den som man gjør seg mest forstått i. Så jeg kommer til å lære han samme som jeg fikk. For meg har det åpnet en rekke muligheter. Både karriere messig og i. Privatlivet. For ikke å snakke om hvor enkelt han kan lære seg andre språk. Jeg kan uttale stort sett alle ord på alle språk tilnærmet perfekt - nettop pga denne kunnskapen. Og det kan jo komme godt med for han. ( jeg prater ikke alle språkene altså ) Regner med du skjønte hva jeg mente. Litt sjalu fordi du snakker kråkeengelsk kansje ? Anonymous poster hash: 24475...3cb Bare synd du ikke kan skrive norsk, da. Anonymous poster hash: 6bf2c...b30
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #17 Skrevet 29. mars 2016 Her lærte jeg engelsk ved å lese phonetisk samtidig som jeg lærte hva ordene betyr. Så jeg snakker vel typisk filmamerikansk ( ikke type Texas nei ). Flere ganger folk har trodd jeg er fra USA. Var røft når det sto på, fordi foreldrene var superstrenge. Men jeg har igjen så sinnsykt mye for det nå. Og jeg kommer til å gjøre eksakt samme med barnet mitt når han vokser opp Anonymous poster hash: 24475...3cb Kan du forklare litt mer? Hva var det foreldrene dine gjorde, og hvordan lærte du? Anonymous poster hash: 7aca5...939
uhhuhher Skrevet 29. mars 2016 #18 Skrevet 29. mars 2016 Skifter litt aksent avhengig av hvem jeg prater med. Prater jeg med en britisk slår jeg automatisk over på en britisk aksent, med en fra Australia blir det mer australsk aksent osv... Jeg gjør det ubevisst Er litt sånn med svensk også, sniker seg automatisk mer svensk tonefall og ord når jeg er på ferie der Det gjør jeg og. Til og med med italienske venner - da sklir jeg over i italiensk aksent og snakker sånn sett dårligere engelsk enn med feks en brite. Det betyr at vi er forferdelig sosialt intelligente, skal jeg si deg. Vi speiler samtalepartneren og ønsker å vise at vi ikke er farlige og vil være venner. Caveman-varianten av vennlighet og empati. ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #19 Skrevet 29. mars 2016 Australsk aksent. Mannen er derfra og snakkes bare engelsk hjemme. Bodd der i mange år. Anonymous poster hash: f4913...753
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #20 Skrevet 29. mars 2016 Jeg snakker skikkelig gebrokkent norsk-engelsk, men det hindrer meg ikke i å snakke. Jeg gjør meg forstått. Anonymous poster hash: 1416f...082
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #21 Skrevet 29. mars 2016 Har vel norsk aksent🙈, men bryter mer mot britisk enn amerikansk eller australsk. Anonymous poster hash: 7aca5...939
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #22 Skrevet 29. mars 2016 Jeg har amerikansk-engelsk som morsmål. Så har aksenten min derfra.. Anonymous poster hash: 2abf9...75b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #23 Skrevet 29. mars 2016 Ikke nødvendigvis. Jeg har aldri opplevd at noen har hørt at jeg har aksent for eksempel. Hvis de har gjetta noe så har det vært at jeg er fra den delen av USA aksenten min er fra. Engelsk er ikke morsmålet mitt. Anonymous poster hash: 313af...309 Du kan jo velge å tro det, ja. Jeg har bodd mine første 16 år i USA. Hører godt når noen som ikke har engelsk som morsmål prater...selv om de prater godt. Anonymous poster hash: a6dad...a1c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #24 Skrevet 29. mars 2016 Bor i USA og har bodd der i veldig mange år. De aller, aller fleste som ikke har engelsk som morsmål har litt aksent, selv om de prater språket flytende (og selv om de ikke tror det selv). Når det er sagt, så skjønner jeg ikke at det er noe mål for en med norsk som morsmål å høres ut som noe annet? I USA blir i alle fall aksent stort sett oppfattet som sjarmerende. Anonymous poster hash: 6d56e...69b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2016 #25 Skrevet 29. mars 2016 Jeg er en sånn som veksler avhengig av hvem jeg snakker med, veksler mellom britisk og amerikansk aksent (i tillegg til min norske aksent, som jeg hører sjøl!). Føler meg helt teit noen ganger, som er så vaklevoren.. Men jeg har studert engelsk, og lærte britisk aksent på Universitetet. Samtidig er noen av mine beste venner fra USA. Dette har blitt et lite mentalt kaos for meg. Anonymous poster hash: 01c59...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå