Gå til innhold

Har jobbet alle røde dager i påsken, når blir helligdagstilleggene utbetalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier det ikke skjer før Mai, selv ville jeg tippet på April så hva er rett?

Anonymous poster hash: f028a...eb5
Skrevet

På neste lønn selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 1d909...bdc

Skrevet

Leverer en timelister er vel de kanskje levert for april allerede? Så da kan mai stemme. I kommunen jeg jobber leveres timelister rundt den 20 hver måned, men jeg har ikke levert timelister på mange år da jeg er fast ansatt, så vanskelig å vite sikkert.

Anonymous poster hash: 5e415...69e

Skrevet

Trodde ikke man hadde lov til å jobbe alle røde dager

Anonymous poster hash: 1d127...38c
Skrevet

Jeg har også jobbet hele påskehelgen, men får ingen helligdagstillegg. Ikke så attraktivt å være turnuslege..

Anonymous poster hash: 5ab79...c4e

Skrevet

Jeg jobber i kommunen, har lønningsdag 12. hver måned. Tilleggene for påsken (tilleggene for perioden 12.3-11.4 blir utbetalt 12.5) kommer 12.4 hos oss.

Anonymous poster hash: e0535...f45

Skrevet

Vi har timelister på noe som heter Visma, så de kommer opp elektronisk. Vel det er mulig det ikke er lovlig å jobbe alle røde dager, men i mitt tilfelle ble jeg spurt pga en del sykdom og ikke så lett å få tak i vikarer til å ta vaktene der folk hadde meldt seg syke. Men kjekt for meg for det blir jo noen tusen kroner ekstra i lønningsposen!

Skrevet

Jeg har også jobbet hele påskehelgen, men får ingen helligdagstillegg. Ikke så attraktivt å være turnuslege..

Anonymous poster hash: 5ab79...c4e

Sikker på at dette er rett? søster er ass lege og får da utbetalt ekstra tillegg for røde dager hun har vært på jobb. Dette må du sjekke med legeforeningen om dere ikke har noen særavtale.

Skrevet

I mai

Anonymous poster hash: 3107d...f33

Skrevet

Sikker på at dette er rett? søster er ass lege og får da utbetalt ekstra tillegg for røde dager hun har vært på jobb. Dette må du sjekke med legeforeningen om dere ikke har noen særavtale.

Min mann er LIS. Fikk helligdagstillegg på RH men ikke på SØ feks. Tror RH har egne regler.

Anonymous poster hash: 442e4...4a1

Skrevet

Hos oss kommer det an på hvor lenge påsketurnusen varer! Dvs avviksturnusen/påsketurnusen varer ut denne uka. I og med at vi kommer bort i april da, har arbeidsgiver rett til "å holde på" 133%-lønna til i mai. Uansett; det kan jo hende at det er annen praksis der du jobber?

Skrevet

Har også jobbet hele påsken, men får ikke det utbetalt etter mai. Lønningsdag den 29. Alt etter den 20. kommer ikke på måneden etter..

Anonymous poster hash: 1c6fb...b85
Skrevet

Jeg får den 12 neste mnd. Blir regnet 1-31 i mnd

Anonymous poster hash: f5a78...2a6

Skrevet

Tror LIS-ene her får 500 kr ekstra per vakt i helligdagstillegg. Vi sykepleiere får våre 150% utbetalt i april.

Anonymous poster hash: 92278...572

Skrevet

Ein har lov til å jobbe så mange heilagdagar ein vil, men kan ikkje påleggast å jobbe meir enn halvparten.

Hjå oss ville du fått dei planlagde vaktene utbetalt i april, medan det du jobba ekstra truleg ikkje hadde kome før mai.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer an på når lønna blir kjørt. Hos oss er det lønnskjøring i morgen, og da blir alt tilogmed 1.påskedag tatt med og kommer i april. 2 påskedag kommer i mai

Skrevet

Tror LIS-ene her får 500 kr ekstra per vakt i helligdagstillegg. Vi sykepleiere får våre 150% utbetalt i april. Anonymous poster hash: 92278...572

Heldige dere! Vi får bare 133 %.

Anonymous poster hash: 9beea...007

Skrevet

Hos oss ble aprillønna kjørt 17. Mars. Påsketillegene kommer altså i mai

Skrevet

April her

Anonymous poster hash: 01866...72d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...