Gå til innhold

Serier for voksne, intelligente, kresne damer, gidder dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

All britisk krim er jo bra. Spesielt de som varer lenge om én sak, slik som broadchurch, collision, Bletchy house eller den ene påskekrimmen på nrk i år (den på 6 episoder). Blacklist er også bra om du holder ut de første par episodene, the americans er også god.

Og sikkert mange andre. Men kommer ikke på noen akkurat nå.

Anonymous poster hash: a4c85...483

Skrevet

Jeg kan anbefale en litt eldre en, som jeg liker veldig godt: Carnevale - sær, skummel og intelligent

Skrevet

Fargo er super bra, spesielt sesong 1!

Skrevet

Black Sails! ( tar seg opp etter de to første episodene) 
Vikings! 
Stargate Universe 

Anonymous poster hash: 81e30...5b2
Skrevet

Dette blir jo i en helt annen gate, men jeg tar sjansen og skriker ut "Call the midwife". Den ligger på Netflix :)

Anonymous poster hash: 96a34...701

Skrevet

Hva med Game of Thrones??

Ellers som andre har nevnt; Making a murderer er veldig bra!

Billions

Boardwalk empire

Call the midwife

The affair

Fargo

The Knick

Vikings

The killing (men viss du har sett Forbrytelsen så er kanskje ikke den så spennende...)

Black Sails

The Tudors

Skrevet

Tuuuusen takk for alle bidrag!

Jeg endte opp med River, etter å ha prøvd å lete opp noen andre først som ikke er på netflix. Jeg har sett to episoder og liker det jeg ser, jeg liker det dystre, psykologien.

Vurderer suits en dag, den ligger vel også på netflix.

Angående Blacklist, må jo si at det havner i kategorien lettvekter hos meg, men har sett en sesong og det kan hende jeg hiver meg på sesong 2, om jeg blir skikkelig nøden.

Uansett, dere fikk meg gjennom kvelden :)

hi

Anonymous poster hash: dc458...0ba

Skrevet

Wire in the blood

Messias

Prey

Morse

Lewis

Young Inspector Morse

DCI Banks

Hinterland

George Gently

Skrevet (endret)

Tuuuusen takk for alle bidrag!

Jeg endte opp med River, etter å ha prøvd å lete opp noen andre først som ikke er på netflix. Jeg har sett to episoder og liker det jeg ser, jeg liker det dystre, psykologien.

Vurderer suits en dag, den ligger vel også på netflix.

Angående Blacklist, må jo si at det havner i kategorien lettvekter hos meg, men har sett en sesong og det kan hende jeg hiver meg på sesong 2, om jeg blir skikkelig nøden.

Uansett, dere fikk meg gjennom kvelden :)

hi

Liker du River så prøv Banks og Broadchurch. The Fall og Hinterland er også mørkere. Og Happy Valley. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Hvorfor likte du ikke bloodline?

Anonymous poster hash: f8b23...62c

Skrevet

Hvorfor likte du ikke bloodline?Anonymous poster hash: f8b23...62c

Fordi det gikk så tregt, de dro ut historien endeløst, jeg kjedet på meg brokk.

hi

Skrevet

Liker du River så prøv Banks og Broadchurch. The Fall og Hinterland er også mørkere. Og Happy Valley.

Thænk ju :)

Skrevet

Det var jeg som anbefalte River, og jeg er helt enig med deg. Broadchurch og The Fall er knallbra! De to andre må jeg også se, merker jeg. ;)

Anonymous poster hash: e000a...f41

Skrevet

Det var jeg som anbefalte River, og jeg er helt enig med deg. Broadchurch og The Fall er knallbra! De to andre må jeg også se, merker jeg. ;) Gøy at du likte River, HI!

Skrevet

Det var jeg som anbefalte River, og jeg er helt enig med deg. Broadchurch og The Fall er knallbra! De to andre må jeg også se, merker jeg. ;) Gøy at du likte River, HI! Anonymous poster hash: e000a...f41

Og det var jeg som var enig med deg ang. River, og jeg likte også Broadchurch, DCI Banks, Happy Valley og Hinterland. Hehe.

Kan også hjertelig anbefale krimmen som gikk på NRK i starten av påska; Nedgravde Hemmeligheter. Ekte britisk kvalitetskrim med mange gode skuespillere, intrikat historie og som holder drg interessert gjennom seks episoder. De første to episodene er vel tilgjengelige bare til og med i dag (eller i morgen?) om man vil se det på NRK på nettet.

Jeg har engelsk mann, og vi ser MYE britisk krim. :)

Anonymous poster hash: 234cb...9e7

Skrevet

Jeg likte "krig og fred" veldig godt. Og jeg er kresen!

Anonymous poster hash: a2a27...40e

Skrevet

Og det var jeg som var enig med deg ang. River, og jeg likte også Broadchurch, DCI Banks, Happy Valley og Hinterland. Hehe.

Kan også hjertelig anbefale krimmen som gikk på NRK i starten av påska; Nedgravde Hemmeligheter. Ekte britisk kvalitetskrim med mange gode skuespillere, intrikat historie og som holder drg interessert gjennom seks episoder. De første to episodene er vel tilgjengelige bare til og med i dag (eller i morgen?) om man vil se det på NRK på nettet.

Jeg har engelsk mann, og vi ser MYE britisk krim. :)

Anonymous poster hash: 234cb...9e7

Så bra! Takk for mange gode tips! Jeg er anglofil og elsker britisk krim! :) Skal sjekke ut alle du nevner! Jeg likte også godt The night manager som gikk på tv2, kanskje spesielt fordi jeg synes Tom Hiddleston er en glede for øyet. ;) Heldig du som har britisk mann!

Skrevet

Fargo!

Noe av det beste som er laget på lenge. Både sesong 1 og 2.

Sopranos regner jeg med at du har sett, hvis ikke, så er det et must.

The wire

Mad men

Halt & catch fire - ikke genial, men fin 80-talls-nostalgi

Skrevet

Suits

Lie to me

Rita( dansk, utrolig bra på kanten humor)

Anonymous poster hash: ec779...605

Skrevet

Glemte også 'boss'. Og den britiske originalversjonen av House of cards. Så disse to før amerikanske House of cards, som bare var blass i forhold. Med forbehold om at jeg bare har sett to episoder av nye House of cards før jeg ga opp.

Skrevet

Elsket selv Homeland, Dag og Broen.

The Affair har derimot et stort kvalitetsspenn og kan oppsummeres som middelmådig, og Mad Men fikk jeg aldri helt sansen for.

Men kan varmt anbefale Dexter og Masters of Sex :).

Anonymous poster hash: ab63c...c25
Skrevet

Fargo er super bra, spesielt sesong 1!

DEN MÅ DU SE HI!!!

Anonymous poster hash: c4852...2f6

Skrevet

BlackWiddows på Viaplay 🙌🏻

Anonymous poster hash: 8e695...100

Skrevet

Fordi det gikk så tregt, de dro ut historien endeløst, jeg kjedet på meg brokk.

hi

Den går tilsynelatende sent frem, men det er nyansene og stemningene som gjør den så god. Lyssetting, dialoger, naturen, musikken og alt annet spiller alle sammen for å skape dette. Går man glipp av det, kan jeg tenke meg den oppleves elendig og intetsigende.

Anonymous poster hash: c1f00...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...