Gå til innhold

Avbestille SAS-GO billetter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og familien er invitert i bryllup i sommer, og har tenkt til å kjøpe flybilletter nå før prisene stiger mer. 
Hittil kommer billettene på 8000kr (SAS go), men hvis jeg velger med avbestillingsforsikring (Sas Plus) blir billettene 4-5000 kroner dyrere. 

Jeg har nemlig termin en måned før vi reiser, så vil jo gjerne kunne avbestille HVIS det skjer noe... men har ikke råd til flybilletter til 12-13000 kroner... 

Hva ville dere ha gjort?

Anonymous poster hash: d51c3...ff9
Skrevet

Men har du ikke reiseforsikring utenom som nettopp dekker avbestilling? Sikkert egne regler kanskje tett opp til termin?

Anonymous poster hash: 6adb7...3e6

Skrevet

Hvor skal du fly til og fra? Er det kun SAS som flyr?

Anonymous poster hash: acf5d...d9c

Skrevet

Jeg henger ikke helt med på problemstillingen. Billigbillettene får du uansett ikke refundert, så det er 8000 kroner tapt hvis du ikke får dratt. Hvis du ikke har råd til å kjøpe flexi, så er det vel ikke noe alternativ uansett?

Skrevet

Men har du ikke reiseforsikring utenom som nettopp dekker avbestilling? Sikkert egne regler kanskje tett opp til termin?

Anonymous poster hash: 6adb7...3e6

Den har ikke avbestilling i seg desverre... 

Men kom over denne; https://standalone-plugandsell.europ-assistance.com/media/no/SAS/Site/avbestallningsforsakring.html

Ble 450kr for hele familien. Denne burde vel gå?

Skrevet

Den har ikke avbestilling i seg desverre...

Men kom over denne; https://standalone-plugandsell.europ-assistance.com/media/no/SAS/Site/avbestallningsforsakring.html

Ble 450kr for hele familien. Denne burde vel gå?

Ytterst tvilsomt. Fødsel eller dårlig form så tett opp til termin regnes nok ikke som uforutsett. Jeg tror du skal lete lenge (inn i evigheten) for å finne en forsikring som dekker det.

Skrevet

Hvor skal du fly til og fra? Er det kun SAS som flyr?

Anonymous poster hash: acf5d...d9c

Ja, Norwegian sin ble 12.000 på det billigste :)

Skrevet

Hva mener du kan skje da? Vanlig reiseforsikring dekker jo ved sykdom, hvis det er aktuelt.

Totalt utslitte foreldre pga kollikk eller lignende får en ikke dekket uansett.

Anonymous poster hash: 805d3...068

Skrevet

Hva mener du kan skje da? Vanlig reiseforsikring dekker jo ved sykdom, hvis det er aktuelt.

Totalt utslitte foreldre pga kollikk eller lignende får en ikke dekket uansett.

Altså, de dekker akutt sykdom.

Skrevet

Merk at du har rett på å få refundert skatter og avgifter på SAS go billettene hvis du avbestiller. Det har jeg jeg gjort før.

Anonymous poster hash: 2c2ff...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...