Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Slenger meg på her jeg også. :)

Er i dag 5+0 og i følge appen har jeg termin 27. desember, midt i romjula! Har prøvd siden desember 2014 å bli gravide, og mistet min forrige på julaften 2015, 10 uker på vei. Ingen barn fra før av. Forhåpentligvis går det bedre denne gangen, har ikke bestilt time hos jordmor ennå, men regner med time i slutten av mai. :)

Fortsetter under...

Krysser fingrene for deg mango&papaya. Håper du får ekstra god oppfølging i dette svangerskapet. Det må nok ha vært ekstra tungt å miste på julaften. Forhåpentligvis får du verdens beste julegave i år!

Lykke til fremover. :)

Anonymous poster hash: ec502...d91

Ja, men det var egentlig meningen. Kom på første UL lille julaften og der ble det konstantert at den lille ikke ble eldre enn seks uker. Jeg bor i utlandet og skulle egentlig hjem til Norge rett før nyttårsaften og ville ikke at noe skulle skje på reisen.

Det var første julaften på mange år jeg ikke kunne feire med familien, så var ganske desperat etter å se dem, spesielt med tanke på hva som nettopp hadde skjedd. Så vi tok Cytotec for å prøve å fremskynde prosessen med å få alt ut så jeg fremdeles kunne dra. Heldigvis startet det bare noen timer etter første tabletten ble puttet inn, alt gikk som smurt og kroppen kvittet seg med alt med én gang.Jeg var ganske nede en lang stund, og dagene til mensen begynte igjen var som en evighet!

Nå håper vi alt sitter som det skal, har murringer og strekkmerker på sidene, trøtt og stikkinger i ryggen. Går på do litt ekstra, men ellers ganske fin. Veldig tidlig enda da.

Oppfølging her nede føler jeg er bra, fikk masse hjelp av jordmor forrige gang, skal bruke samme denne gangen. Kommer til å være nervøs til i hvert fall 12 uker, etter det vet jeg sjansen dropper mye for at det utenkelige skal skje. Krysser fingrene hver dag nå, syns det er en evighet til andre trimester hehe.

Beklager lengden på dette, trengte tydeligvis å få det ut!

Ja, men det var egentlig meningen. Kom på første UL lille julaften og der ble det konstantert at den lille ikke ble eldre enn seks uker. Jeg bor i utlandet og skulle egentlig hjem til Norge rett før nyttårsaften og ville ikke at noe skulle skje på reisen.

Det var første julaften på mange år jeg ikke kunne feire med familien, så var ganske desperat etter å se dem, spesielt med tanke på hva som nettopp hadde skjedd. Så vi tok Cytotec for å prøve å fremskynde prosessen med å få alt ut så jeg fremdeles kunne dra. Heldigvis startet det bare noen timer etter første tabletten ble puttet inn, alt gikk som smurt og kroppen kvittet seg med alt med én gang.Jeg var ganske nede en lang stund, og dagene til mensen begynte igjen var som en evighet!

Nå håper vi alt sitter som det skal, har murringer og strekkmerker på sidene, trøtt og stikkinger i ryggen. Går på do litt ekstra, men ellers ganske fin. Veldig tidlig enda da.

Oppfølging her nede føler jeg er bra, fikk masse hjelp av jordmor forrige gang, skal bruke samme denne gangen. Kommer til å være nervøs til i hvert fall 12 uker, etter det vet jeg sjansen dropper mye for at det utenkelige skal skje. Krysser fingrene hver dag nå, syns det er en evighet til andre trimester hehe.

Beklager lengden på dette, trengte tydeligvis å få det ut!

Det kan ikke ha vært noe særlig nei! krysser fingrene for at alt går som smurt denne gangen :) Om du tar tidlig UL i uke 7-8 og de finner hjerteaktivitet da er det STORE sjanser for at det går bra. Masse lykke til :)

Annonse

Vi er 5+6 i dag og fikk komme inn til tidlig ul på grunn av en liten blødning i helgen som var. Vi fikk se et nydelig lite hjerte som banket <3 skal tilbake om 2 uker når vi er 7+4 og da sa han at vi kommer til å se mer <3 helt uvirkelig <3

Vi er 5+6 i dag og fikk komme inn til tidlig ul på grunn av en liten blødning i helgen som var. Vi fikk se et nydelig lite hjerte som banket <3 skal tilbake om 2 uker når vi er 7+4 og da sa han at vi kommer til å se mer <3 helt uvirkelig <3

Gratulere :D fint å få bekreftelse :)

Anonymous poster hash: a6baa...6dc

Jeg skal bestille privat UL rundt uke 12. Må reise 50 mil hver vei, men er verdt det :) Er 9+2 nå og har lite symptomer. Så ønsker en bekreftelse på at det faktisk er noen der :)

Har lite symtopmer selv... Sitter å venter på legen nå :) er bare 6+4. Så håper på å få time når jeg er 9 uker :)

Anonymous poster hash: a6baa...6dc

Annonse

Håper du får time! :) Her jeg bor virker det umulig å få time før uke 12. Og det er visst helt uaktuelt å få målt hcg før den tid. Virker som så utrolig mange her inne får det, så jeg synes det er rart at det ikke gjøres her. Men men, får bare håpe tida fremover går fort :)

Håper du får time! :) Her jeg bor virker det umulig å få time før uke 12. Og det er visst helt uaktuelt å få målt hcg før den tid. Virker som så utrolig mange her inne får det, så jeg synes det er rart at det ikke gjøres her. Men men, får bare håpe tida fremover går fort :)

Ja veldig rart viss dere ikke får målt hcg heller :(

Idag målte jeg hcg å skal tilbake i neste uke. Har også blitt henvist til UL. Bor i Tromsø :)

Får bare krysse fingrene at dette går rette veien :)

Det er sikkert veldig mange som tar UL privat? Og noen får henvisning fra lege pga IVF/tidligere aborter/blødninger.

Og det er ikke vanlig å måle hCG med mindre det er mistanke om at man kan ha mistet (så tidlig at UL er vanskelig).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...