Gå til innhold

mann som blir ufyselig i fylla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er en rolig stille mann, i hverdagen føler jeg vi har det bra samarbeider bra med barna og finner på ting sammen. Når han drikker sammen med kompiser endrer han seg, virker som han ler mye av familielivet, skal spøke om at menn er rastløs, at det er kjedelig med ferie fordi man trykker oppå hverandre.Jeg føler mange ganger at han trykker på det vi har, føler det er respektløst. Tror de skal tøffe seg. Er det flere som har erfaringer?

Anonymous poster hash: ec7b8...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heldigvis ingen erfaringer her. 

Føler med deg, alt jeg har å si.

Anonymous poster hash: 9dad1...eff
Skrevet

For en dust

Umoden og usikker på seg selv

Anonymous poster hash: 7daee...0b6

Skrevet

Nei, noe slikt har jeg aldri opplevd noen jeg har vært sammen med har gjort. Har sett andres menn gjøre det, og de forholdene har ikke vært bra har det vist seg etterhvert.

Jeg hadde gitt klar beskjed om at hvis han ikke greier å oppføre seg når han drikker, da får han la være å drikke. Greier han ikke å la være å drikke, da har han et alkoholproblem.

Jeg hadde ikke funnet meg i at en mann rakket ned på forholdet/familielivet og latterliggjorde det i fylla, da ville jeg stilt krav til ham. Bli med på familievernkontoret for å ta opp det han tydeligvis har problemer med. Ingen alkohol før problemene ev. var løst eller han greide å oppføre seg i fylla.

Anonymous poster hash: 0284b...77c
Skrevet

Har du snakket med ham om dette?

Anonymous poster hash: 1f8e8...2a1

Skrevet

Ja har snakket om det han sier det ofte blir slik da det er single kompiser. Han er selvsagt ikke slik med venneparene våre. Ddt er nok bare tull og jeg som er prippen, syns bare det er synd om kompisene tror vi har det dårlig. Vi har ikke det. Men de sier ofte at de skal vente med å få barn. Føler nesten han skremmer de unødvendig

Skrevet

Ja har snakket om det han sier det ofte blir slik da det er single kompiser. Han er selvsagt ikke slik med venneparene våre. Ddt er nok bare tull og jeg som er prippen, syns bare det er synd om kompisene tror vi har det dårlig. Vi har ikke det. Men de sier ofte at de skal vente med å få barn. Føler nesten han skremmer de unødvendig

Har han dårlig selvtillit og må tøffe seg overfor sine single kompiser? Kan nesten virke slik. Jeg ville uansett fortalt ham hvordan det føles når han nærmest rakker ned på forholdet deres for å tøffe seg. Spiller ingen rolle om han ikke mener noe galt med det. Sårer det deg så bør han la være.

Anonymous poster hash: 0284b...77c

Skrevet

Jeg har mange ganger tenkt på om han har dårlig selvtillit jeg synes det er vanskelig å si helt klart ja eller nei. Han er en typisk stille og rolig mann på langt over 30. Har hatt få men nære venner hele livet, disse er uatskillelig fra de var to tre år gamle. De har høy utdanning, tjener godt, er veldig politisk engasjert og har vært vant til å være de 7-8 hele livet. Nå er noen gifte med barn mens andre er single. Jeg tror han rett og slett er refd for å miste dem at han derfor tror han må bevise at han er en av dem enda. Han er ute kun et par ganger i året mens mange av de drikker hver helg og bytter damer ofte. Han sier til meg at han syns det er slitsomt å dra ut sammen med dem, mye pga ulikt stadie, og at vi har flere små barn han står opp med i helgene. Vi har snakket ofte om dette, det er til dags dato det eneste vi har kranglet om de 10 årene vi snart har vært ssammen. Så hsn vet hva jeg føler. Han kan aldri gi eksakt svar på hvorfor han sier slikt. Jeg har i både sinne og forståelse for om han kanskje ikke er lykkelig sammen med oss bett han om å forlate oss om han føler det slikt. Jeg elsker han og han er min bestevenn er han ikke lykkelig sammen med meg fortjener vi begge et annet liv, han blir veldig lei seg da. Jeg tror innerst inne han er lykkelig. Kanskje menn bare er litt sånn i kjeften. Hører mange komme med kommentarer om kona og barn som egentlig er rundt lillefingeren til kona.

Skrevet

Jeg tror du skrev svaret selv over her. Han føler han må kompensere for de single kompisene. Er dette det eneste problemet i forholdet, er du faktisk veldig heldig! Jeg ville tatt en prat med ham om å i setningen moderere seg, iallefall når du er med, og gjerne spe på med noe positivt for å jevne ut.

Skrevet

Det er han som driter seg ut og som fremstår som en usikker tufs både ovenfor deg og kompisene.

Det er hans problem og noe du bør prøve å ikke ta til deg.

Skrevet

Så han gjør seg til for sine single kompiser og ofrer deg og familielivet for å virke kul for fjortismannfolk uten mål i livet? Sjarmerende egenskap du... Nei, du må kreve at enten slutter han å prate dritt om familien sin når han drikker, eller så får han holde seg edru. Du fortjener bedre. Tenk hva disse kompisene må tenke om deg og deres forhold?

Skrevet

Det er han som driter seg ut og som fremstår som en usikker tufs både ovenfor deg og kompisene.

Det er hans problem og noe du bør prøve å ikke ta til deg.

Så hvis din kjære hadde jevnet deg med gjørma hver gang han snakket med kompisene, hadde du syntes det var helt greit? Rart hvor mye folk godtar fra mennene sine bare for å ikke være alene...

Skrevet

Jeg har mange ganger tenkt på om han har dårlig selvtillit jeg synes det er vanskelig å si helt klart ja eller nei. Han er en typisk stille og rolig mann på langt over 30. Har hatt få men nære venner hele livet, disse er uatskillelig fra de var to tre år gamle. De har høy utdanning, tjener godt, er veldig politisk engasjert og har vært vant til å være de 7-8 hele livet. Nå er noen gifte med barn mens andre er single. Jeg tror han rett og slett er refd for å miste dem at han derfor tror han må bevise at han er en av dem enda. Han er ute kun et par ganger i året mens mange av de drikker hver helg og bytter damer ofte. Han sier til meg at han syns det er slitsomt å dra ut sammen med dem, mye pga ulikt stadie, og at vi har flere små barn han står opp med i helgene. Vi har snakket ofte om dette, det er til dags dato det eneste vi har kranglet om de 10 årene vi snart har vært ssammen. Så hsn vet hva jeg føler. Han kan aldri gi eksakt svar på hvorfor han sier slikt. Jeg har i både sinne og forståelse for om han kanskje ikke er lykkelig sammen med oss bett han om å forlate oss om han føler det slikt. Jeg elsker han og han er min bestevenn er han ikke lykkelig sammen med meg fortjener vi begge et annet liv, han blir veldig lei seg da. Jeg tror innerst inne han er lykkelig. Kanskje menn bare er litt sånn i kjeften. Hører mange komme med kommentarer om kona og barn som egentlig er rundt lillefingeren til kona.

Men han ER ikke en av dem lenger! Det må han innse. Han kan ikke både være fri og frank og kul og ha familie. Be ham velge.

Anonymous poster hash: c77d7...f8a

Skrevet

Takk for gode råd alle sammen :) innser at vi tenker mye ulikt alle sammen :) jeg mener absolutt han er en av kompisene fremdeles selv om han har fått kone og barn. I mine øyne skal man ikke være nødt til å velge enten eller. Akkurat på samme måte som mine venninner uten barn er like glad i meg selv om jeg har fått barn. Jeg ordls meg nok litt dumt, det er ikke snakk om at han nedtrykker oss og underkuer over tid slik mange av dere antyder menn kan være. Her er det kommentarer slik som jeg ga eksempel på i innledningen. Gangske så uskyldig sett ut fra at han ellers er en mann som står opp nesten hver helg med barna, stiller på alt av sammenkomster, tar med barna alene og med meg på tur og ellers skjemmer oss bort. Er kun når de drikker disse små kommentarer kommer slik som i innledning. Synd når det står på men han er på ingen måte en dårlig mann tror heller jeg er kommet frem til løsningen med å prate om hvor glade kompisene hans er i han, de forguder barna og stiller opp for både meg og de i hhverdagen. Min man ville aldri mistet dem bare fordi han tror de syns han er kjedelig og ikke kan være med lenger bare fordi han har oss. Takk til deg som skrev at du er jammen heldig om dette er det eneste problemet dere har i forholdet. Det er ikke alltid man ser hvor mye bra man hsr før andre bemerker det.

Skrevet

Min mann var også litt sånn de første årene vi var sammen. Tror det bare blir en uvane. De speiler kompisenes adferd og blir litt tøffe i trynet. Tror likevel kompisene skjønner at mye av det er overdrevet og ikke har rot i det virkelige liv.

Det er ikke så pent gjort, men mest sannsynlig tenker han ikke så mye over det, spesielt om han ikke mener det han sier. Da legger han nok ikke noe særlig i det.

Han burde jo prøve å kutte det ut, av respekt for deg. Men det er ikke så lett å bryte ut av en sånn uvane heller.

Det viktigste er jo likevel at du vet at han ikke mener det og at dere har det bra sammen.

Anonymous poster hash: 1f8e8...2a1

Skrevet

Så hvis din kjære hadde jevnet deg med gjørma hver gang han snakket med kompisene, hadde du syntes det var helt greit? Rart hvor mye folk godtar fra mennene sine bare for å ikke være alene...

Wow! En sånn mann hadde ikke vært 'min kjære' i utgangspunktet. Jeg har en mann som virker og som ikke trenger å hevde seg når han beveger seg utenfor husets fire vegger.

Men ting mannen min gjør og sier må stå for hans egen regning og her er det mannen til hi som driter seg ut og som andre nok tenker sitt om. Det er jo han som virker tåpelig som beskriver forholdet sitt som dårlig og det er han som fremstår som en tufs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...