Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #1 Skrevet 25. mars 2016 Er så drittlei at fremmede parkerer utfor huset mitt på MIN P-plass. Huset er rett ved siden av er bygg som er åpen ved kun spesielle anledninger og er dessverre i samme innkjørsel. I mine øyne er min p-plass da kun "offentlig" når dette bygget er åpent. Kan jeg sette opp et skilt at folk kun kan stå der dersom bygget ved siden av er åpent, ellers må de betale 25 kr timen utenom dette siden plassen er privat? Jeg leier huset via familie. Kan bli rik av dette. Takk for svar Anonymous poster hash: 7c10a...6da
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #2 Skrevet 25. mars 2016 Dersom plassen er på privat grunn kan du sette opp skilt om dette med varsel om at de som parkere på plassen vil bli tauet bort. Anonymous poster hash: 954f8...d24
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #3 Skrevet 25. mars 2016 Er så drittlei at fremmede parkerer utfor huset mitt på MIN P-plass. Huset er rett ved siden av er bygg som er åpen ved kun spesielle anledninger og er dessverre i samme innkjørsel. I mine øyne er min p-plass da kun "offentlig" når dette bygget er åpent. Kan jeg sette opp et skilt at folk kun kan stå der dersom bygget ved siden av er åpent, ellers må de betale 25 kr timen utenom dette siden plassen er privat? Jeg leier huset via familie. Kan bli rik av dette. Takk for svar Anonymous poster hash: 7c10a...6da 25 kr timen, er parkerinsplassen gullbelagt eller? Mener du at de skal komme på døra til deg og betale da? Anonymous poster hash: 80725...866
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #4 Skrevet 25. mars 2016 25 kr timen, er parkerinsplassen gullbelagt eller? Mener du at de skal komme på døra til deg og betale da? Anonymous poster hash: 80725...866 Nei jeg har sett folk som har gjort lignende feks ved badestrender utfor byen, der "parkeringsplassene" er på privat grunn. Der har de satt opp en slags postkasse og folk legger penger oppi. Funker det! Dessuten er det en skole 500 meter borti veien her som er offentlig parkering. Min innkjørsel er ikke det. Når bygget ved siden av er åpent 5 kvelder i året er det såklart greit med mye biler utfor her. Anonymous poster hash: 7c10a...6da
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #5 Skrevet 25. mars 2016 25 kr timen, er parkerinsplassen gullbelagt eller? Mener du at de skal komme på døra til deg og betale da? Anonymous poster hash: 80725...866 Selvsagt skal de betale om det er privat grunn og parkeringsplass. Anonymous poster hash: a22ce...213
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #6 Skrevet 25. mars 2016 Søsteren til svigersøster har stor tomt, med stor parkering rett ved en populær tursti som mange bruker når de skal på lengre fjellturer! Hun har satt ut postkasse hvor folk betaler 20kr for en hel dag. Tar godt over en time å gå opp til fjellet, så skulle hun tatt for hver time hadde det blitt dyrt! Det du vil er sikkert lov, men blir litt for dumt! Da kan du heller skrive Privat parkering, så slipper du at folk parkerer der Anonymous poster hash: 9fe2b...0a3
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #7 Skrevet 25. mars 2016 Hva jeg vil ta for parkering er vel stengt tatt opp til meg? Hvis ikke en lov regulerer dette. Vil de stå der kan de det mot betaling og ta opp plass hvor JEG bor, hvis ikke kan de kjøre 500 meter lengre borti veien å stå der gratis. På sommertid florerer det av turister her, og biler som stopper. Anonymous poster hash: 7c10a...6da
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #8 Skrevet 25. mars 2016 Sett opp skilt ang privat parkering. Anonymous poster hash: 81f04...3b4
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #9 Skrevet 25. mars 2016 Hva jeg vil ta for parkering er vel stengt tatt opp til meg? Hvis ikke en lov regulerer dette. Vil de stå der kan de det mot betaling og ta opp plass hvor JEG bor, hvis ikke kan de kjøre 500 meter lengre borti veien å stå der gratis. På sommertid florerer det av turister her, og biler som stopper. Anonymous poster hash: 7c10a...6da Så gjør det da, du sier jo selv at det er opp til deg! Da trenger du jo ikke spørre her Syns fortsatt prisen er for dyr! Og tror neppe du gjør deg "rik" på denne businessen Anonymous poster hash: 9fe2b...0a3
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 Lurte bare om det fantes en lov som tilsa det ikke er lovlig å ta betalt for parkering på privat grunn. Rik og rik - du vet vel ikke hvor mange biler som støtt og stadig stopper her. Innimellom banker folk på og spør om de får stå der og det er jo høflig. Fåtallet gjør det. Folk som bare stiller bilen sin der og forlater den har jeg ingenting til overs for. Har også en del turområder/fjell i nærheten. Jeg er ikke så hurpe at jeg løper ut og forklarer dem det er en privat plass. Anonymous poster hash: 7c10a...6da
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 Lurte bare om det fantes en lov som tilsa det ikke er lovlig å ta betalt for parkering på privat grunn. Rik og rik - du vet vel ikke hvor mange biler som støtt og stadig stopper her. Innimellom banker folk på og spør om de får stå der og det er jo høflig. Fåtallet gjør det. Folk som bare stiller bilen sin der og forlater den har jeg ingenting til overs for. Har også en del turområder/fjell i nærheten. Jeg er ikke så hurpe at jeg løper ut og forklarer dem det er en privat plass. Anonymous poster hash: 7c10a...6da Men hvordan kan folk vite at det er en privat plass da? Anonymous poster hash: 80725...866
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 Er så drittlei at fremmede parkerer utfor huset mitt på MIN P-plass. Huset er rett ved siden av er bygg som er åpen ved kun spesielle anledninger og er dessverre i samme innkjørsel. I mine øyne er min p-plass da kun "offentlig" når dette bygget er åpent. Kan jeg sette opp et skilt at folk kun kan stå der dersom bygget ved siden av er åpent, ellers må de betale 25 kr timen utenom dette siden plassen er privat? Jeg leier huset via familie. Kan bli rik av dette. Takk for svar Anonymous poster hash: 7c10a...6da Men her er det flere ting jeg stusser på: -du sier du anser plassen som "offentlig" når det er arrangement i nabobygget, ellers ikke. Er plassen oftentlig eller privateid? Den er kun en av delene til enhver tid! Det at du pleier å parkere der og således anser den som "din" holder ikke hvis den ikke er din per definisjon. -du sier du leier denne boligen, så hvis den nå mot formodning ER privateid, og da eid av den som leier ut, kan jo ikke du bare leie den ut og tjene penger på den uten å ha klarert det med faktisk eier. Det heter fremleie og er ikke uten videre lov. Anonymous poster hash: 5c339...fa8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2016 #13 Skrevet 25. mars 2016 Hvis det gjelder parkering i din egen innkjørsel kan du nekte andre å stå der, men langs vei som er åpen for bilkjøring er det i utgangspunktet lovlig for hvem som helst å parkere. Du har ikke noen større rett enn andre til å parkere langs din egen tomt, bare inne på din egen tomt. Anonymous poster hash: 53c61...441
soleia Skrevet 25. mars 2016 #14 Skrevet 25. mars 2016 Om du ikkje eig eigedomen, men berre leiger, så kan du sjølvsagt ikkje byrje å kreve inn pengar for parkering. Det er det berre grunneigar som kan gjere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå