Gå til innhold

Dere bakedamer (pavlova)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på hytta, og skal lage pavlova. Har eddik, men verken potetmel eller maizena. Går det bra uten?

Anonymous poster hash: 3a0d1...1ad

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet (endret)

Hva skulle du hatt maizena, eddik osv til?

Blander bare eggehvitter og sukker for å lage marengbunnen, så har man på krem og frukt ;)

Edit: ser at mange oppskrifter bruker eddik og maizena i blandingen, jeg pleier bare å bruke eggehvitter og sukker, slår aldri feil altså :)

Endret av Syltebærtyttetøy
Skrevet

Blir det ikke dårlig smak av eddik??

Anonymous poster hash: 5e495...dd4

Skrevet

Nei det blir ikke eddiksmak av kaken. Du kan lage bunn uten eddik og maizena men da vil den bli sprø tvers gjennom sånn som pikekyss. Det gode med pavlovabunnen er jo den seige kjernen inni synes jeg ihvertfall 😊

Anonymous poster hash: def60...f42

Skrevet

Nei det blir ikke eddiksmak av kaken. Du kan lage bunn uten eddik og maizena men da vil den bli sprø tvers gjennom sånn som pikekyss. Det gode med pavlovabunnen er jo den seige kjernen inni synes jeg ihvertfall 😊

Ja, det er akkurat det. Bare lurte på om jeg kunne bruke litt eddik for å få den seig, eller om maizena da er helt nødvendig pga væsken. Jeg får prøve :)

Skrevet

Jeg bruker aldri maizena.

Bruker kun eggehviter, sukker og eddik.

Det er eddiken som gjør bunnen seig og god.

Mmm :)

Anonymous poster hash: 4df8b...58e

Skrevet

Holder med eddik her!

Skrevet

Ja, det er akkurat det. Bare lurte på om jeg kunne bruke litt eddik for å få den seig, eller om maizena da er helt nødvendig pga væsken. Jeg får prøve :)

Beklager...syntes du skrev at du ikke hadde eddik eller maizena. Men har du eddik vil jeg tro den blir bra 😊

Skrevet

Beklager...syntes du skrev at du ikke hadde eddik eller maizena. Men har du eddik vil jeg tro den blir bra 😊

Den står i ovnen og avkjøles nå. Ser bra ut, så håper den smaker bra også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...