Gå til innhold

Franske jentenavn som inneholder både accent aigu og grave. Hjelp til navneforslag? :)

Anbefalte innlegg

Vi leter etter et andre fornavn til vår lille :)

De eneste navnene jeg klarer å oppdrive er Thérèse og Hélène. Noen som har lyst å hjelpe meg å finne flere? :)

Anonymous poster hash: fa087...c99

Fortsetter under...

Forstår ikke hva du skriver i tittelen;) Mener du en é og en è? Finner heller ikke flere enn de to. Noe grunn til at du ønsker det? Veeeeeeeldig tungvint i Norge.. Og så mange andre nydelige navn!

http://french.about.com/od/culture/a/frenchnames_3.htm

http://www.behindthename.com/top/lists/france/2010

Anonymous poster hash: 21e60...fe2

Forstår ikke hva du skriver i tittelen;) Mener du en é og en è? Finner heller ikke flere enn de to. Noe grunn til at du ønsker det? Veeeeeeeldig tungvint i Norge.. Og så mange andre nydelige navn!

http://french.about.com/od/culture/a/frenchnames_3.htm

http://www.behindthename.com/top/lists/france/2010

Tittelen er da lett som bare det. Mener såklart é og è ja

Tittelen er da lett som bare det. Mener såklart é og è ja

Oi den reaksjonen syns jeg var litt vell hissig. Er ikke alle som vet hva accent aigu og grave er. 

Er det en spesiell grunn til at dere vil ha navn med begge deler? Eller kan navnet f.eks inneholde en av delene? 

Anonymous poster hash: e5ff8...ea8

Oi den reaksjonen syns jeg var litt vell hissig. Er ikke alle som vet hva accent aigu og grave er.

Er det en spesiell grunn til at dere vil ha navn med begge deler? Eller kan navnet f.eks inneholde en av delene?

Franskmenn er vel kjent for å være lite imøtekommende.. ;) Her søker jeg opp og leter etter forslag kun for å hjelpe, og så får man den. Heldigvis tar jeg ikke sånt til meg:)

Og jeg har faktisk aldri i hele mitt liv hørt de to ordene. Ikke hatt fransk.

Franskmenn er vel kjent for å være lite imøtekommende.. ;) Her søker jeg opp og leter etter forslag kun for å hjelpe, og så får man den. Heldigvis tar jeg ikke sånt til meg:)

(Har i alle fall ikke merket meg de og husket det.)

Annonse

Nettopp :P HI har jo tydeligvis også forlatt tråden sin, eller velger å la være å svare når man prøver å hjelpe. 

Nå er jeg ikke fransk og svarte deg på en helt ok måte, du første som svarte. Veldig uvanlig at en voksen ikke vet forskjell på de ulike aksentene i fransk alfabet, det er det.

Håper ikke du har for vane å ta deg nær av et direkte svar som overhodet ikke er hissig eller surt.

HI

Nå er jeg ikke fransk og svarte deg på en helt ok måte, du første som svarte. Veldig uvanlig at en voksen ikke vet forskjell på de ulike aksentene i fransk alfabet, det er det.

Håper ikke du har for vane å ta deg nær av et direkte svar som overhodet ikke er hissig eller surt.

HI

Det er dessverre ikke uvanlig. Har du ikke lagt merke til hvor mange som skriver Andrè? Og selv om mange gjerne vet forskjellen, tror jeg de færreste vet hva det kalles.

Anonymous poster hash: 7e4bb...e2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...