Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hart vært veldig mye kvalm siden uke 6. Kaster ikke opp mye men har gått noe ned i vekt pga dårlig matlyst.

Var mye bedre i uke 16 men nå startet uke 17 med oppkast og veldig kraftig kvalme igjen. 

Det er verst om morgenen men varer hele dagen og kommer kraftig hvis jeg er sulten, sliten eller trøtt.

Begynner å bli skikkelig lei :-(

Skal ha en uke fri nå og har avtalt med sjefen at jeg får noen rolige uker på jobb etterpå, men ....usj....ser liksom ingen ende på det :-(  andre som har det på samme måte?

eller som har noen tips? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144267668-uke-17-og-er-s%C3%A5-kvalm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hart vært veldig mye kvalm siden uke 6. Kaster ikke opp mye men har gått noe ned i vekt pga dårlig matlyst.

Var mye bedre i uke 16 men nå startet uke 17 med oppkast og veldig kraftig kvalme igjen. 

Det er verst om morgenen men varer hele dagen og kommer kraftig hvis jeg er sulten, sliten eller trøtt.

Begynner å bli skikkelig lei :-(

Skal ha en uke fri nå og har avtalt med sjefen at jeg får noen rolige uker på jobb etterpå, men ....usj....ser liksom ingen ende på det :-(  andre som har det på samme måte?

eller som har noen tips? 

Åh jeg føler så med deg :/ Hadde det akkurat likt de første 4.5 mnd. 

Jeg ble for det første sykemeldt 50% slik at kroppen fikk litt mer ro. For min arbeidsgiver var det greit at jeg da styrte dagene mine selv ut fra formen, så noen dager jobbet jeg mer, andre mindre. 

Selv måtte jeg kutte ut nesten alt sosialt program, da jeg ble helt matt bare av å høre mer enn 1-2 forskjellig stemmer i et rom samtidig. Mannen min hjalp meg masse med å kutte opp fersk frukt i småbiter sånn at jeg kunne spise det jevnlig, lite og ofte var bedre enn stort og lite. Ble jeg sulten eller begynte å gå tom for energi var det kjørt. 

Har du prøvd å drikke hjemmelaget ingefærte? Det hjalp meg mot den værste kvalmen. 

Også anbefaler jeg å sove masse... 

Spise jevnlig , slik at blodsukkeret holder seg stabilt. Masse søvn og unngå stress!

Kvalmen blir man ikke kvitt uten videre, ikke jeg iallefall. Uke 15 nå!

Søvn og jevnlig matinntak er viktig for meg!

En natt med 6/7 timer søvn , er hele dagen derpå ødelagt!

Jeg var kvalm daglig fra uke 5 til uke 19. Slet med å være på jobb, var et vrak på sofaen hver ettermiddag og kveld. Ble mye småspising.

Nå er jeg i 24. uke og har hatt noen gode uker uten kvalme. :) Dessverre har blodtrykket blitt høyt, så jeg har blitt satt på medisiner, og blitt bedt om å ta det helt med ro.

Anonymous poster hash: 68802...1f6

Annonse

Jeg var kvalm daglig fra uke 5 til uke 19. Slet med å være på jobb, var et vrak på sofaen hver ettermiddag og kveld. Ble mye småspising.

Nå er jeg i 24. uke og har hatt noen gode uker uten kvalme. :) Dessverre har blodtrykket blitt høyt, så jeg har blitt satt på medisiner, og blitt bedt om å ta det helt med ro.

Anonymous poster hash: 68802...1f6

Godt å høre du har hatt noen gode uker :-) fortsatt kvalm nå i uke 18, men håper håper håper at det skal gå over snart!

Men så kjipt med blodtrykket da :-/ særlig etter lang tid med kvalme!  Håper jobben din kan tilrettelegge :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...