Gå til innhold

Påskemiddag når man ikke er flikt til å lage lam og heller ikke er så veldig glad i det..?

Anbefalte innlegg

Skal ha gjester og jeg vil ikke prøve meg på mitt første lammelår :-/

Noe enkelt men godt...Ikke enkelt fordi jeg ikke kan lage mat, men enkelt for enkelthetens skyld :-)

Anonymous poster hash: 23a78...761

Fortsetter under...

Hjemmelaget lasagne med en god salat og frisk dressing

Helstekt oksefilet med asparges, ovnsbakte småpoteter og en god saus (jeg foretrekker hjemmelaget bearnaise)

Pulled chicken med masse godt tilbehør, hjemmelagde lefser og chiliaioli

Sesamstekt laks eller ørret

Indisk Curry med kylling og hjemmebakte nanbrød og raita

Jeg er heller ikke så glad i lam. Synes det smaker litt gjødsel.. Liker veldig godt pinnekjøtt, der er smaken saltet bort;) Andre retter med sau eller lam spiser jeg ikke hvis jeg ikke må.

Hva med and? Kanskje litt dyrt til mange, men veldig godt. En saus med appelsin i: veldig godt. Og "påskete".

Stek er alltid godt, og ganske lett å lage. Lager seg selv i ovnen, må bare ha god tid så den kan stå lenge på lav temperatur og bli mør og god.

Som tilbehør er "pommes frites" av søtpotet spennende og veldig godt. Passer til mye. Puréer av ulike slag er fantastisk. Potetpuré er også godt (potetstappe, bare mer finkjørt;)).

Alternativt kan man ha tapas med litt forskjellige ting. Kan lage kjøttboller av lammekjøttdeig til de som ønsker, bruke appelsin til noe, kylling, lage noe med egg.. Litt "påske-tema":)

Anonymous poster hash: 53743...172

Helstekt indrefilet av svin. Krydres med salt og pepper, brunes på panna så inn med steketermometer og i stekovn på ca 200 grader. Ferdig når termometer viser 67 grader.

Tilbehør etter ønske. Jeg synes soppsaus og røstipoteter er nydelig tilbehør! Kan ogsp ha stekte/kokte grønnsaker eller frisk salat ved siden av.

Anonymous poster hash: 54d4d...40c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...