Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Sykepleierstudiet, begynte nå i januar og leser til eksamen... Anonymous poster hash: 7d6c9...b8c
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Mye bedre å bruke gode anatomibøker, tror jeg. Men enig i at det ikke er mye anatomi dere har i den fysiologiboken, hvis det er eneste anatomien dere har nå også, slik det var før. Jeg ville brukt en god anatomibok og gå systematisk gjennom uten å henge meg for mye opp i detaljene. Skjelettet og de største knoklene, se på oppbygning, lær de latinske benevnelsene på knoklene, da er det lettere å lære seg muskelnavn og hvor musklene har sitt utspring og feste. Ta deretter for deg muskulaturen systematisk: Rygg/nakke/bekken Underekstremitetene: sete, lår, legg, fot. Overeks: nakke, skulder, overarm, underarm, hånd. Samtidig kan du ta med store nerver og årer og se hvordan de går ift. knokler og muskler. Tenk gjennom hvilke organer du har under ulike muskler i trunkus. Anonymous poster hash: bbd9c...074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå