Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 har pusset og påført heftgrunn, og to strøk maling...nå virker det som malingen bare kan skrapes bort...har malt mye i mitt liv men aldri kjøkkenfronter. de var lakkerte. de i malebutikken sa det var riktig. noen andre som har prøvd? Malingen herder vel litt får jeg håpe : S ?? Anonymous poster hash: d391a...dbf
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Jeg bare malte uten å pusse og uten heftgrunn. Orket ikke å bruke så mye tid på det da kjøkkenet skal rives innen to år. Gikk helt fint, men mine dører var ikke lakkert. Hvis de var lakkert så vil jeg anta at det har mye å si hvor mye du pusset før du påførte heftgrunn. Og at du vasket med salmiakk el for å fjerne fett. Kjipt hvis det flasser av når man har brukt så mange timer på pussing og maling. Anonymous poster hash: cba45...026
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Man må gjerne la malingen herde i 48 timer før du kan se resultatet skikkelig Har blitt nervøs av det der selv, men nå har jeg malt så mange kjøkkenskapet osv at jeg vet jeg må gi det tiiid Anonymous poster hash: 3f430...2c6
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Har malt lakkerte kjøkkenfronter i heltre selv, med bra resultat. Salmiakkvasket og pusset lett med sandpapir. Vasket bort alt pussestøv. Et strøk heftgrunn, to strøk maling. Viktig å la tørke godt mellom hvert strøk. Sitter fremdeles godt, snart tre år siden maling. Anonymous poster hash: 62aee...5cf
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 var sikkert bare at det må herdes litt... på lakkerte flater kan man jo omtrent pusse til krampa tar en.. så puset ned, men ikke tykt lag liksom. Jeg har også alltid brukt salmiakkvann, men han i malebutikken sa at salmiakken eagerte med den malingen, så brukte noe annet vaskemiddel Anonymous poster hash: d391a...dbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå