Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #26 Skrevet 21. mars 2016 Så lenge du er komfortabel med det mår du bare amme. Men du skriver at hun koser seg med morsmelken? Det er vel heller Puppene hun koser seg med. Anonymous poster hash: a2c53...fd7 Å ja? Virker som hun koser seg med melka synes jeg. Hvordan vet du forskjellen på om de koser seg med melka eller Puppene? Merkelig kommentar. Det er vel en kombinasjon av at de liker å drikke melka og at det er trygt, varmt og koselig å ligge ved brystet. Anonymous poster hash: affe3...28d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #27 Skrevet 21. mars 2016 Jeg synes det er rart å amme et barn som er nesten to år. Anonymous poster hash: 593c9...cb3
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #28 Skrevet 21. mars 2016 Jeg syns ikke noe om det, jeg syns det er ekkelt. Du får gjøre hva du vil for meg. Anonymous poster hash: 47087...ea8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #29 Skrevet 21. mars 2016 Jeg ammet til det yngste barnet var nesten 2 1/2. Ammet kun morgen før vi sto opp, så det var aldri noe mas etter pupp til andre tider og jeg slapp sjokkerte blikk. Syntes det var fint å amme så lenge. Barnet var den eneste på avdelingen som aldri ble syk, verken med omgangssyke eller influensa. Forkjølelse kun en sjelden gang. Eldre søsken som ble ammet til 12 måneder, var syke "hele tiden" første barnehageår, så jeg tror absolutt at det har noe for seg å amme lenge. Anonymous poster hash: dfc35...dd0 Høres ut som du beskriver mitt barn der, er skole gutt til høsten og aldri hatt omgangssyken, influensa ovs, kun vært litt små forkjøla. Men han har ikke drikke en dråpe bryst melk i sitt liv. Så ville ikke tatt for gitt at brystmelk er grunnen til at ditt barn er friskere enn andre. Anonymous poster hash: 0392d...e6a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #30 Skrevet 21. mars 2016 Hva er det som gjør det ekkelt? Det skjønner jeg ikke. At det ikke er nødvendig etter en viss alder er jo en ting, men ekkelt?? Anonymous poster hash: affe3...28d
A_87 Skrevet 21. mars 2016 #31 Skrevet 21. mars 2016 Nei,på ingen måte. Du gjør det som et best for deg og barnet. Jeg ammer fortsatt datteren min på 18 mnd og holder på til hun er minst 2 år ser jeg for meg. Hun har enda ikke vært ordentlig syk og det kan jeg nok takke ammingen for. Selvfølgelig flere faktorer i bildet. Slutta med nattamming da hun var 11 mnd.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #32 Skrevet 21. mars 2016 Mye dømmende, uvitende svar her syns jeg. Synes det er trist. Jeg fullammet i 1 år, ikke mitt valg selvfølgelig. Barnet mitt begynner å nærme seg 1,5 år. Det er lite pga lite inntak av mat. Vi får ikke hjelp fra lege eller helsestasjon, men ungen må ha mat og næring. Jeg synes det er fryktelig synd å bli dømt for det. Nr 1 ammet jeg i 5 mnd. Hadde aldri i min villeste fantasi noe ønske eller hadde sett for meg å amme lenger enn 1 år. Men her sitter jeg da, med en tynn liten unge som jeg er livredd får i seg for lite næring. Derfor får ungen pupp når hun vil, dag og natt. Jeg håper og tror at dere som synes det er ekkelt ville gjort det samme i en slik situasjon. Og nei, ungen spiser ikke mer om jeg "nekter" å gi pupp. Anonymous poster hash: 2a0a1...4c0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #33 Skrevet 21. mars 2016 Det er jeg som ammer barnet på 2 år og 7 måneder; Jeg jobber. Barnet går i barnehage. Barnet spiser fast føde og drikker vann. Naturlig avvenning skjer mellom 2,5 og 7 år. Amming foregår hovedsakelig innenfor husets fire vegger, da det er dette barnet foretrekker. Det fungerer for oss. Anonymous poster hash: 88cc7...ec5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #34 Skrevet 21. mars 2016 Hva er det som gjør det ekkelt? Det skjønner jeg ikke. At det ikke er nødvendig etter en viss alder er jo en ting, men ekkelt?? Anonymous poster hash: affe3...28d Tenkt litt på akkurat dette.., hva er egentlig forskjellen på å amme en baby og en toåring? Hvorfor er det ekkelt å amme en toåring, men ikke en baby? Anonymous poster hash: 6e3ac...f8e
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #35 Skrevet 21. mars 2016 Mye dømmende, uvitende svar her syns jeg. Synes det er trist. Jeg fullammet i 1 år, ikke mitt valg selvfølgelig. Barnet mitt begynner å nærme seg 1,5 år. Det er lite pga lite inntak av mat. Vi får ikke hjelp fra lege eller helsestasjon, men ungen må ha mat og næring. Jeg synes det er fryktelig synd å bli dømt for det. Nr 1 ammet jeg i 5 mnd. Hadde aldri i min villeste fantasi noe ønske eller hadde sett for meg å amme lenger enn 1 år. Men her sitter jeg da, med en tynn liten unge som jeg er livredd får i seg for lite næring. Derfor får ungen pupp når hun vil, dag og natt. Jeg håper og tror at dere som synes det er ekkelt ville gjort det samme i en slik situasjon. Og nei, ungen spiser ikke mer om jeg "nekter" å gi pupp. Anonymous poster hash: 2a0a1...4c0 Tror du må oppsøke helsepersonell dersom du har et barn som ikke vil spise og lider av underernæring. Kan gå utover deg om det hender ungen noe. Trenger muligens en utredning. Anonymous poster hash: c0a23...1ae
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #36 Skrevet 21. mars 2016 Det er jeg som ammer barnet på 2 år og 7 måneder; Jeg jobber. Barnet går i barnehage. Barnet spiser fast føde og drikker vann. Naturlig avvenning skjer mellom 2,5 og 7 år. Amming foregår hovedsakelig innenfor husets fire vegger, da det er dette barnet foretrekker. Det fungerer for oss. Anonymous poster hash: 88cc7...ec5 7 år! Å herregud! Har du tenkt til å gjøre sønnen/datteren din til et mobbeoffer?! Anonymous poster hash: c0a23...1ae
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #37 Skrevet 21. mars 2016 7 år! Å herregud! Har du tenkt til å gjøre sønnen/datteren din til et mobbeoffer?! Anonymous poster hash: c0a23...1ae Nei. Når barnet vil slutte, er det slutt. Jeg tviler sterkt på at barnet fortsatt ammes i 2017. De som har barn som ammes til de er 7 år, får gjøre det hvis det passer dem. (Jeg har forresten eldre barn som ble ammet i hhv 25 og 17 måneder.) Anonymous poster hash: 88cc7...ec5
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #38 Skrevet 21. mars 2016 Nei - det er nok mange som gjør det😉 Men et såpass stort barn med normal, sunn utvikling vil jo ikke ha noen helsemessig gevinst av morsmelk, og kosen kan gis på mange andre måter. Personlig ville jeg aldri ha ammet blant andre/offentlig når barnet er så stort - det virker frastøtende på mange og det synes jeg man bør respektere. Det er en vesentlig forskjell på en baby og en toåring som kan "be om puppen" selv.. Vet om flere som ammet veldig lenge (flere år) og endte opp med svært infantiliserte barn, det var opplagt ikke særlig bra. Jeg avsluttet ammingen rundt 18 mnd, synes det var helt passende. Men dette er en privat sak - gjør det som passer deg og ditt barn best. Anonymous poster hash: f64e3...794
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #39 Skrevet 21. mars 2016 Jeg ammet til det yngste barnet var nesten 2 1/2. Ammet kun morgen før vi sto opp, så det var aldri noe mas etter pupp til andre tider og jeg slapp sjokkerte blikk. Syntes det var fint å amme så lenge. Barnet var den eneste på avdelingen som aldri ble syk, verken med omgangssyke eller influensa. Forkjølelse kun en sjelden gang. Eldre søsken som ble ammet til 12 måneder, var syke "hele tiden" første barnehageår, så jeg tror absolutt at det har noe for seg å amme lenge. Anonymous poster hash: dfc35...dd0 Jeg har motsatt historikk - et av barna fikk litt mm i 5-6 mnd og var "aldri" sykt, et fikk masse mm i 18 mnd og har vært MASSE (små)syk, og et som også fikk masse mm i 18 mnd som var "normalt" syk, som man kan forvente ved BHG-start... Så, jeg vet ikke helt.. Anonymous poster hash: f64e3...794
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #40 Skrevet 21. mars 2016 Tror du må oppsøke helsepersonell dersom du har et barn som ikke vil spise og lider av underernæring. Kan gå utover deg om det hender ungen noe. Trenger muligens en utredning. Anonymous poster hash: c0a23...1ae Ikke snakk om underernæring. Og ja, vi har oppsøkt både lege og helsestasjon som jeg skriver ☺ Det er ikke for kritisk, da gjør de ikke noe. Utredningen vil de ikke utsette så små barn for. Ungen vokser jo, men er tynn og har ingenting å gå på hvis vi skulle være uheldig å bli syk. Anonymous poster hash: 2a0a1...4c0
Hjertefru Skrevet 21. mars 2016 #41 Skrevet 21. mars 2016 Ammet litt til minste var 27 måneder. Bare hjemme. Da sluttet han av seg selv på dagen. Du er ikke rar. I tilfelle er det mange rare
Miamimom Skrevet 21. mars 2016 #42 Skrevet 21. mars 2016 Ikke rart i det hele tatt! Trygt, koselig og med på å skape en god relasjon til barnet. Jeg ammet begge til de var 2 år.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #43 Skrevet 21. mars 2016 Ikke rar, ikke ekkel, men jeg ser ikke poenget. Ditt valg, og ikke noe andre har noe med. Anonymous poster hash: 71623...4a9
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #44 Skrevet 21. mars 2016 Rart ja, ekkelt tja. Veldig merkelig å amme en unge som får til å "pakke opp" puppen selv. Et år er maks for meg, alt etter det er rart. Men hva er greia med å amme for tryggheten sin del? Føler ikke ungen seg trygg uten en pupp i tryne? Når mine er redde eller triste så holder jeg rundt dem, trøster og koser. Det gjorde jeg da jeg ammet også. Anonymous poster hash: b6a9e...de7
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #45 Skrevet 21. mars 2016 Jeg ammet til det yngste barnet var nesten 2 1/2. Ammet kun morgen før vi sto opp, så det var aldri noe mas etter pupp til andre tider og jeg slapp sjokkerte blikk. Syntes det var fint å amme så lenge. Barnet var den eneste på avdelingen som aldri ble syk, verken med omgangssyke eller influensa. Forkjølelse kun en sjelden gang. Eldre søsken som ble ammet til 12 måneder, var syke "hele tiden" første barnehageår, så jeg tror absolutt at det har noe for seg å amme lenge. Anonymous poster hash: dfc35...dd0 Hehe.. Tilfeldig tenker jeg! Jeg ammer min på 12 mnd og han har vært masse syk Anonymous poster hash: 994e7...fa7
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #46 Skrevet 21. mars 2016 Jeg ammer min på 2,5 år. Ikke for min del, men barnet nekter å slutte. Jeg skulle gjerne sluttet da han drar meg i puppen hele tiden. Det er ikke ekkelt eller rart men i mitt tilfelle ganske tungvint med så mye mas. Han forventer pupp om han slår seg f.eks. jeg sier nei men det godtas ikke😂 Skulle på en måte ønske jeg avsluttet det for lenge siden. Anonymous poster hash: 6edd1...73f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #47 Skrevet 21. mars 2016 Nei. Ammet min til hun var 2 år. Ikke ekkelt. Men jeg valgte å slutte da, fordi jeg ikke ville at ungen skulle ha minner fra å amme, da det muligens kan oppleves rart for henne siden. Samt at hun da var stor nok til å forstå forklaringer på at hun nå kunne spise og drikke selv, og at hun kunne få mye kos på annen måte. Hun var blitt interessert i å være "stor jente". Jeg var også klar for å få kroppen min for meg selv igjen! Og jeg tenkte at når barnet er 2 år, så er det inne i en løsrivingsperiode hvor det skjønner at det er en egen person med vilje og autonomi. Jeg synes det passet bra å gjøre henne mer selvstendig da. Anonymous poster hash: bd023...cd8
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #48 Skrevet 21. mars 2016 Tenker at ungen er rar som har roa på seg til å gjøre det. Anonymous poster hash: ddff9...b54
Fru vims Skrevet 21. mars 2016 #49 Skrevet 21. mars 2016 Syntes det er topp jeg😃 Ammet selv den yngste til hun var 18 måneder, og skulle gjerne ha ammet lenger.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #50 Skrevet 21. mars 2016 Min unge blir 2 år i april. Hun er altfor stor til pupp - men hver sin smak. En toåring er ikke baby mere Anonymous poster hash: 1cb24...83f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå