Gå til innhold

er jeg veldig rar som ammer når barnet er 22 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun spiser og drikker det hun skal ellers, men hun koser seg sånn med morsmelken fremdeles. Får litt før vi står opp, litt før hun sover dupp og litt før hun skal legge seg. Har liksom ikke tenkt så mye over om hun er for stor eller om det er rart jeg. Har ikke lyst til å ta fra henne denne kosen og tryggheten riktig ennå. Hvor går grensen for når det blir helt feil å amme?

Anonymous poster hash: affe3...28d

Skrevet

jeg tenker så lenge det er abefalt og amme til man er 2 år så er det ikke rart,så lenge det bare forgår hjemme,men synes ikke det er noe særlig offentlig med så store barn

Skrevet

Jeg ammet lenge selv og gjorde det som var riktig for barnet mitt. Du skal lytte til magefølelsen din og gjøre det som er riktig for deg og barnet ditt.  

Anonymous poster hash: 0b473...62d
Skrevet

Hun spiser og drikker det hun skal ellers, men hun koser seg sånn med morsmelken fremdeles. Får litt før vi står opp, litt før hun sover dupp og litt før hun skal legge seg. Har liksom ikke tenkt så mye over om hun er for stor eller om det er rart jeg. Har ikke lyst til å ta fra henne denne kosen og tryggheten riktig ennå. Hvor går grensen for når det blir helt feil å amme?

Så lenge du er komfortabel med det mår du bare amme. Men du skriver at hun koser seg med morsmelken? Det er vel heller Puppene hun koser seg med.

Anonymous poster hash: a2c53...fd7

Skrevet

I såfall er jeg enda rarere, 25 mnd her. :D

Anonymous poster hash: 3242c...9ec

Skrevet

Synes det er kjempebra og helt topp! Tommel opp for de som klarer å amme lenge :) 

Skrevet

Jeg ammet "kun" til min var 14 måneder, men det var mest fordi han da begynte i barnehage, og en ny tid begynte. Kunne gjerne fortsatt, men følte vel at det var en naturlig tid å slutte på. Jeg tror de fleste mødre og barn kommer til et punkt der de kjenner at det er OK å avslutte, og da slutte. Uansett om barnet er 4 måneder eller 3 år. Syntes det er topp at mødre holder på så lenge det føles riktig og naturlig. Gi langt f i hva alle andre tenker og sier.

Skrevet

Tråden er redigert pga. trippelposting.

Modesty Blaise, bruker mod.

Skrevet

Min var veldig glad i amming, og jeg syntes spesielt på kvelden var det fint. Jeg prøvde 2 ganger litt halvhjertet å kutte det ut, men det ville minsten ikke høre noe om. Så jeg ammet til hun var 2,5 år, da fikk hun nytt rom med annen seng og vi endret kveldsrutinen. Da var det ikke noe problem å slutte. De første kveldene måtte mannen ta, for meg ble det faktisk litt trist.

Anonymous poster hash: 995fe...74d
Skrevet

Jeg synes det er ekkelt..rett og slett.

Anonymous poster hash: c0a23...1ae

Gjest Antarctica
Skrevet

Du er ikke rar og det er ikke ekkelt.

Skrevet

Min er 31 måneder (2 år og 7 måneder) og ammes døgnet rundt, så jeg synes ikke du er rar 😉

Anonymous poster hash: 88cc7...ec5

Skrevet

For ett år siden hadde jeg kanskje tenkt det var litt unødvendig. Men nå har jeg ei med spisevegring men som tar pupp, så folk får bare tenke det de vil. De vet ingenting om bakgrunnen for ammingen ☺

Tommel opp!

Anonymous poster hash: 2a0a1...4c0

Skrevet

Min er 31 måneder (2 år og 7 måneder) og ammes døgnet rundt, så jeg synes ikke du er rar 😉

ammes døgnet rundt? Får ikke ungen fast føde?🙈😂😳

Skrevet

Døgnet rundt? På tide å komme seg i jobb. Og når de er så store, har de ikke behov for amming lenger. Vi bor i Norge. ikke i den 3. verden.

Skrevet

Ikke rart og langt fra ekkelt!

Jeg ammet førstemann til hun var ett år. En morgen hun skulle ha pupp, kikket hun på meg, tok puppen i munnen, spyttet den ut og sa æsj haha etter det nektet hun pupp. Jeg skulle gjerne ammet til de var to :)

Andre mann sluttet selv ca ved 1.5 år /)

Anonymous poster hash: 661a8...994

Skrevet

Jeg synes det er rart. Barn i Norge trenger ikke ammes så lenge... Og iallefall ikke for kosen sin del!

Anonymous poster hash: a892e...8f7

Skrevet

Ammet førstemann til han var på den alderen, fikk litt etter bhg og noen ganger om kvelden. Det bare gikk over på en måte, ikke noe planlagt slutt eller grining. Slutten var i mai/juni og da begynte vi å være mye ute etter bhg så da ville han heller det 😊

Anonymous poster hash: 4718f...ac5

Skrevet

Døgnet rundt? På tide å komme seg i jobb. Og når de er så store, har de ikke behov for amming lenger. Vi bor i Norge. ikke i den 3. verden.

Utrolig merkelig.

Skrevet

Nei, det som er merkelig er at du sier at ungen er 22 mnd😂 Hva er egentlig greia med det? Hvor lenge teller dere mnd?😂

Anonymous poster hash: 487ff...b0e

Skrevet

Tja, så lenge det er pga melka er det jo ikke noe skadelig med å gjøre det.

Derimot møtte jeg ei på åpen BHG som "ammet" barnet noen minutter her og da når det var lei seg (hadde slått seg, trist fordi han ikke fikk leken han ville ha osv) og det så veldig merkelig ut. Virket som om puppen ble en slags sutt og må innrømme at jeg syntes det var ekkelt...

Anonymous poster hash: afac4...0c2

Skrevet

Jeg ammet til det yngste barnet var nesten 2 1/2. Ammet kun morgen før vi sto opp, så det var aldri noe mas etter pupp til andre tider og jeg slapp sjokkerte blikk. Syntes det var fint å amme så lenge. Barnet var den eneste på avdelingen som aldri ble syk, verken med omgangssyke eller influensa. Forkjølelse kun en sjelden gang. Eldre søsken som ble ammet til 12 måneder, var syke "hele tiden" første barnehageår, så jeg tror absolutt at det har noe for seg å amme lenge.

Anonymous poster hash: dfc35...dd0

Skrevet

Jeg ammet til det yngste barnet var nesten 2 1/2. Ammet kun morgen før vi sto opp, så det var aldri noe mas etter pupp til andre tider og jeg slapp sjokkerte blikk. Syntes det var fint å amme så lenge. Barnet var den eneste på avdelingen som aldri ble syk, verken med omgangssyke eller influensa. Forkjølelse kun en sjelden gang. Eldre søsken som ble ammet til 12 måneder, var syke "hele tiden" første barnehageår, så jeg tror absolutt at det har noe for seg å amme lenge.

Anonymous poster hash: dfc35...dd0

Feil

Skrevet

Nei, det som er merkelig er at du sier at ungen er 22 mnd Hva er egentlig greia med det? Hvor lenge teller dere mnd?Anonymous poster hash: 487ff...b0e

"Greia" med det er at det er den enkleste måten å si nøyaktig hvor gammel hun er. Fram til fylte 2 år brukes ofte måneder når alderen har betydning.

Skrevet

Feil

Kan du legge med en link til seriøs forskning til den "feil" kommentaren din?

Anonymous poster hash: 661a8...994

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...