Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Noen som bruker pulsklokke her, og hva bruker du den til?' Er det noen vits i å investere i en pulsklokke når jeg skal ned i vekt? Jeg tenker mest å bruke den som motivasjon for å pushe meg selv til mer aktivitet hvis den viser at aktivitetsnivået er labert en dag. Jeg trener fast noen gruppetimer i uka (styrke + intervall), så akkurat det kan jeg ikke gjøre så mye med, men jeg kan f.eks. ta en ekstra joggetur, gå til jobb i stedet for å ta bussen osv. for å holde nivået oppe. Anonymous poster hash: f2a32...d7d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Ville investert i en Fitbit Flex, en pulsklokke trenger man ikke, enda Fitbit tilbyr en med pulsklokke også. Har selv en Fitbit Flex, kjøpte den i midten av februar, med god hjelp av den til å følge opp kalorier, aktivitet og søvn, har jeg gått ned 7 kg Det fine er at om man kjenner andre som har slik, kan man konkurrere om mest aktivitet på en uke, fullføre aktivitet for en dag osv Det gir stor motivasjon her i alle fall Anonymous poster hash: 177f4...b7c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Jeg ønsker meg fitbit til bursdagen 😃 syns den ser litt artig ut. Om ikke direkte til slanking så holder man oversikt over skritt, søvn og kcal forbrenning. Ser ut som denne er grei: http://m.clasohlson.com/no/Fitbit-Charge-HR-Large-treningsklokke/31-8560?LGWCODE=318560000;83825;6293&gclid=CJmEqOLa0csCFeILcwod5IgCSg Anonymous poster hash: a74b0...ac4
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Jeg synes det er motiverende å få tilbakemeldinger fra klokka. Den forteller meg om puls, løpsøkonomi, kaloriforbruk, restitusjonstid, antall skritt pr dag osv. I tillegg får jeg tilbakemeldinger på hvordan treningsøkten virker, for eksempel om den bedret spurt eller utholdenht. Jeg trener mer på grun av klokka. Sån sett er jeg "lettlurt". Jeg blir rett og slett motivert av slike dippedutter og koser meg med å få frem grafer, kart og vurderinger om økten, dagen, uka eller måneden. Anonymous poster hash: 85685...54d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Høres bra ut! Hva slags klokke er det du har da, 85685...54d ? Hva er forskjellen på den og en Fitbit Flex? HI Anonymous poster hash: f2a32...d7d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 Jeg har garmin vivosmart hr og synes den er super. Den har pulsmåler rett på håndleddet. Den er ganske nøyaktig til mitt bruk som er sykling og håndleddet er i ro under hele økten, regner med den blir litt mer ustabil med hopp og sprett og tjo og hei, men den vil registrere økt aktivitet. Pulsmåleren er ihvertfall bedre enn på polar a360 og fitbit, men det er gjerne fordi fitbit jeg prøvde er for stor. Den måler all aktivitet og også hvor mange etasjer du går i løpet av en dag. Hvileforbrenning og dagsforbrenning av kalorier, den vibrerer når du har vært for mye i ro og den kan samarbeide med andre apper som registrerer matinntak. Anonymous poster hash: ad2d5...899
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 Høres bra ut! Hva slags klokke er det du har da, 85685...54d ? Hva er forskjellen på den og en Fitbit Flex? HI Anonymous poster hash: f2a32...d7d Jeg har en Polar V800. Den er ganske dyr og krever at du bruker pulsbelte for å registere pulsen, men så kan den omtrent "alt" utenom å smøre matpakke også. Ellers finnes det en del apper til telefonen som også fungerr fint hvis du har med deg telefonen hel tiden. Anonymous poster hash: 85685...54d
thricane Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 Har en garmin fenix 3, -bruker connect applikasjoner og my fitness pal. Full oversikt over hva jeg spiser, hvor mye jeg forbrenner, status på trening, løyper, gps med mulighet til å navigere. Joda, den er i overkant av hva jeg egentlig trenger, men det er moro og personlig synes jeg klokka er dritkul å se på.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #9 Skrevet 6. april 2016 Dytter denne gamle tråden, jeg. Jeg har ikke klart å bestemme meg, men skal jøpe en sånn klokke i dag eller i morgen, så kanskje noen flere svar kan hjelpe? hi Anonymous poster hash: 30460...f8e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #10 Skrevet 6. april 2016 Dytter denne gamle tråden, jeg. Jeg har ikke klart å bestemme meg, men skal jøpe en sånn klokke i dag eller i morgen, så kanskje noen flere svar kan hjelpe? hi Anonymous poster hash: 30460...f8e Jeg har Fitbit Charge Hr- super klokke og brukervennlig app! Anonymous poster hash: 1a83b...aa6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #11 Skrevet 6. april 2016 Jeg har polar loop.. den fungerer vel mer eller mindre spm en avansert skritteller.. Anonymous poster hash: fc22b...476
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #12 Skrevet 6. april 2016 Kan man kjøpe dem i sportsbutikk, eller er det kun elkjøp og sånne steder som selger dem? hi Anonymous poster hash: 30460...f8e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #13 Skrevet 6. april 2016 Jeg har polar A300 lett klokke som har det viktigste innabords Anonymous poster hash: 14223...364
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #14 Skrevet 6. april 2016 Jeg har en pulsklokke som jeg bruker av og til. Det er hvis jeg skal på lengre turer hvor pulsen går opp. Forøvrig bruker jeg bare en app som heter "M" og som sier noe om hvor jeg har gått, løpt og syklet og hvor mange skritt km osv. Hvis du er relativt inaktiv nå og vil pushe deg selv bittelitt, så tror jeg heller jeg hadde sett på dette med aktivitetsarmbånd. De må ikke startes og stoppes, men måler aktivitet døgnet rundt. Anonymous poster hash: 79f99...443
Anonym bruker Skrevet 6. april 2016 #15 Skrevet 6. april 2016 Jeg bruker fitbit charge hr og den er super!! Når jeg trener passer jeg på at pulsen ligger på fatburn og er gått ned 3,5 kilo de siste tre uker. Utrolig gøy å få badgesene og konkurrere med venner. Elsker klokken. Anonymous poster hash: 8e6d0...932
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #16 Skrevet 7. april 2016 Jeg har en pulsklokke som jeg bruker av og til. Det er hvis jeg skal på lengre turer hvor pulsen går opp. Forøvrig bruker jeg bare en app som heter "M" og som sier noe om hvor jeg har gått, løpt og syklet og hvor mange skritt km osv. Hvis du er relativt inaktiv nå og vil pushe deg selv bittelitt, så tror jeg heller jeg hadde sett på dette med aktivitetsarmbånd. De må ikke startes og stoppes, men måler aktivitet døgnet rundt. Anonymous poster hash: 79f99...443 Ja, det er vel egentlig et sånt jeg mener. Jeg vil ha noe som også måler søvn osv og f.eks. trening mens jeg står i ro (der antall kilometer og fart ikke har betydning), som tredemølle og styrke. hi Anonymous poster hash: f2a32...d7d
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #17 Skrevet 7. april 2016 Lurer litt på hvordan klokken kan registrere matinntak og søvn? Den som vibrerer ved for lite aktivitet, kan den stilles inn på når den skal vibrere? Er slike dingser vanskelige å sette seg inn i? Anonymous poster hash: edd7e...abd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå