Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Jeg har dessverre vært syk i mange år og er på AAP. Jeg har en liten stillingsprosent i et privat firma og har her en helseforsikring. Nå går det mot en 60-70 prosent uføregrad dessverre. Kan jeg da ha rett på noe gjennom helseforsikringen min, selv om jeg hadde vært syk lenge før jeg startet å jobbe her? Har aldri måttet fylle ut noen helseerklæring. På en annen side virker dette litt for enkelt. Anonymous poster hash: 8332e...92b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Les vilkårene. Anonymous poster hash: 4a027...2a0
Tipp topp Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Normalt gjelder aldri forsikringer for ting som oppsto før den ble tegnet. Så vil tro det er liten sannsynlighet for at du kan få noe på denne. Men det er jo likevel alltid lurt med en telefon for å sjekke med de.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Sykdom som er kjent før du ble forsikret dekkes ikke på min arbeidsplass. Når vi ønsker å benytte oss av forsikringen krever selskapet innsyn i journal på tidligere behandling (den skal sendes til det private helseforetaket sin lege) der vil datoer stå så søknaden blir avvist. Anonymous poster hash: 80907...e82
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Jeg har dessverre vært syk i mange år og er på AAP. Jeg har en liten stillingsprosent i et privat firma og har her en helseforsikring. Nå går det mot en 60-70 prosent uføregrad dessverre. Kan jeg da ha rett på noe gjennom helseforsikringen min, selv om jeg hadde vært syk lenge før jeg startet å jobbe her? Har aldri måttet fylle ut noen helseerklæring. På en annen side virker dette litt for enkelt. Anonymous poster hash: 8332e...92b Vil uansettt tro at der finnes en symptomklausul. Så jeg tviler veldig på at du får noe.. Anonymous poster hash: 7b4ba...c2b
Førstemann Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 Helseforsikring dekker utgifter til behandling for sykdom oppstått etter at forsikringen var tegnet. Den har altså ingenting med uføregrad å gjøre og dekker ikke noe erstatning for tapt lønnsinntekt, hvis det var noe i den gata du tenkte på.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 Du sier du har en liten stillingsprosent.. i firmaet jeg jobber må man ha minst 40% stilling for at helseforsikringen skal gjelde. Så dette ville jeg også sjekket opp. Anonymous poster hash: 4bf39...fed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå