soleia Skrevet 21. mars 2016 #26 Skrevet 21. mars 2016 Synes det er så lett å bli distrahert når vi er og badar fleire saman. Me er to vaksne og to barn (som enno ikkje kan symje) og har ansvar for kvar vår unge, men likevel er det lett å bli distrahert eit øyeblikk når ein snakkar med ein av dei to andre. Og det er berre eit øyeblikks distraksjon som skal til før ulukka kan vere ute. Eg er relativt lettdistrahert, og hadde nok ikkje våga meg i basseng om me hadde tre ungar..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #27 Skrevet 21. mars 2016 Jeg orker ikke svare meg... Det virker bare som det er jeg som er "overhysterisk" når det gjelder vann... Mine barn hadde aldri fått lovt å badet alene i pirbadet uten at jeg var ved siden av i vannet.. Vann er skummelt å det vet vi jo alle. Hilsen hi (som ikke ønsker noen noe vondt) Anonymous poster hash: a94f4...228 Nei, du er nok ikke det. Omtrent alle svarene går på at ting skjer selv om man følger med. Men du er ganske alene om å dømme disse foreldrene når selv ikke politiet har oversikt over situasjonen. Den skal du ha. Anonymous poster hash: 846d1...25f
Superdolly Skrevet 21. mars 2016 #28 Skrevet 21. mars 2016 Jeg orker ikke svare meg... Det virker bare som det er jeg som er "overhysterisk" når det gjelder vann... Mine barn hadde aldri fått lovt å badet alene i pirbadet uten at jeg var ved siden av i vannet.. Vann er skummelt å det vet vi jo alle. Hilsen hi (som ikke ønsker noen noe vondt) Anonymous poster hash: a94f4...228 Du skriver at du ikke ønsker noen noe vondt. Likevel klarer du i innlegg etter innlegg å skylde på disse foreldrene for at de ikke var til stede, ikke fulgte med. Ser du ikke selv at du sparker dem som ligger nede, igjen og igjen? Du VET det jo ikke engang, det er jo bare spekulasjoner fra din side. Ting kan skje SELV OM man er rett ved siden av barna, SELV OM man tenker at man har full kontroll. Før eller senere vil nok du også oppdage det, og kanskje du blir litt mindre fordømmende da?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #29 Skrevet 21. mars 2016 Ulykker skjer, og dette er en ulykke.. Heldigvis gikk det fint i Pirbadet og det er det viktigste. Jeg var på ferie og satt ved bassengkanten. En familie satt under et tre og skravlet høyt, mange barn i bassenget. Jeg observerer at flere større barn stiller seg i en ring og ser ned i vannet. Tenker det er en lek. Kikker etter igjen og ser noe bevege seg så vidt på bunnen. Reiser meg og ser en liten kropp i kjole som faller til i ro på bunn og stuper uti og får dratt opp en jente på 2 år. Fikk snudd henne og dunker henne på ryggen mens jeg løper/svømmer opp. Gir en innblåsing og jenta spyr ut vann og hylgråter i det jeg når foreldrene under treet. Jenta satt opprinnelig i selen i vognen, men har klart å komme seg ut fra selen og ned til bassenget. Foreldrene trodde hun var trygg. Dette var og en ulykke, slutt å misstro foreldrene og heller tenk over selv hva du kan gjøre for at ingen barn drukner. Jeg har lært mine barn om drukning og at de må rope om hjelp/få kontakt med en voksen. Og dersom de kan stå i bunnen selv så kan de løfte opp barn om de havner under. Vi har lært de om redningsteknikker, og samarbeid under vann. Men første pri er å "Få tak i hjelp" Begynn med dere selv og din familie, lær videre til andre om drukning. For den er stille, fryktelig stille og farlig. Anonymous poster hash: 15822...d53
februarprins2013 Skrevet 21. mars 2016 #30 Skrevet 21. mars 2016 Synes dere kan fjerne denne jeg, synes ikke dette har noe og gjøre her. tenk på jenta og familien
thricane Skrevet 21. mars 2016 #31 Skrevet 21. mars 2016 Alle er så på trådstarter fordi hun lurer på hvor foreldrene var, men det står da tydelig i avisa at de ikke var i vannet med barnet, at barnet ble funnet livløs og flytende i vannet av en annen badegjest. Det er ikke spekulasjoner, det står i artikkelen som ligger ute. Synes ikke det er et rart spørsmål i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #32 Skrevet 21. mars 2016 Jeg orker ikke svare meg... Det virker bare som det er jeg som er "overhysterisk" når det gjelder vann... Mine barn hadde aldri fått lovt å badet alene i pirbadet uten at jeg var ved siden av i vannet.. Vann er skummelt å det vet vi jo alle. Hilsen hi (som ikke ønsker noen noe vondt) Anonymous poster hash: a94f4...228 Jeg er også hysterisk. Vann er skummelt og barn skal overvåkes i vann. Min 11 år gamle fetter druknet for 20 år siden da han under lek på stranden druknet. Anonymous poster hash: 2e5fa...1b4
soleia Skrevet 21. mars 2016 #33 Skrevet 21. mars 2016 Jeg orker ikke svare meg... Det virker bare som det er jeg som er "overhysterisk" når det gjelder vann... Mine barn hadde aldri fått lovt å badet alene i pirbadet uten at jeg var ved siden av i vannet.. Vann er skummelt å det vet vi jo alle. Hilsen hi (som ikke ønsker noen noe vondt) Anonymous poster hash: a94f4...228 Du skriver at du ikke ønsker noen noe vondt. Likevel klarer du i innlegg etter innlegg å skylde på disse foreldrene for at de ikke var til stede, ikke fulgte med. Ser du ikke selv at du sparker dem som ligger nede, igjen og igjen? Du VET det jo ikke engang, det er jo bare spekulasjoner fra din side. Ting kan skje SELV OM man er rett ved siden av barna, SELV OM man tenker at man har full kontroll. Før eller senere vil nok du også oppdage det, og kanskje du blir litt mindre fordømmende da? Dette er eigentleg ein heilt normal forsvarsmekanisme av HI, som eg tek meg sjølv i mange gonger. Ein har behov for å tenkje at ulukker skjedde av ei årsak ein kan kontrollere, i dette tilfellet at ungen kom under vatn fordi foreldra var sløve, for då kan HI unngå at slikt kan skje med sin eigen familie. Men det har ikkje noko i eit åpent forum å gjere.
Gjest Jigglewiggle Skrevet 21. mars 2016 #34 Skrevet 21. mars 2016 Tråden er nok en gang moderert etter regelen; * Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Dette er en tragisk sak som vekker mange følelser hos de fleste, vi velger å låse denne tråden nå siden den er blitt moderert såpass mange ganger. JW, brukermoderator
Anbefalte innlegg