Gå til innhold

Noen advokater her eller folk som har peil på skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min har driti seg skikkelig ut, fant ei dame i Thailand som han giftet seg med der, og fikk henne med til Norge på de premisser. Hun mistet interessen for han dagen de landet i Norge og har gjort det klart at hun ikke vil ha noe med han å gjøre. De bor i en leilighet med to soverom, og han har sovet på sofaen fra første dag, siden datteren har det ene rommet og kjerringa har tatt hans. Han eier denne leiligheten, og bilen, og en hytte/leilighet utenfor byen. Nå lurer han på, i og med at han ikke har skrevet særeie, om han mister alt hvis han søker skilsmisse? Han vil sende henne hjem til Thailand med er selvsagt livredd for å miste leiligheten sin som han er avhengig av siden han har datteren annenhver uke. Han er helt i kjelleren nå og tenker ikke helt klart. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Må han kjøpe henne ut? Det har han ikke råd til :(

Anonymous poster hash: 6456e...827

Skrevet

Kan han på noen måte komme unna hvis han røper at hun utnyttet han bare for å komme til Norge?

Skrevet

Er ikke regelen slik at det man tar med inn får man med ut? Der er i allefall mange norske damer som står på barbakke etter skilsmisse pga mannen eigde alt når de flyttet sammen og giftet seg...

Anonymous poster hash: bd9be...e78

Skrevet

Med mindre hun faktisk har kjøpt seg inn i leiligheten hans er den fremdeles hans, og i en skilsmisse vil hun ikke få noe av den. Han kan rett og slett kaste henne ut med "god" samvittighet, og hun kan ikke gjøre en dritt. 

Anonymous poster hash: e754a...d0b
Skrevet

Han har ungen annenhver uke, men bor i samme hus som moren? 😕

Anonymous poster hash: a75b8...90e

Skrevet

Jeg er ikke hundre prosent sikker på dette, men jeg tror at de har felleseie på alt i og med at ikke annet er avtalt. Det vil si at halvparten av leiligheten tilhører henne nå. Tror jeg. Mener å huske at bare gevinster og arv er unntatt. Men - i dette tilfellet er det nok lurt å forhøre seg med advokat.

Skrevet

Jeg er ikke hundre prosent sikker på dette, men jeg tror at de har felleseie på alt i og med at ikke annet er avtalt. Det vil si at halvparten av leiligheten tilhører henne nå. Tror jeg. Mener å huske at bare gevinster og arv er unntatt. Men - i dette tilfellet er det nok lurt å forhøre seg med advokat.

Tøv! Det man tar med seg inn i ekteskapet tar man med seg ut. Det er det som blir skapt i ekteskapet som er felles.

Skrevet

Regner med han Eide denne leiligheten før han giftet seg? I så fall er han trygg. Det du tar med inn i ekteskapet, tar du med ut. Med mindre han har overført noe på henne da.

Anonymous poster hash: d54d1...5c4

Skrevet

Han eier alt, kjøpt før de giftet seg, og hun er ikke kjøpt inn. Hun har ikke bidratt med en krone det halvåret de har bodd her.

Dattera er fra et tidligere forhold til deg som lurte.

Takk for svar dere.

Skrevet

Det man tar med seg inn i ekteskapet tar man også med seg ut

Verdier man bygger seg opp i løpet av forholdet er det felleseie på

Hun har altså ingen krav i verdiene han allerede hadde da de ble gift, han kan kastde henne ut og ta ut seperasjon uten å miste noe som helst

Anonymous poster hash: 583b4...b26

Skrevet

Det man tar med seg inn i ekteskapet tar man også med seg ut

Verdier man bygger seg opp i løpet av forholdet er det felleseie på

Hun har altså ingen krav i verdiene han allerede hadde da de ble gift, han kan kastde henne ut og ta ut seperasjon uten å miste noe som helst

Anonymous poster hash: 583b4...b26

Og det bør han jo gjøre fortest mulig. Da mister hun retten til å være her i landet også. (Om hun da ikke er i stand til å forsørge seg selv.)

Anonymous poster hash: 3e851...7d7

Skrevet

Takk for alle svar!

Hun kan ikke ta vare på seg selv, får ikke ei krone, hu suger han for alle pengene hans og han gir og gir for å få henne tilbake :-(

Noen som vet om ekteskapet kan annuleres, siden hun åpenbart ikke giftet han av kjærlighet? 💔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...