Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #26 Skrevet 20. mars 2016 Hehe, dette er så typisk DIB. Lage ramaskrik og hylekor over akvariefisk. Hiv dem i kokende vann. De dør umiddelbart. Dersom man skyller en fisk i do vil den i beste fall dø ganske raskt av stress og redsel, i verste fall pines den lenge i en septiktank. Den vil ikke få tilstrekkelig med vann over gjellene så blir den kvalt. Hvorfor er det "bare" akvariefisk? De føler smerte og redsel på lik linje som andre dyr. Det er ikke sosialt akseptert med dyreplageri slik du hentyder, og det er faktisk like straffbart å plage en fisk som en katt. Anonymous poster hash: 8a6de...1ad
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #27 Skrevet 20. mars 2016 Hehe, dette er så typisk DIB. Lage ramaskrik og hylekor over akvariefisk. Hiv dem i kokende vann. De dør umiddelbart. Dersom man skyller en fisk i do vil den i beste fall dø ganske raskt av stress og redsel, i verste fall pines den lenge i en septiktank. Den vil ikke få tilstrekkelig med vann over gjellene så blir den kvalt. Hvorfor er det "bare" akvariefisk? De føler smerte og redsel på lik linje som andre dyr. Det er ikke sosialt akseptert med dyreplageri slik du hentyder, og det er faktisk like straffbart å plage en fisk som en katt.Anonymous poster hash: 8a6de...1ad Men hvem i denne tråden har snakka om å plage dyr? Jeg bad om et råd, folk svarer etter humør, beste evne og enkelte med litt god gammaldags humor. Anonymous poster hash: f8b37...aef
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #28 Skrevet 20. mars 2016 Hehe, dette er så typisk DIB. Lage ramaskrik og hylekor over akvariefisk. Hiv dem i kokende vann. De dør umiddelbart. Dersom man skyller en fisk i do vil den i beste fall dø ganske raskt av stress og redsel, i verste fall pines den lenge i en septiktank. Den vil ikke få tilstrekkelig med vann over gjellene så blir den kvalt.Hvorfor er det "bare" akvariefisk? De føler smerte og redsel på lik linje som andre dyr. Det er ikke sosialt akseptert med dyreplageri slik du hentyder, og det er faktisk like straffbart å plage en fisk som en katt.Anonymous poster hash: 8a6de...1ad Men hvem i denne tråden har snakka om å plage dyr? Jeg bad om et råd, folk svarer etter humør, beste evne og enkelte med litt god gammaldags humor. Anonymous poster hash: f8b37...aef Jeg tror du også forstår at når fisken har exopthalmia og slutter å ta til seg næring er det ingen form for godt dyrehold. Å skylle en levende fisk i do er dyreplageri. Har du fått avlivet fiskene dine nå? Er alle syke? Hvordan ser fiskene ellers ut? Har de "fillete" finner? Jeg holder en knapp på at den har fått en bakterieinfeksjon. Anonymous poster hash: 8a6de...1ad
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #29 Skrevet 20. mars 2016 Hehe, dette er så typisk DIB. Lage ramaskrik og hylekor over akvariefisk. Hiv dem i kokende vann. De dør umiddelbart. 😂😂😂😂🙈 For et engasjement🙈...og null humor...nei vent, ikke lov til å tulle, særlig ikke med akvariefisk🙈 Anonymous poster hash: 52c3a...874
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #30 Skrevet 20. mars 2016 Hehe, dette er så typisk DIB. Lage ramaskrik og hylekor over akvariefisk. Hiv dem i kokende vann. De dør umiddelbart. Dersom man skyller en fisk i do vil den i beste fall dø ganske raskt av stress og redsel, i verste fall pines den lenge i en septiktank. Den vil ikke få tilstrekkelig med vann over gjellene så blir den kvalt.Hvorfor er det "bare" akvariefisk? De føler smerte og redsel på lik linje som andre dyr. Det er ikke sosialt akseptert med dyreplageri slik du hentyder, og det er faktisk like straffbart å plage en fisk som en katt.Anonymous poster hash: 8a6de...1ad Men hvem i denne tråden har snakka om å plage dyr? Jeg bad om et råd, folk svarer etter humør, beste evne og enkelte med litt god gammaldags humor.Anonymous poster hash: f8b37...aef Jeg tror du også forstår at når fisken har exopthalmia og slutter å ta til seg næring er det ingen form for godt dyrehold. Å skylle en levende fisk i do er dyreplageri. Har du fått avlivet fiskene dine nå? Er alle syke? Hvordan ser fiskene ellers ut? Har de "fillete" finner? Jeg holder en knapp på at den har fått en bakterieinfeksjon.Anonymous poster hash: 8a6de...1ad Jeg vet vel ikke hva de har for noe! Jeg gir dem mat og renser akvariet. Sitter ikke akkurat og følger med på dem, men ingen av dem har hatt fillete finner. Vi har har hatt et begrenset antall fisk av ulike slag. Etter at jeg fant en og annen som lå døde (trodde det var av naturlige årsaker) la jeg merke til at en fisk ikke kom til overflaten ved mating. Fulgte med på denne i et par dager og til slutt lå denne også dø. Da forstod jeg sammenhengen. Per nå har vi kun et par igjen og disse spiser greit. Men, fordi de tydeligvis blir syke hos oss, velger jeg å avslutte humant. Hva i alle dager er problemet? For ordens skyld har jeg testet vannet som er fint, jeg har prata med dyrebutikken som ikke ante råd, men ikke ville ha dem tilbake i tilfellet de var syke, og derfor tenkte jeg å avslutte mens leken var god. Men det er visst ingen som leker på dib... Anonymous poster hash: f8b37...aef
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #31 Skrevet 20. mars 2016 Hadde helt klart skutt de med hagla. 🐟🔫 Anonymous poster hash: 2054e...99d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #32 Skrevet 20. mars 2016 Putte de i kokende vann sa de i dyrebutikken til meg da vi hadde en syk en. Dette er faktisk forbudt Anonymous poster hash: f6474...c2c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #33 Skrevet 20. mars 2016 For å gi deg et seriøst svar. Gå på apoteket å få tak i nellik-olje. Fisken sovner av små doser, men dør av det i store doser. Den mest humane måten å avlive dem på. Hvis det haster kan du knekke nakken på den - hvis du vet hvordan du skal gjøre det. Det er forbudt å; - Fryse fisk til døde. - Koke til døde - Kaste i do Anonymous poster hash: f6474...c2c
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. mars 2016 #34 Skrevet 20. mars 2016 Hehe, dette er så typisk DIB. Lage ramaskrik og hylekor over akvariefisk. Hiv dem i kokende vann. De dør umiddelbart. 😂😂😂😂🙈 For et engasjement🙈...og null humor...nei vent, ikke lov til å tulle, særlig ikke med akvariefisk🙈 Anonymous poster hash: 52c3a...874 Hehe nei Gud forby! 😂😂 Jeg klaska en flue med fluesmekker tidligere i dag. På tide å finne nærmeste katolske kirke for å skrifte. Forgive me Father, for I have sinned!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #35 Skrevet 20. mars 2016 For å gi deg et seriøst svar. Gå på apoteket å få tak i nellik-olje. Fisken sovner av små doser, men dør av det i store doser. Den mest humane måten å avlive dem på. Hvis det haster kan du knekke nakken på den - hvis du vet hvordan du skal gjøre det. Det er forbudt å; - Fryse fisk til døde. - Koke til døde - Kaste i do Anonymous poster hash: f6474...c2c I hvilke lov er dette spesifisert? Anonymous poster hash: a61e4...55f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #36 Skrevet 20. mars 2016 For å gi deg et seriøst svar. Gå på apoteket å få tak i nellik-olje. Fisken sovner av små doser, men dør av det i store doser. Den mest humane måten å avlive dem på. Hvis det haster kan du knekke nakken på den - hvis du vet hvordan du skal gjøre det. Det er forbudt å; - Fryse fisk til døde. - Koke til døde - Kaste i do Anonymous poster hash: f6474...c2c I hvilke lov er dette spesifisert? Anonymous poster hash: a61e4...55f file:///C:/Users/ellaf/Downloads/4.8.6%20Avliving%20av%20fisk.pdf Anonymous poster hash: f6474...c2c
Gemini77 Skrevet 20. mars 2016 #37 Skrevet 20. mars 2016 For å gi deg et seriøst svar. Gå på apoteket å få tak i nellik-olje. Fisken sovner av små doser, men dør av det i store doser. Den mest humane måten å avlive dem på. Hvis det haster kan du knekke nakken på den - hvis du vet hvordan du skal gjøre det. Det er forbudt å; - Fryse fisk til døde. - Koke til døde - Kaste i do Anonymous poster hash: f6474...c2c I hvilke lov er dette spesifisert? Anonymous poster hash: a61e4...55f file:///C:/Users/ellaf/Downloads/4.8.6%20Avliving%20av%20fisk.pdf Anonymous poster hash: f6474...c2c Linker du til en fil på din egen PC?
Roheryn Skrevet 20. mars 2016 #38 Skrevet 20. mars 2016 Kokende vann, som flere har sagt. Forøvrig, hvis du er interessert i å holde liv i noen kan du ta en runde med esha exit og esha 2000 (får kjøpt for noen kroner i dyrebutikk, det er ikke veldig dyrt), det tar kål på de fleste sykdommer/parasitter i karet. Det er i alle fall ingen vits i å fylle etter med ny fisk før de du har har sluttet å dø.
Gemini77 Skrevet 20. mars 2016 #39 Skrevet 20. mars 2016 Kokende vann, som flere har sagt. Forøvrig, hvis du er interessert i å holde liv i noen kan du ta en runde med esha exit og esha 2000 (får kjøpt for noen kroner i dyrebutikk, det er ikke veldig dyrt), det tar kål på de fleste sykdommer/parasitter i karet. Det er i alle fall ingen vits i å fylle etter med ny fisk før de du har har sluttet å dø. "Sluttet å dø.." 😂 Den var god!! Men skjønner hva du mener.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #40 Skrevet 20. mars 2016 Kokende vann, som flere har sagt. Forøvrig, hvis du er interessert i å holde liv i noen kan du ta en runde med esha exit og esha 2000 (får kjøpt for noen kroner i dyrebutikk, det er ikke veldig dyrt), det tar kål på de fleste sykdommer/parasitter i karet. Det er i alle fall ingen vits i å fylle etter med ny fisk før de du har har sluttet å dø. Takk for tips. Har ikke etterfylt med fisk, men skal ikke ha flere heller. I utgangspunktet gir et akvarie meg veldig ro, men når ikke vi får det til blir hele prosjektet ganske håpløst. Kjøper ikke fisk for å la dem lide, selv om det er vakkert å se på fiskene svømme rundt. Vi får klare oss med apekattene våre istedet. Anonymous poster hash: f8b37...aef
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #41 Skrevet 20. mars 2016 For å gi deg et seriøst svar. Gå på apoteket å få tak i nellik-olje. Fisken sovner av små doser, men dør av det i store doser. Den mest humane måten å avlive dem på. Hvis det haster kan du knekke nakken på den - hvis du vet hvordan du skal gjøre det. Det er forbudt å; - Fryse fisk til døde. - Koke til døde - Kaste i do Anonymous poster hash: f6474...c2c I hvilke lov er dette spesifisert? Anonymous poster hash: a61e4...55f file:///C:/Users/ellaf/Downloads/4.8.6%20Avliving%20av%20fisk.pdf Anonymous poster hash: f6474...c2c Linker du til en fil på din egen PC? 😂😂😂 Anonymous poster hash: c6298...14a
Roheryn Skrevet 20. mars 2016 #42 Skrevet 20. mars 2016 Kokende vann, som flere har sagt. Forøvrig, hvis du er interessert i å holde liv i noen kan du ta en runde med esha exit og esha 2000 (får kjøpt for noen kroner i dyrebutikk, det er ikke veldig dyrt), det tar kål på de fleste sykdommer/parasitter i karet. Det er i alle fall ingen vits i å fylle etter med ny fisk før de du har har sluttet å dø. Takk for tips. Har ikke etterfylt med fisk, men skal ikke ha flere heller. I utgangspunktet gir et akvarie meg veldig ro, men når ikke vi får det til blir hele prosjektet ganske håpløst. Kjøper ikke fisk for å la dem lide, selv om det er vakkert å se på fiskene svømme rundt. Vi får klare oss med apekattene våre istedet. Anonymous poster hash: f8b37...aef Akvarium er kos, men det er litt mer enn bare å putte fisk i et kar med vann og satse på at det går bra 😛 si i fra hvis du ombestemmer deg, så kan jeg komme med en tipstirade 😂 (alle akvarister har nok vært igjennom den fasen hvor fiskene dauer som fluer uten at man skjønner hvorfor - og så viser det seg at det er ganske lett å fikse det når man bare lærer hvordan)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #43 Skrevet 20. mars 2016 Nei nå må du gi deg! Jeg er sikker på at om du prøver så kan du omplassere dem. Hva med en telefon til fiskebeskyttelsen? Det du blir foreslått er ULOVLIG! Tenk om politiet hadde funnet ut at du hadde avlivet fisk, de kunne meldt deg til fiskevernet, og du kunne da risikert at de kommer inn med tiltak i akvariet som du må følge opp, det hadde du hatt godt av! Nei slike folk som deg burde vært fradømt retten ti å eie husdyr i all fremtid! Anonymous poster hash: a95c8...4f8
BellaSuz Skrevet 20. mars 2016 #44 Skrevet 20. mars 2016 Hiv de i kokende vann. Dør på et par sekunder. IKKE hiv de i do, det er seigpining.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #46 Skrevet 20. mars 2016 Nei nå må du gi deg! Jeg er sikker på at om du prøver så kan du omplassere dem. Hva med en telefon til fiskebeskyttelsen? Det du blir foreslått er ULOVLIG! Tenk om politiet hadde funnet ut at du hadde avlivet fisk, de kunne meldt deg til fiskevernet, og du kunne da risikert at de kommer inn med tiltak i akvariet som du må følge opp, det hadde du hatt godt av! Nei slike folk som deg burde vært fradømt retten ti å eie husdyr i all fremtid! Anonymous poster hash: a95c8...4f8 😂😂😂 Anonymous poster hash: b8f28...19f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #47 Skrevet 20. mars 2016 Nei nå må du gi deg! Jeg er sikker på at om du prøver så kan du omplassere dem. Hva med en telefon til fiskebeskyttelsen?Det du blir foreslått er ULOVLIG! Tenk om politiet hadde funnet ut at du hadde avlivet fisk, de kunne meldt deg til fiskevernet, og du kunne da risikert at de kommer inn med tiltak i akvariet som du må følge opp, det hadde du hatt godt av! Nei slike folk som deg burde vært fradømt retten ti å eie husdyr i all fremtid! Anonymous poster hash: a95c8...4f8 Anonymous poster hash: f8b37...aef
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #48 Skrevet 20. mars 2016 Nei nå må du gi deg! Jeg er sikker på at om du prøver så kan du omplassere dem. Hva med en telefon til fiskebeskyttelsen?Det du blir foreslått er ULOVLIG! Tenk om politiet hadde funnet ut at du hadde avlivet fisk, de kunne meldt deg til fiskevernet, og du kunne da risikert at de kommer inn med tiltak i akvariet som du må følge opp, det hadde du hatt godt av! Nei slike folk som deg burde vært fradømt retten ti å eie husdyr i all fremtid! Anonymous poster hash: a95c8...4f8 Anonymous poster hash: f8b37...aef <3 Anonymous poster hash: f8b37...aef
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #49 Skrevet 20. mars 2016 Gi de til katten Har prøvd! Den satt i en time og så på dem før den drakk vann av bollen. Anonymous poster hash: f8b37...aef
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #50 Skrevet 20. mars 2016 Kokende vann, som flere har sagt. Forøvrig, hvis du er interessert i å holde liv i noen kan du ta en runde med esha exit og esha 2000 (får kjøpt for noen kroner i dyrebutikk, det er ikke veldig dyrt), det tar kål på de fleste sykdommer/parasitter i karet. Det er i alle fall ingen vits i å fylle etter med ny fisk før de du har har sluttet å dø. Takk for tips. Har ikke etterfylt med fisk, men skal ikke ha flere heller. I utgangspunktet gir et akvarie meg veldig ro, men når ikke vi får det til blir hele prosjektet ganske håpløst. Kjøper ikke fisk for å la dem lide, selv om det er vakkert å se på fiskene svømme rundt. Vi får klare oss med apekattene våre istedet. Anonymous poster hash: f8b37...aef Akvarium er kos, men det er litt mer enn bare å putte fisk i et kar med vann og satse på at det går bra si i fra hvis du ombestemmer deg, så kan jeg komme med en tipstirade (alle akvarister har nok vært igjennom den fasen hvor fiskene dauer som fluer uten at man skjønner hvorfor - og så viser det seg at det er ganske lett å fikse det når man bare lærer hvordan) Joda, vi begynte med godt mot. Lagde miljøet først, sjekka vannet daglig i ca en uke (eller to? Husker ikke helt) før vi tilsatte fiskene. Tempererte overgangsvannet og greier og greier. Ukentlig hadde vi oppi nlytraliserende som vi kjøpte på dyrebutikken. Men den gang ei... Så nå får de vannbytte og mat, til jeg finner ut hvordan jeg kan ende det på en grei måte. Kan sikkert putte dem i karantene eller noe slikt, men har ganske enkelt fått nok. Anonymous poster hash: f8b37...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå