Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #1 Skrevet 20. mars 2016 men nå sier noen at sykepleiere vil ta over ansvaret for nyfødte på føde/barsel med årene. Hadde ikke tenkt å være på skolebenken i 3 år for å bli sykepleier da jeg alltid har hatt lyst å bli barnepleier. Anonymous poster hash: ab7e2...66e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #2 Skrevet 20. mars 2016 Ingen vits å bli barnepleier. De fases mer og mer ut. På mitt sykehus er det kun de "gamle" barnepleierene igjen, som har fast stilling og som venter på å gå av med pensjon. Barnepleiere som sier opp blir byttet ut med sykepleiere. Anonymous poster hash: a7e84...9ef
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #3 Skrevet 20. mars 2016 alt blir erstattet av sykepleiere etterhvert, hvertfall på sykehus. desverre, for vi trenger virkelig hjelpepleiere også, man legger vekt på uliketing gjennom studiet. hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med fødeavd der du bor og spurt om du kunne fått jobbe, er flere som kan få jobb der uten erfaring. Anonymous poster hash: 47e0c...33b
Mrs. Kaizer Skrevet 20. mars 2016 #4 Skrevet 20. mars 2016 Jeg hadde også lyst å videreutdanne meg i barsel og barnepleie, men har slått det helt fra meg igjen. Nettopp pga stor fare for ikke å få jobb som det. Vurderer å ta sykepleien, men det er jo et litt mer omfattende studie, så vet ikke helt...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Jeg hadde også lyst å videreutdanne meg i barsel og barnepleie, men har slått det helt fra meg igjen. Nettopp pga stor fare for ikke å få jobb som det. Vurderer å ta sykepleien, men det er jo et litt mer omfattende studie, så vet ikke helt... det er mer omfattende, men også tryggere. jeg er veldig fornøyd, det er tungt, men lærerikt. og har brukt det masse, både på jobb og privat. all erfaringen man får er virkelig noe man kan dra nytte av i alle settinger. Anonymous poster hash: 47e0c...33b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 Hvor har du hørt dette? Vet du om det gjelder alle sykehus? Jeg er sykepleier og ønsker meg jobb på føden, men fikk beskjed for et år siden at jeg er overkvalifisert for jobben som barnepleier og derfor ikke får jobb der (pga lønn osv). Kan jo søke jobb på barselavd/hotell, men er jo selve fødeavdelingen jeg helst vil være på ;-) Anonymous poster hash: a9add...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå