Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #1 Skrevet 19. mars 2016 Hvordan er det å bo på Melbu eller Stokmarknes? Anonymous poster hash: 4c190...5f4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #2 Skrevet 19. mars 2016 Hvordan er det å bo på Melbu eller Stokmarknes? Anonymous poster hash: 4c190...5f4 Av de to så er Stokmarknes det fineste stedet og det med bredest tilbud. Ville likevel heller vurdert Sortland, som er en halvtime unna Stokmarknes. Anonymous poster hash: 446fb...0ad
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #3 Skrevet 19. mars 2016 Flott natur begge steder! Anonymous poster hash: d6849...dab
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #4 Skrevet 19. mars 2016 Stokmarknes har best tilbud, som det sies her, og er mest urbant. Kommer litt an på hva du liker. Personlig syns jeg du skal vurdere det litt i forhold til skolene, hvis du har barn. Personlig syns jeg Stokmarknes skole er for stor. Den er nyrenovert og fin, men upersonlig. Melbu er et mindre sted og skolen er mer oversiktlig. Men hvis ungene dine er eldre og skal gå på videregående har de tilgang på en virkelig flott vgs på Stokmarknes! Den slår hele regionen ned i støvlene. Der er det en fantastisk ledelse. Jeg har hatt barn både der og på neste sted, Sortland vgs, og er ikke i tvil om hva jeg ville velge. (Men hvis det er ti år inn i framtida bør det ikke styre hva du gjør nå.) Melbu er et mindre sted, som sliter litt mer. MEN når det er sagt: det er på Melbu at kjernen og Hadsels historie befinner seg. De har en helt unik dugnadsånd på det stedet. Det har gitt dem et stort flott samfunnshus, bygget på dugnad, svømmehall bygget på dugnad, en hel sommerfestival på en uke hver juli, drevet på dugnad, et fantastisk korpsmiljø med både vanlig korps og "trommedamene" (et ensemble som bare spiller trommer!), i tillegg til et aktivt teaterlag og mye annet innen idrett og kultur. Så selv om Stokmarknes er og blir storebror, er Melbu unikt. Sortland har også levende kultur og mye mer shopping- og caféliv. Det er flere barneskoler å velge i for barna, litt avhengig av hvor på tettstedet du bosetter deg. Anonymous poster hash: d3f79...0c4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #5 Skrevet 19. mars 2016 Beklager at ordet "personlig" bredte seg som en pest i forrige innlegg! Dårlig korrekturlesning. Anonymous poster hash: d3f79...0c4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2016 #6 Skrevet 19. mars 2016 Sortland er det alltid vind, og kaldere enn melbu f.eks. Stokmarknes er IKKE finere enn melbu, Melbu har sjarme og ligger på solsiden av øya. Til høsten er den nye barneskolen ferdigstilt, og da starter bygging av en ny barnehage også. Samholdet og ånden på melbu er unik! Det er en god miks av folk i alle aldre. Melbu har ikke de største shoppingmulighetene, men man får tak i det mest nødvendige. Tre matbutikker, bensinstasjon, kiosk, sportsbutikk, lekebutikk, skobutikk, klær, jernvareforetning, blomster, apotek, bruktbutikk, frisører, bakeri, treningssenter.. Jeg Anonymous poster hash: aa1eb...7a4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #7 Skrevet 20. mars 2016 Sortland er det alltid vind, og kaldere enn melbu f.eks. Stokmarknes er IKKE finere enn melbu, Melbu har sjarme og ligger på solsiden av øya. Til høsten er den nye barneskolen ferdigstilt, og da starter bygging av en ny barnehage også. Samholdet og ånden på melbu er unik! Det er en god miks av folk i alle aldre. Melbu har ikke de største shoppingmulighetene, men man får tak i det mest nødvendige. Tre matbutikker, bensinstasjon, kiosk, sportsbutikk, lekebutikk, skobutikk, klær, jernvareforetning, blomster, apotek, bruktbutikk, frisører, bakeri, treningssenter.. Jeg Anonymous poster hash: aa1eb...7a4 Er vel ikke mer vind på Sortland enn på Stokmarknes. Kommer jo litt an på om man kjøper hus på et forblåst nes eller inne i tettstedet. Livet på Sortland og livet på Stokmarknes er nok ikke så ulikt. Så man må jo veie for og imot når man velger, mht huspriser, skoler/barnehager, reiseveg til jobb o.l. Men det ser ut til at man i alle fall skal holde seg unna Harstad! 😆 Anonymous poster hash: d3f79...0c4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #8 Skrevet 20. mars 2016 Sortland er en by, ikke et tettsted Anonymous poster hash: 446fb...0ad
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #9 Skrevet 20. mars 2016 Takk for mange svar! Synes Melbu høres bra ut og er vel noe rimeligere boliger der? Har ikke sjekket finn enda. Anonymous poster hash: 4c190...5f4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #10 Skrevet 20. mars 2016 Jeg har bodd på Stokmarknes, trivdes veldig godt med naturen, stedet, hyggelige mennesker, jobben, et kompakt lite samfunn. Det eneste minus og grunnen til at vi flyttet er at det er vanskelig å opparbeide seg en omgangskrets. På jobben var alle kollegaer en eldre generasjon enn meg. De fleste som bor der er oppvokst der, og har sterke vennskapsbånd og familiebånd. Mulig vi var uheldige. Uvant å kjøre 30 min til Sortland når man skal handle noe, må planlegges. Anonymous poster hash: 37f00...7d5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #11 Skrevet 20. mars 2016 Sortland er en by, ikke et tettsted Anonymous poster hash: 446fb...0ad Det er Stokmarknes også :-) Anonymous poster hash: 50b4c...eec
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2016 #12 Skrevet 20. mars 2016 Jeg har bodd på Stokmarknes, trivdes veldig godt med naturen, stedet, hyggelige mennesker, jobben, et kompakt lite samfunn. Det eneste minus og grunnen til at vi flyttet er at det er vanskelig å opparbeide seg en omgangskrets. På jobben var alle kollegaer en eldre generasjon enn meg. De fleste som bor der er oppvokst der, og har sterke vennskapsbånd og familiebånd. Mulig vi var uheldige. Uvant å kjøre 30 min til Sortland når man skal handle noe, må planlegges. Anonymous poster hash: 37f00...7d5 Du trenger da ikke dra dit for å handle. Fins da en masse å handle på St.nes! 😄 Anonymous poster hash: d3f79...0c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå