Gå til innhold

3 åringen har lært seg engelsk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun fikk plutselig intr for engelsk, så vi tenkte bare "kjør på..". Nå kan hun alle fargene, ca 10 dyr, telle til 15, et par sanger (som hun klarer å oversette), og småord som feks kitchen, sink, bathroom ++

Flere med små som har fattet intr for et annet språk av seg selv?

Anonymous poster hash: 2cde6...d88

Skrevet

Hun fikk plutselig intr for engelsk, så vi tenkte bare "kjør på..". Nå kan hun alle fargene, ca 10 dyr, telle til 15, et par sanger (som hun klarer å oversette), og småord som feks kitchen, sink, bathroom ++

Flere med små som har fattet intr for et annet språk av seg selv?

Barn i den alderen er ekstremt lærevillige, og dermed lette å lære opp til mye.

Språk, geografi, tall (matte), bokstaver osv.

Så heldig hun er som har dere til å lære henne, dette får hun enormt mye igjen for senere :)

Anonymous poster hash: 2a2bf...5f1

Gjest Antarctica
Skrevet

Bare fortsett 😀 treåringer har en språksvamp i hjernen.

Skrevet

Skrytepave

Anonymous poster hash: d8b0c...ddf

Skrevet

Skrytepave

Hvorfor er dette skryt?

Hun ser barnet sitt, hører på barnet sitt og lærer barnet ting det er interessert i.

Er ikke dette normalt for deg? Å lære barnet ditt ting?

Hun er stolt av barnet sitt, med all rett. Hvordan kan det være skryt.

Janteloven meg langt inn i det mørkeste... sånne som deg er så stusslige!

Skrevet

Skrytepave

Hvorfor er dette skryt?

Hun ser barnet sitt, hører på barnet sitt og lærer barnet ting det er interessert i.

Det kan nok oppfattes som skryt for små mennesker som ikke har glede i livet sitt.

Anonymous poster hash: 973fc...aab

Skrevet

Skrytepave

Hvorfor er dette skryt?

Det kan nok oppfattes som skryt for små mennesker som ikke har glede i livet sitt.

Anonymous poster hash: 973fc...aab

Mulig...

Om det er mer viktig å spille candy crush på Tlf, enn å samhandle med barnet sitt, kan kanskje sånne innlegg svi? Jeg aner ikke.

Skrevet

Våres 3 åring snakker også engelsk og forstår alt. Bhg og andre voksne lurte på om en av oss foreldre var engelsk språklig 😂 men barnet har lærd seg dette via ipaden..... forteller hele bukkene bruse først på engelsk og etterpå norsk!

Anonymous poster hash: a5975...818

Skrevet

Våres 3 åring snakker også engelsk og forstår alt. Bhg og andre voksne lurte på om en av oss foreldre var engelsk språklig 😂 men barnet har lærd seg dette via ipaden..... forteller hele bukkene bruse først på engelsk og etterpå norsk!

Har du noen tips til apper med engelske eventyr?

Guttungen her er ganske god i engelsk allerede, og det hadde nok vært midt i blinken for ham 😃

Anonymous poster hash: 7b8de...36f

Skrevet

Vi har brukt en app som heter Lær engelsk, eller noe i den dur 😊 man må vel bare utnytte det at hun vil lære så mye nå, det dabber vel av om noen år 😅

HI

Skrevet

Så herlig :) Min er likedan, teller, sier fargene og kan flere dyr og sanger. Utrolig gøy, vi kjører på så lenge han er interessert :)

Anonymous poster hash: 7ebd6...20d

Skrevet

Har du noen tips til apper med engelske eventyr?

Guttungen her er ganske god i engelsk allerede, og det hadde nok vært midt i blinken for ham 😃

Han har selv søkt på et program barn I England bruker I engelsklære, litt sånn når de lærer å telle og bokstaver her hjemme. Ellers søker du bare three Billy goat gruff f.eks 😊 kose dere, søtt når de snakker andre språk!

Anonymous poster hash: 7b8de...36f

Skrevet

Våres 3 åring snakker også engelsk og forstår alt. Bhg og andre voksne lurte på om en av oss foreldre var engelsk språklig men barnet har lærd seg dette via ipaden..... forteller hele bukkene bruse først på engelsk og etterpå norsk!Anonymous poster hash: a5975...818

Blitt litt vel mye iPad da vel..:

Anonymous poster hash: 18942...66e

Skrevet

Jenta vår på 3 år imponerer også med engelskkunnskapene sine, og vi oppmuntrer henne jo ved å synge engelske sanger, spørre om hva er dette og dette på engelsk osv. 5 åringen har også fattet interesse for engelsk takket være lillesøsteren sin, så her går det mye i engelsk om dagen :) Kjempegøy å lære de små nye ting når de er så ivrige etter å lære :)

Skrevet

Barn har et unikt "språkvindu" frem til en viss alder.

Vår snakker litt engelsk og har i tillegg lært seg litt spansk på ferie og polsk av mammaen til en venninne.

Hun er fem nå. Blir overrasket over hva de klarer å huske.

Anonymous poster hash: d39ad...110

Skrevet

Så flink hun er, det er jo kjempebra👏👏👏.

Skrevet

Klart det er flott å lære barna sine ting. Men forstår virkelig ikke behovet med å skryte av ungene sine til allmennheten i hytt og gevær.Det finnes virkelig ikke noe verre enn folk som sitter og skryter av ungene sine. Innad i familien og med nære venner er det noe annet.

Skrevet

Klart det er flott å lære barna sine ting. Men forstår virkelig ikke behovet med å skryte av ungene sine til allmennheten i hytt og gevær.Det finnes virkelig ikke noe verre enn folk som sitter og skryter av ungene sine. Innad i familien og med nære venner er det noe annet.

Nei, tenke seg til... både sitte OG skryte på en gang?

Jeg blir glad for å høre at dette er det verste som kan skje deg. Det betyr at du har et godt liv, og det er bra...

Skrevet

Takk for det! Har et flott liv ❤

Skrevet

Gøy! Benytt anledningen og pøs på, men vær nøye på din egen observasjon; stopp FØR barnet synes det blir slitsomt eller kjedelig.

Anonymous poster hash: bbe61...abc

Skrevet

Min på 3 snakker også engelsk. Hun har lært mye pga youtube på telefonen min, men jeg snakker ofte engelsk hjemme med henne. Noen fraser her og der. 

Anonymous poster hash: 8f35e...643
Skrevet

Vet du hva, du stilte deg frivillig i skuddlinja for skrytet. Du logget inn frivillig og valgte denne tråden å klikke på (no pun intended!) uten noen tvang.

Syns det er tegn på nesten patologisk misunnelse at du ikke klarer å lese en saksopplysning som dette, som ikke berører deg på noen måte, uten å kjenne på irritasjon. Da må mindreverdskompleksene fylle ganske mye av din personlighet!

"Skryter i hytt og vær" er ellers helt feil betegnelse, siden dette er første gang i ditt liv du hører om akkurat dette barnet.

Vet du hva? Da min gutt var 8 leste han høyt fra engelske bøker til lillesøsteren, men ikke bare det: han simultanoversatte teksten underveis!

Og vet du hva mer? Da jeg var ni lærte jeg meg italiensk fra en lommeparlør! Jeg huska fortsatt lange setninger og masse gloser da jeg endelig fikk lov å gå på kveldskurs i 10.klasse!

Og vet du en ting til; jeg snakker 5 språk i dag! Kjenner du ikke det klør litt i misunnelsen? Jeg bruker det aktivt og har startet med tyske gloser på ungene. De skal ikke gå glipp av nyttig kunnskap bare for at trangsynte småborgere som deg skal slippe å bli påminnet om sin begrensede horisont.

Da Zvidanija!

Anonymous poster hash: 9e963...cd2

Skrevet

Enda en skrytepave. Hva skjer med verden.. Du er så flink atte. . Blæ!

Skrevet

Enda en skrytepave. Hva skjer med verden.. Du er så flink atte. . Blæ!

Det funket, ikke sant? Du ble helt grønn!

Men husk: du blir ikke noe dummere selv om andre er flinke. Vi tar ikke fra deg noe som helst, bare gå i gang og lær deg det samme.

Au revoir.

Anonymous poster hash: 9e963...cd2

Skrevet

Poenget er at jeg aldri har hatt behov for å skryte av meg selv til omgivelsene. Jeg tror folk setter pris på litt ydmyke folk kontra sånne dampveivalser som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...