Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt 4 forsøk med lang protokoll. 1 vellykket med ei fantastisk datter som resultat. 

Men hver gang har det, tross store doser medisiner, vært få egg. 

Nå ved 2. søskenforsøk ønsker de å forsøke kort protokoll i håp om at det skal bli flere egg.

Skal bruke Elonva (1 gangs injeksjon)på syklusdag 2, puregon 75 IE daglig fra syklusdag 3, orgalutran daglig fra dag 6, og så ultralyd annen hver dag fra dag 7. 

Blir kjekt å slippe bivirkningene fra sprayen!! Og er spent på hvordan det vil gå med nytt regime. 

Er det noen som vil dele erfaringer? Gjerne om du har brukt både kort og lang, og vil si noe om evt forskjell i resultat. 

Har alder noe å si ift kort vs lang protokoll? Er jo blitt godt voksen med mine 40 år :sjokkert:  :eeeh:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144266952-erfaringer-kort-protokoll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Jeg har kun hatt ett forsøk  og det var det som skulle til. Hadde kort protokoll og brukte akkurat 16 dager fra forsamtale til innsett. ;) Gikk på lav dose menopur, fikk ut 7 egg som alle ble befruktet. ;) Må si kort protokoll fungerte veldig bra, men er jo ikke sikkert det er sånn for alle ;)

• 2 uker senere...

Har hatt 3 korte protokoller. Den første gangen gikk jeg på puregon og orgalutran. Fikk ut 22 egg og 8 ble befruktet. Ble gravid, men mistet. Andre gangen gikk jeg på menopur og orgalutran. Fikk ut 10 egg og 6 egg ble befruktet, men sto igjen med ett egg dagen vi skulle sette inn. Da fikk jeg ikke positiv test engang. Er på tredje nå og har gått på Menopur, orgalutran og klexane(blodfortynnende) + at jeg har hatt pipelle prøve for å forbedre forholdene i slimhinnen. Skal teste meg på torsdag så er veldig spent :hjerte:

Annonse

Har hatt to korte protokoller (ingen lange).

Første gang på puregon 1 uke 2 dager, 3 egg ut, kun ett modent. Ingen befruktning, så det ble avbrutt.

Andre gang på gonal F i 1 uke 3 dager, 7 egg ut hvorav ett så umodent ut. Venter på innsett i morgen hvis noen blir befrukta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...