Gå til innhold

Positiv test eller skyggestrek?

Anbefalte innlegg

Hei dere kloke prøvesvar-tolkere.. Jeg tok test i morges som jeg mistenker at faktisk er positiv, men jeg tør ikke å juble helt ennå.. Kan dere ta en titt?

http://tinypic.com/view.php?pic=210budf&s=9#.Vuu7lU32bVg

Streken er blå, ikke grå som jeg har forstått at skyggestrekene gjerne er. Hva tror dere? Skyggestrek? Streken kom opp innenfor tidsvinduet til testen.

Vi har prøvd i ett år nå, men jeg vet dessverre ikke hvor jeg er i syklusen min da den er blitt helt tullete. Gikk nesten hele høsten uten å ha EL og dermed også uten mens. Viste seg at kroppen hadde stoppet opp med produksjon av hormoner og dermed EL. Fikk derfor en runde med kjemisk utskraping (var hos gynekolog og fikk bekreftet med ultralyd at det ikke var noe der) for å få "renset" opp og ut det som var av gammelt. Tok da også en runde med femar for å prøve å starte opp syklusen igjen. Etter det har jeg hatt mensen nesten som normalt (altså i januar og februar), og jeg burde ha fått den til nå. Jeg får alltid mensen i løpet av natten, og da er det aldri tvil når jeg står opp om at den er kommet. Nå har det siden tirsdag morgen kun kommet litt (veldig lite) friskt blod hver morgen, men ingenting utover dagen. Tok derfor en test i dag mest kun for å sjekke om jeg kan drikke litt vin i påsken, men med den streken jeg fikk nå så vet jeg sannelig ikke hva jeg skal tørre å tro.. Hjelp!

Endret av KristinM
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144266852-positiv-test-eller-skyggestrek/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Å herregud! Er det virkelig mulig? Jeg fatter ingenting her nå, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Sitter på jobb og må holde maska! ææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææh!!!

Shit, vi har klart det! :D Tusen takk alle sammen, jeg er helt skjelven her jeg sitter nå! :D

Enig med de andre, den testen er garantert positiv. :)

Kjøp deg en digital test på vei hjem fra jobb, en sånn som viser hvor langt du er på vei.

Så kan du ta den når du kommer hjem, og pakke den inn i gave til mannen din i kveld. :)

Anonymous poster hash: fe440...dc4

Enig med de andre, den testen er garantert positiv. :)

Kjøp deg en digital test på vei hjem fra jobb, en sånn som viser hvor langt du er på vei.

Så kan du ta den når du kommer hjem, og pakke den inn i gave til mannen din i kveld. :)

Anonymous poster hash: fe440...dc4

Har allerede vært på apoteket og kjøpt digital med ukeindikator, men mannen min vet det allerede, jeg måtte vise han testen i morges da jeg ikke visste helt hva jeg skulle tro eller hvordan jeg skulle reagere. Skal ta ny test i morgen tidlig :)

Det som er morsomt er at min mor kommer på besøk fra sør (vi bor i Nord-Norge), og senere i påsken skal min mann og sønn reise til svigers på påskebesøk. Alle i familien vet at vi har prøvd i ett år så de venter like mye i spenning som oss. Ettersom vi nå har muligheten til å kunne fortelle det ansikt til ansikt istedenfor over telefon så MÅ vi jo bare fortelle det nå i påsken selv om det er tidlig i løpet. Jeg tror på dere når dere skriver at det er positivt resultat på testen, men greier liksom ikke helt å tro på det før jeg får tatt den digitale i morgen. Vet ikke hva jeg gjør om den sier "ikke gravid" :P

Hihi, så herlig å se sånn ekte glede :) Blir kjekt å kunne dele den gode nyheten ansikt til ansikt :) 

Forstår hva du mener med at man egentlig skjønner hva det betyr, uten å klare å forstå rekkevidden :D Vi har prøvd i snart ett år vi også. Ble gravid i høst, mistet og nå har jeg endelig testet positivt igjen, så håper vi begge møter våren og sommeren med småkvalme og voksende livmor :P 

Hihi, så herlig å se sånn ekte glede :) Blir kjekt å kunne dele den gode nyheten ansikt til ansikt :) 

Forstår hva du mener med at man egentlig skjønner hva det betyr, uten å klare å forstå rekkevidden :D Vi har prøvd i snart ett år vi også. Ble gravid i høst, mistet og nå har jeg endelig testet positivt igjen, så håper vi begge møter våren og sommeren med småkvalme og voksende livmor :P

Åh ja da håper jeg vi kan følge hverandre fremover med voksende mager og glede :)

Jeg vil bare hjem nå jeg, blir en fryktelig uproduktiv på jobb i dag kjenner jeg :S Det "verste" er at jeg skal plukke mamma opp på vei hjem fra jobb, så jeg får ikke sett mannen min noe alene før hun kommer, og han skal jobbe i natt så det blir lite tid til å snakke sammen. Han er helt i hundre og strålende fornøyd med svarene jeg har fått fra dere her :D Blir også vanskelig å skulle holde seg med å si det til henne før jeg har tatt den digitale testen i morgen. Da skal jeg i tillegg vente til mannen min står opp sånn at vi kan fortelle det sammen :) så dette blir en tålmodighetsprøve av de store :D

Endret av KristinM

Hei dere kloke prøvesvar-tolkere.. Jeg tok test i morges som jeg mistenker at faktisk er positiv, men jeg tør ikke å juble helt ennå.. Kan dere ta en titt?

http://tinypic.com/view.php?pic=210budf&s=9#.Vuu7lU32bVg

Streken er blå, ikke grå som jeg har forstått at skyggestrekene gjerne er. Hva tror dere? Skyggestrek? Streken kom opp innenfor tidsvinduet til testen.

Vi har prøvd i ett år nå, men jeg vet dessverre ikke hvor jeg er i syklusen min da den er blitt helt tullete. Gikk nesten hele høsten uten å ha EL og dermed også uten mens. Viste seg at kroppen hadde stoppet opp med produksjon av hormoner og dermed EL. Fikk derfor en runde med kjemisk utskraping (var hos gynekolog og fikk bekreftet med ultralyd at det ikke var noe der) for å få "renset" opp og ut det som var av gammelt. Tok da også en runde med femar for å prøve å starte opp syklusen igjen. Etter det har jeg hatt mensen nesten som normalt (altså i januar og februar), og jeg burde ha fått den til nå. Jeg får alltid mensen i løpet av natten, og da er det aldri tvil når jeg står opp om at den er kommet. Nå har det siden tirsdag morgen kun kommet litt (veldig lite) friskt blod hver morgen, men ingenting utover dagen. Tok derfor en test i dag mest kun for å sjekke om jeg kan drikke litt vin i påsken, men med den streken jeg fikk nå så vet jeg sannelig ikke hva jeg skal tørre å tro.. Hjelp!

Gratulerer! Den ser virkelig ut til å være positiv! :)

Positiv så lenge det er farge i selve teststreken og ikke på hver side. Jeg fikk en ugyldig "positiv" med at fargen stoppen på hver side av streken. 

MEN din ser virkelgi positiv ut :)

Annonse

Jeg hadde helt klart tolket den som positiv, som de andre skriver! 

Har faktisk sluttet å bruke de testene der fordi jeg blir usikker når den er sånn som bildet ditt, bruker digitaltest i stedet. 

GRATULERER med en liten spire i magen <3 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...