Gå til innhold

Har falt pladask for ...

Anbefalte innlegg

Adam.

Listene over mine favorittnavn er eviglange og i stadig endring, men den siste tiden har dette navnet hengt over meg som en sky jeg ikke blir kvitt. Er personlig lite religiøs, og vet derfor ikke om jeg kunne brukt det ettersom Adam er en meget sentral skikkelse i nettopp - religion.

Hva synes dere om navnet? Statistikkmessig er det på vei opp (med nesten 150 som fikk navnet i fjor).

Fyr løs :-)

Endret av Medica
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144266825-har-falt-pladask-for/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår yngste sønn heter Adam. Jeg var så glad når far gikk med på det for jeg synes det er det vakreste navnet som finnes. Vi er ikke spesielt religiøse, vi velger det navnet vi liker best og det er slik det burde være uavhengig av betydning.

Det er nå så mange navn som er fra bibelen som er vanlig i dag at det burde ikke være noe problem, se bare på Jacob, Marcus, Peter, Johannes o.l.

Anonymous poster hash: 26a83...3ce

Annonse

Synes det er ganske fint, men ville nok ikke valgt det selv pga. opphavet. Er det samme med David. Er ikke utpreget religiøst, da det er så vanlig, særlig på engelsk. Men skal virkelig elske navnet for å ikke bry meg om opphav/betydning.

Møtte en gang en Adam som hadde en søster som het Eva;)

Anonymous poster hash: 13d50...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...