Gå til innhold

Hva synes dere om Esther Rebecca?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Smør på flesk i mine øyne. Begge to er selvstendig sett solide navn, og synes det var klønete med at Esther slutter på samme bokstav som Rebecca begynner på. Blir veldig EsteRebecca. Siden du har dobbel J på storebrors navn hadde det jo vært artig med samme type "bokstavrim" på nummer to dersom du "må" ha to fornavn :-) ?

Rakel Rebecca?
Esther Eline?

Annonse

Esther og Rebecca synes jeg ikke passet helt sammen.. I mine ører er Esther (ville helst skrevet Ester, ser mer ryddig ut..) et stødig, men veldig tungt og gammel dame navn. Ikke for det, jeg liker gamle navn. Men til Esther, som er så tungt, ville jeg kanskje valgt et litt "lettere" navn enn Rebecca, som jeg synes er litt hardt. Noe sånn som Esther Marie, Esther Linnea, Ester Sofie/a, Ester Amalie, Esther Olivia, Esther Othilie..osv. Hvis du skjønner?

Jeg synes kombinasjonen er veldig religiøs, og traust. Storebror har også religiøst navn, men de er litt "lettere" og mer brukt av alle. Synes det passer bedre med noe med i den duren (Hanna, Maria osv.), i alle fall som et av navnene.

Anonymous poster hash: b054b...63c

Annonse

Synes nesten det er komisk at så mange mener det er negativt med bibelske navn, når det i så mange andre tråder her inne pekes på at det er bra med internasjonale navn😊.

Jeg synes Rebecca er nydelig (selv om jeg ville valgt skrivemåten Rebekka). Esther er jeg personlig ikke så glad i. Får gammeldame-assosiasjoner. Men hvis dere liker det, kan det selvsagt brukes. Smaken er jo forskjellig.

Anonymous poster hash: e3015...9ac

Synes nesten det er komisk at så mange mener det er negativt med bibelske navn, når det i så mange andre tråder her inne pekes på at det er bra med internasjonale navn😊.

Jeg synes Rebecca er nydelig (selv om jeg ville valgt skrivemåten Rebekka). Esther er jeg personlig ikke så glad i. Får gammeldame-assosiasjoner. Men hvis dere liker det, kan det selvsagt brukes. Smaken er jo forskjellig.

Anonymous poster hash: e3015...9ac

Mange bibelske navn er ikke like på norsk og engelsk, da. Men de internasjonale eller vanlige bibelske navnene er en ting. Folk flest tenker ikke at man må være fra en religiøs familie. Men hvis jeg møtte Esther Rebecca ville jeg vært ganske sikker på at hun hørte til en streng og konservativ menighet. Selvsagt trenger ikke det å stemme. Men når HI spør etter kommentarer, ønsker jeg å si det jeg assosierer med navnet. Kanskje er det bare meg, kanskje er det flere. Men da kan hun ta med det i vurderingen. Og kanskje er det en positiv ting for HI.

Rebecca synes jeg er fint. Er særlig kombinasjonen som blir for mye for min smak, men også det at jeg synes Esther er "grå, gammel dame", og fordi noen jeg visste om som ungdom på min alder som tilhørte en svært streng menighet het det.

Anonymous poster hash: b054b...63c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...