Gå til innhold

Hvor mye bør jeg gi i gave til en venninne som blir 40?

Anbefalte innlegg

Hvis dere bor sentralt på østlandet ville jeg ha gitt et gavekort for en dag/ kveld på the Well :D Koster rett i underkant av 500 kr og ville vært svært populært her ihvertfall!

Anonymous poster hash: 7f39c...e21

Vi bor desverre på hver vår kant av landet, langt unna the well begge to. Men godt forslag :)

Hi

Anonymous poster hash: d7e84...c54

Fortsetter under...

Jeg elsker gavekurver. Kan fylles med slt mulig. De trenger ikke koste så mye, men viser omtanke. F.eks

- Vin, sjokolade, en bok, duftlys,

- Hudpleieprodukter, spaprodukter o.l.

- Lys, servietter, te, kaffe, konfekt, magasiner

- Hobbyutstyr hvis hun driver med noe sånt, strikking eller annet

- Sportskurv hvis hun er sporty, sportsdrikk, drikkeflaske, proteinbarer, treningstøy f.eks treningstopp/boxer,

Det er bare fantasien som begrenser ;)

Anonymous poster hash: b1d70...01e

Jeg elsker gavekurver. Kan fylles med slt mulig. De trenger ikke koste så mye, men viser omtanke. F.eks

- Vin, sjokolade, en bok, duftlys,

- Hudpleieprodukter, spaprodukter o.l.

- Lys, servietter, te, kaffe, konfekt, magasiner

- Hobbyutstyr hvis hun driver med noe sånt, strikking eller annet

- Sportskurv hvis hun er sporty, sportsdrikk, drikkeflaske, proteinbarer, treningstøy f.eks treningstopp/boxer,

Det er bare fantasien som begrenser ;)

Så smart, det har jeg ikke tenkt på en gang :)

Hi

Vi er også bedt i rund dag snart til en bekjent. Men burde kanskje melde avbud da for vi har ikke råd til 1000 kr. i gave..

Tenkte 500 kr. vi da.

Her er det tråd opp og tråd ned om at man må være glad for det man får, barna skal være glad for brukte gaver osv. Men når det kommer til voksne (damer) så får pipa en annen lyd 😂😂

Anonymous poster hash: 4576f...1cf

Vi er også bedt i rund dag snart til en bekjent. Men burde kanskje melde avbud da for vi har ikke råd til 1000 kr. i gave..

Tenkte 500 kr. vi da.

Her er det tråd opp og tråd ned om at man må være glad for det man får, barna skal være glad for brukte gaver osv. Men når det kommer til voksne (damer) så får pipa en annen lyd

Ja, og det kommer av at voksne burde verdsette hverandre på en annen måte, da vi gjerne har kjent hverandre et halvt liv, mens barna gjerne bare har løse bekjentskaper i bhg eller skole for eksempel som før eller siden vil gå over. Barna bør klare seg med noe brukt uasett, husk de vokser fort fra ting og :)

Anonymous poster hash: cab8a...1f8

Annonse

Tenkte 500 kr. vi da.

Her er det tråd opp og tråd ned om at man må være glad for det man får, barna skal være glad for brukte gaver osv. Men når det kommer til voksne (damer) så får pipa en annen lyd

Ja, og det kommer av at voksne burde verdsette hverandre på en annen måte, da vi gjerne har kjent hverandre et halvt liv, mens barna gjerne bare har løse bekjentskaper i bhg eller skole for eksempel som før eller siden vil gå over. Barna bør klare seg med noe brukt uasett, husk de vokser fort fra ting og :)

Anonymous poster hash: cab8a...1f8

Men det blir jo veldig dyrt om man skal gi 1000 kr til alle runddager... For meg er det ikke verdien på gaven som viser verdien av vennskapet... Og det tror jeg ikke det er for mine venninner heller...

Dessuten så må da kanskje flere takke nei fordi de ikke har råd. Hvis du spør de som har bursdag så tipper jeg de fleste setter pris på at venner kommer slik at det blir en ordentlig fest. Ikke at de avlyser fordi de ikke kan ut med 1000 kr.

Det hadde hvertfall jeg syns vært trist i mitt selskap. Sier som hun over, ingen kan sette en verdi på at vennene mine tar seg bryet med å feire meg en en hel kveld.

Men jeg tror du tuller. Håper det hvertfall! Ellers høres du fryktelig grisk ut..

Hæ?? Blir 40 år regnet som et jubileum? Fordi det er en rund dag? Trodde bare man jubilerte runde dager etter 50. Da var man liksom så gammel at man må sørge for å feire hvert årtier man har overlevd..

Fan jeg fyller 40 i år, og jeg vet neimen om jeg vil ta det som et kompliment om man begynner med større gaver og styr altså. Mulig det er slik skikken er her jeg er fra og at det jubileres resten av landet. Føler meg urgammel om det skal bli ekstra feiring osv.

Jeg stemmer for JA til å overse bursdagen jeg. Evt ei flaske vin til å drukne 40 år skriva (som jeg for øvrig ikke hadde før jeg leste denne tråden).

Anonymous poster hash: 60b82...2fe

Man gir etter evne og lyst. Er hun ei hod venninne bryr hun seg ikke om gavebeløpet, men er glad du kommer.

Pleier å gi rundt kr 500-800,- til runde dager, men vi er oftes to!

Gavekort, bøker hvis hun liker å lese, velværeprodukter, ting til huset, treningstøy, god vin, blomster...

Jeg hadde akkurat bursdag (30) og fikk 500 kr av de fleste, og 1000 kr av ei venninne.

Anonymous poster hash: 7c702...c43

Fikk du penger eller gaver?

Jeg fikk penger og jeg kom på nå at flere ga en liten eller stor gave ved siden av også

Hva slags gaver fikk du da?

Velværeprodukter, vin, interiørting, gode duftlys, sjokolade fra summerbird, blomster..

Hæ?? Blir 40 år regnet som et jubileum? Fordi det er en rund dag? Trodde bare man jubilerte runde dager etter 50. Da var man liksom så gammel at man må sørge for å feire hvert årtier man har overlevd..

Fan jeg fyller 40 i år, og jeg vet neimen om jeg vil ta det som et kompliment om man begynner med større gaver og styr altså. Mulig det er slik skikken er her jeg er fra og at det jubileres resten av landet. Føler meg urgammel om det skal bli ekstra feiring osv.

Jeg stemmer for JA til å overse bursdagen jeg. Evt ei flaske vin til å drukne 40 år skriva (som jeg for øvrig ikke hadde før jeg leste denne tråden).

40 års krisa skulle det stå. Med et lurt 😉 bak.

Stiller meg bak de som sier at vennskap ikke måles i verdien av gaven. Men at man er tilstede og feirer dagen og gjør slik at det blir en hyggelig fest og en opplevelse man tenker tilbake på med glede.

Jeg pleier å gi for rundt 500. Trenger på ingen måte å være mer. Men til nære venner, på runde dager, legger jeg mye tanke i hva jeg skal kjøpe. Jeg vil gjerne gi noe jeg vet at personen vil ha, og helst noe "varig". Problemet er jo at etablerte mennesker ofte har det de trenger - så det er ikke alltid like lett.

Annonse

Jeg blir 40 i år. Kommer til å insistere på at gaven til meg er at gjestene kun har med et fat med mat til kurvfesten og egen drikke. Hva er det med denne dyre gavetrenden? 1000 kr er jo vanvidd i 40 års gave. Hjemmelagede gaver derimot, eller et bidrag til redd barna hadde jeg blitt glad for - om mine gjester skulle ha med gaver.

Anonymous poster hash: 2c9d1...298

Man gir etter evne og lyst. Er hun ei hod venninne bryr hun seg ikke om gavebeløpet, men er glad du kommer.

Pleier å gi rundt kr 500-800,- til runde dager, men vi er oftes to!

Gavekort, bøker hvis hun liker å lese, velværeprodukter, ting til huset, treningstøy, god vin, blomster...

Hun vil heller at jeg kommer enn å få gave :) Og jeg vil gjerne komme og, men det er store sjangser for at det ikke kommer til å skje desverre, pga sykdom hos meg. Jeg er singel, så tenkte at rundt 500 var ok?

600? Kahler vase? Perlemor... Nydelige

Anonymous poster hash: 71859...180

Anonymous poster hash: 71859...180

Den var fin :) Er det sånn type som er vanskelig å få tak i?

Jeg hadde selv 40 års dag i fjor og var selv bedt til noen av mine venner på samme alder. Ca 3-400 er det mest vanlige her virker det som. Gavekort på sportsbutikk var genialt syntes jeg. Eller type Fuktighetskrem. Durssåpe. Invitasjon til venninekveld på kafe/resturant hvor alt blir betalt var midt i blinken. Ullklær er også bra for meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...