Gå til innhold

Vet dere allerede nå når dere har ferie i sommer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber i bhg og vet at bhg har to uker stengt. Da må jeg bestemme meg for om jeg vil ha uken før eller etter. Mannen har tidlig og sen ferie, men kan søke om å få den samtidig med meg. På de 5 årene vi har vært sammen har vi hatt ferie sammen.

Anonymous poster hash: 570fa...867

Vet ikke om det er regler på det, men jeg jobber i kommunalt helsevesen og her var ferien klar i slutten av februar.

Har enda ikke fått beskjed av barnehagen om at de må ha barnas ferie klar.

Kan du ikke snakke med barnehagen om dette og si at du trenger utsettelse da du enda ikke vet ferien? Og så purrer du på arbeidsgiver.

Jeg har prøvd å snakke med barnehagen. Får en lang tale om hvordan de setter opp ferie etter hvor mange barn som kommer osv. Jeg forstår at de vil planlegge, men jeg får ikke gjort så mye mer enn å vente til etter påske. Mannen har heller ikke fått godkjent ferieønsker enda.Anonymous poster hash: 72cf0...fae

Det er bare å si at dette har du ikke oversikt over enda, så det må dessverre vente. Hadde aldri satt opp barnet på ferie på måfå bare for å please barnehagen. Da får de bare holde tale til seg selv.

Jeg trodde jeg hadde ferien klar helt til ungene fant ut at de dro på ferie med bestforeldre i tre uker, de tre ukene jeg pleier å ha ferie. Jeg er eneste på jobb som ønskerr tidlig ferie, så jeg har alltid fått ferien min uten noen diskusjon.

Så nå har jeg hintet om at jeg skal ha sen ferie, og har fått tommel opp på det.

Men nå trenger vi ikke planlegge iforhold til barn i barnehagen. Ungene koser seg hjemme når vi jobber, drar til besteforeldre og tanter om de vil det. Fire pensjonister til besteforeldre, som med glede rer opp barnebarnsengene.

Anonymous poster hash: 8205f...0aa

Annonse

Må du gi beskjed om ferie i barnehagen allerede nå? For sommeren? Hvordan i all verden skal det gå til?

Anonymous poster hash: 046b5...7d6

Fordi de ansatte der ønsker nok å vite når de får ferie.

Anonymous poster hash: af484...118

Jeg jobber i barneverntjenesten. Vi styrer ferien vår selv, så lenge minst en på teamet er på jobb til enhver tid, og det er aldri noe problem. Jeg tar ferie de fire ukene barnehagen har stengt i juli, og plusser på 2-3 uker med oppspart avspasering i august.

Anonymous poster hash: ac737...ca8

Jeg vet ikke når jeg skal ha ferie, men kan bestemme det selv. Det holder at én person er på jobb hos oss, og om alle vil ha ferie samtidig sier vi fra til kundene at kontoret stenger en eller to uker. Veldig glad for at vi har det så fritt!

Anonymous poster hash: f07c5...572

Jeg vet ikke når jeg skal ha ferie, men kan bestemme det selv. Det holder at én person er på jobb hos oss, og om alle vil ha ferie samtidig sier vi fra til kundene at kontoret stenger en eller to uker. Veldig glad for at vi har det så fritt!

Anonymous poster hash: f07c5...572

Sånn har jeg det også :) Ingen problem å stenge sommerstid heller, da det er lite aktivitet uansett.

Anonymous poster hash: 7a4fc...c0a

Ja. Jobber redusert slik at jeg har fri i alle skoleferier. Husker selv de endeløse sommerferiene (lærerforeldre), og ønsker å videreføre det samme til mine barn.

Anonymous poster hash: 77dee...b9f

Hva slags jobb har du hvor de klarer å få til det? De endeløse sommerferiene husker jeg og godt (hjemmeværende mamma) :)

Anonymous poster hash: 41c3e...2e4

Stipendiat. Har 25% undervisning, så må av og til en kjapp tur på jobb i høst- og vinterferie, men ellers ikke noe problem å ta fri når studentene har fri. Jobber 80%. En venninne er pedagogisk leder i bhg og gjør det samme. Hun jobber omkring 90%.

Annonse

Ja. Jobber redusert slik at jeg har fri i alle skoleferier. Husker selv de endeløse sommerferiene (lærerforeldre), og ønsker å videreføre det samme til mine barn.

Hva slags jobb har du hvor de klarer å få til det? De endeløse sommerferiene husker jeg og godt (hjemmeværende mamma) :)

Stipendiat. Har 25% undervisning, så må av og til en kjapp tur på jobb i høst- og vinterferie, men ellers ikke noe problem å ta fri når studentene har fri. Jobber 80%. En venninne er pedagogisk leder i bhg og gjør det samme. Hun jobber omkring 90%.

Heldig du er :) Jeg jobber og som pedagogisk leder i barnehage, og det hadde ikke blitt godtatt hos oss desverre

Ja, vi må levere inn ferieønske innen 31.januar også har sjefen 1 mnd på seg til å sette opp ferien, men hun pleier å gjøre det ganske raskt så vi får vite når vi får ferie rundt 2.uken i februar hvert år😊

Anonymous poster hash: cc4cd...742

Jeg jobber på kommunalt sykehjem og vi har 8 uker der vi tar ut ferie. Første pulje de fire første ukene, andre pulje de fire siste. Dette er de samme ukene hvert år og vi har tidlig og sen ferie annahvert år. Er rom for å komme med ønsker også da. Så vet igrunn alltid når jeg har ferie om jeg ikke har spesielle ønsker.

Anonymous poster hash: c300f...a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...