Gå til innhold

Hvordan hadde dere gjort med ferie her før permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i helsevesenet. Har termin i slutten av august. Perm starter beg av august. Jeg har etter nav sine sider lov å overføre 4 uker og 1 dag over til neste år. + 4 uker som jeg uansett har (tenker spare en uke til juletider). Det vil jo si 2 mnd forlenget permisjon, ikke sant? Men så var det ferien på 1 uke jeg må ta dette året. Ville dere prøvd å få den rett før permisjonsstart? Altså helt i slutten av juni. Eller ville dere tatt den før da sjansen for at formen er litt bedre er større? Sjansen for at jeg et sykemeldt så sent i svangerskapet er jo også tilstede.... Får jeg da igjen den uken jeg har tatt ferie dersom jeg er sykemeldt i oppsatt ferie? Jeg blir helt stressa av permisjon og ferie styret.... Vil ha lengst mulig permisjon.....

Anonymous poster hash: 6c88a...81d

Skrevet

Jeg ville tatt den uken i oktober, altså høstferie.

Da stopper nav foreldrepengene i en uke og du har ferie, så startes foreldrepengene igjen og du har utvidet permisjonen med en uke.

Anonymous poster hash: 184e8...a68
Skrevet

Helt i slutten av juli mener jeg...

Skrevet

Da stopper nav foreldrepengene i en uke og du har ferie, så startes foreldrepengene igjen og du har utvidet permisjonen med en uke.

Oktober dette året?

Skrevet

Oktober dette året?

Ja

Skrevet

Oktober dette året?

Ja

OK. Tusen takk. Det visste jeg ikke!

Skrevet

Jeg ville tatt en uke tidlig på sommeren mens formen fortsatt var OK. Det er siste gang på mange år dere kan nyte en ferie sammen bare dere to.

Anonymous poster hash: 9897a...413
Skrevet

Jeg ville tatt noe ferie kanskje i juni/juli hvis du føler deg bra. Er du 100% sykemeldt får du ferien igjen, men jeg vet ikke hvordan det er hvis du er gradert.

Ellers ville jeg tatt de fire ukene i høst, altså ta en pause/forskyve permisjonen. Da slipper du å overføre noe til neste år. Du kan også ta alle 5 ukene i høst, du trenger ikke ta den ene uka før perm.

Neste års ferie kan du ta i direkte forlengelse av perm, eller senere på året. Det spørs jo om du trenger å dra ut permisjonen lengst mulig pga bhg-plass.

Skrevet

Jeg ville tatt en uke tidlig på sommeren mens formen fortsatt var OK. Det er siste gang på mange år dere kan nyte en ferie sammen bare dere to.

Har ett barn fra før.... Er så i tvil... Forlenge permisjonen en uke? Eller regne med jeg er sykemeldt så sent i svangerskapet og bli med dem på ferie uansett? Det er jo litt farlig å anta slike ting om formen er fin.. Han på 3 år vil jo ha ferie med mamma

Og pappa denne sommeren også. Litt riski for meg å regne med jeg orker det 3 uker før termin?? Men forlenger jo permen med en uke om jeg tar i oktober slik hun andre nevnte?hi

Skrevet

Jeg ville tatt noe ferie kanskje i juni/juli hvis du føler deg bra. Er du 100% sykemeldt får du ferien igjen, men jeg vet ikke hvordan det er hvis du er gradert.

Ellers ville jeg tatt de fire ukene i høst, altså ta en pause/forskyve permisjonen. Da slipper du å overføre noe til neste år. Du kan også ta alle 5 ukene i høst, du trenger ikke ta den ene uka før perm.

Neste års ferie kan du ta i direkte forlengelse av perm, eller senere på året. Det spørs jo om du trenger å dra ut permisjonen lengst mulig pga bhg-plass.

Åja så jeg kan ta alle de 5 ukene og ta pause i utbetalingen? Så lenge det er dette året? Det blir jo likt uansett.... Permen blir 5 uker lenger? Må de sa sette disse ukene som høstferie? Beklager mye spørsmål husker ingenting fra 4 år siden...hi

Skrevet

Har ett barn fra før.... Er så i tvil... Forlenge permisjonen en uke? Eller regne med jeg er sykemeldt så sent i svangerskapet og bli med dem på ferie uansett? Det er jo litt farlig å anta slike ting om formen er fin.. Han på 3 år vil jo ha ferie med mamma

Og pappa denne sommeren også. Litt riski for meg å regne med jeg orker det 3 uker før termin?? Men forlenger jo permen med en uke om jeg tar i oktober slik hun andre nevnte?hi

Det er jo dumt om du må jobbe hele sommeren, istedenfor å kose deg med 3 åringen. Man kan ha det koselig og finne feriefølelsen hjemme også.

Er du sikker på at du får ferie i jula, selv om du har en uke ferie igjen? Det hadde ikke gått på min arbeidsplass.her må de i oppsatt turnus jobbe, ellers hadde jo de fleste spart ferie til julen.

Anonymous poster hash: 739e9...410

Skrevet

Synes ihvertfall ikke du skal regne med å bli sykmeldt og bli med på ferie uansett. Hva er det for noen holdninger?

Anonymous poster hash: 5b65d...26f

Skrevet

Åja så jeg kan ta alle de 5 ukene og ta pause i utbetalingen? Så lenge det er dette året? Det blir jo likt uansett.... Permen blir 5 uker lenger? Må de sa sette disse ukene som høstferie? Beklager mye spørsmål husker ingenting fra 4 år siden...hi

Hm, nei nå ble jeg litt usikker. Kanskje du bare kan ta de fire ukene. Men den siste kan du uansett overføre til neste år, de kan ikke tvinge deg til å ta den ut nå før perm. Men det er jo litt kjedelig å jobbe i hele sommer da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...