Gå til innhold

Hjelpes, kan det være at jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Hei. Er ganske ny på dette.. Jeg og min samboer har prøvd i ett par mnd. Jeg hadde EL forrige tir-ons, og 3 dager etter var det litt brunlig utflod som varte 1-2 dager. Har kjempe mye luft i magen, og mensensmerter ! Nå har ikke jeg forventet mens før i neste uke, og testene jeg har tatt har vært negative. Spiser selvsagt hele tiden.. men er ikke på do og tisser så ofte.. Men kan det være at jeg er gravid? Håper jeg ikke ønsker det så hardt at alt bare er innbilning. :lol:

Anonymous poster hash: 0105a...885

Fortsetter under...

eg vet egentlig det, men siden jeg hadde så mange liggende så måtte jeg bare teste.. ett par ganger  :P Hehe. Er alt for spennende, og tiden går så sakte! Du har rett, jeg skal vente. Men tror ikke jeg skal ta utgangspunkt i om TR kommer eller ikke, min mor gikk med meg i 4 mnd og fikk TR som vanlig- så om jeg arver på henne er ikke TR nødvendigvis negativt. Men hvilke symptomer hadde/har dere? Visste dere at dere var gravide før dere tok test, og hva avslørte det i så fall? Jeg føler bare at det er noe, har aldri kjent denne følelsen før, men når man først kjenner noe sånt så blir jo plutselig alt et symptom etterpå, så kan godt hende jeg lurer meg selv. I så fall så har jeg hatt disse symptomene så langt: 

- Mensensmerter
- brunlig utflod (svært lite, i to dager)
- Kjempe oppblåst, det er vondt å ha på jeans (som passet fint for en uke siden) og det har vært slik siden 3-4 dpo
- hodepine om morgenen

- Tørster

- Vondt i korsryggen

- Treg mage

- Kviser (mange) de siste dagene, noe jeg aldri har på plasser jeg aldri har hatt det før, får max 1 når TR kommer. De er VONDE

- rare drømmer

- følelsesmessig vrak (griner lett av småting)

Krysser fingrene for positiv test neste uke... 

Normalt sett starter pms symptomene rundt 3-4 dpo, graviditetssymptomene starter rundt 8-9 dpo. Før egget graver seg ned å frigjør hcg, får man ikke graviditetssymptomene. Egget graver seg ned mellom dag 7-9.

Jeg hadde flere graviditetssymptomene de mnd jeg ikke var gravid. En de gangene jeg faktisk var gravid. Dpo land er grusomt!!! Lykke til, håper du får to blå ;-)

Normalt sett starter pms symptomene rundt 3-4 dpo, graviditetssymptomene starter rundt 8-9 dpo. Før egget graver seg ned å frigjør hcg, får man ikke graviditetssymptomene. Egget graver seg ned mellom dag 7-9.

Jeg hadde flere graviditetssymptomene de mnd jeg ikke var gravid. En de gangene jeg faktisk var gravid. Dpo land er grusomt!!! Lykke til, håper du får to blå ;-)

Det tror jeg mangen kan signere.

Mangen graviditetssymptomer den mnd ein ikkje er gravid + når ein går over tiden.

Anonymous poster hash: 310a4...fdb

Annonse

Ja..det er akkurat det eg også skreiv sist pp.Vart så skuffa då alle graviditetssymptom kom...Sist eg var gravid var det ingen før ikm og då berre litt stikking i eggstokkene. Kvalmen kom ikkje før veke 6 ca...Symptom = dårleg nytt for meg! Då lager kroppen seg klar for ny mens er min erfaring desverre...

"Innbilt svangerskap" er en ganske vanlig tilstand hos oss prøvere, tror jeg :-P jeg har også maaaaasse symptomer hver måned, er veldig sikker på at NÅ er vi i gang. Men nei, hehe. Håper det er som du tror og håper! Luksus å bli gravid på andre forsøk 👍

Er sikkert bare innbilning :) blir i allefall ikke overasket om testen blir negativ, har prøvd tidligere og bare fått negative, men aldri opplevd så mye "symptomer" før.. Da tenker man for at kanskje det er en liiiiiten mulighet. Men som sagt, jeg er vant til at de er negative :P Får vente å se, bare to dager til TR kanskje kommer....

to positive tester i dag! Det virker som om symptomene stemte! :)

Er det sant! så gøy! Gratulerer så mye! 

Her venter jeg spent på om el kommer ila 1-2 dager! håper vi får det til å klaffe vi og.

:blomst:  :wub:

• 2 uker senere...

Annonse

TR = Tante Rød (mensen), DPO = Days Past Ovulation (dager etter eggløsning) og IKM = ikke kommende menstruasjon (den dagen du normalt ville fått mensen, som du håper ikke skal komme fordi du prøver å bli gravid) ;)

Alltid trodd IKM betydde : innkommende mensen 😁😁

Anonymous poster hash: e292f...ea1

TR = Tante Rød (mensen), DPO = Days Past Ovulation (dager etter eggløsning) og IKM = ikke kommende menstruasjon (den dagen du normalt ville fått mensen, som du håper ikke skal komme fordi du prøver å bli gravid) ;)

aaah! okei , litt smartere nå :D takk for svar! :-) Herregud som jeg spekulerte på TR :P IKM hhadde jeg rett på heldigvis :P haha

Anonymous poster hash: 64a99...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...