Gå til innhold

Kake til 1-års dag. Noe som er litt sunnere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I ett årsdagen til sønnen min lagde jeg en bløtkake selv. Sukkerbunnen gjorde jeg ikke anerledes enn vanlig, men jeg hadde lite sukker i kremen, og ellers brukte veldig mye bær og frukt. Kaken ble veldig god, og ble spist av små og store.

Anonymous poster hash: 4fe16...7a8

Kjære vene.....er det ikke snakk om bare noen få minutter uttesting nytelse ? 1 åringen spiser vel ikke kake eller godteri ellers???

Senk skuldrene...bak en vanlig kake.

Anonymous poster hash: cac67...c5a

Ventet egentlig på dette svaret. Om jeg ønsker å gi ungen mindre sukker, så må vel det være mitt valg. Du kan gi din oreo-kake med fondant uten at jeg ville reagert

Anonymous poster hash: 6becf...2ac

I ett årsdagen til sønnen min lagde jeg en bløtkake selv. Sukkerbunnen gjorde jeg ikke anerledes enn vanlig, men jeg hadde lite sukker i kremen, og ellers brukte veldig mye bær og frukt. Kaken ble veldig god, og ble spist av små og store.

Anonymous poster hash: 4fe16...7a8

Kanskje dette er anledningen til å bli god på sukkerbunn :)

Anonymous poster hash: 6becf...2ac

Annonse

Bak kikerterkake om du ønsker en forferdelig bursdag til din lille, de andre kan kose seg med kake mens selve bursdagsbarnet sitter å brekker seg. Ja, jeg har vært i en bursdag der dette er tilfelle. Stakkars barn. Gi nå ungen kake på 1 årsdag, de spiser da ikke mye uansett.

Anonymous poster hash: dbb24...76b

Grove vafler

VM-boller

Synes også det er unødvendig å fore en ettåring med mye sukker.

Anonymous poster hash: 5783f...909

Hvor mye kake tror du egentlig 1 åringen får i seg?

Vafler er virkelig ikke snart. Ikke boller heller. Lett å sette i halsen.

Pavola med Stevia istedenfor sukker , pikekyss med Stevia. Fruktsalat med litt vaniljesaus.

Anonymous poster hash: 6a3bb...2e7

Selvsagt pavlova og pikekyss laget av kikertlake. ;)

Men nå skal ikke barn ha kunstig søtningsmiddel da, og uansett hva man sier er ikke stevia naturlig.

Her har barna fått tynne brødskiver med fruktmos mellom, stukket ut som rund kake og dekket med sukkerfri krem. Kaken er jo mest for å grise med likevel.

Anonymous poster hash: bf2fd...9aa

Annonse

Pavola med Stevia istedenfor sukker , pikekyss med Stevia. Fruktsalat med litt vaniljesaus.

Jeg ville mye heller gitt ungen sukker en kunstig søtning som stevia

Anonymous poster hash: 9b59c...816

Selvsagt pavlova og pikekyss laget av kikertlake. ;)

Men nå skal ikke barn ha kunstig søtningsmiddel da, og uansett hva man sier er ikke stevia naturlig.

Her har barna fått tynne brødskiver med fruktmos mellom, stukket ut som rund kake og dekket med sukkerfri krem. Kaken er jo mest for å grise med likevel.

Anonymous poster hash: bf2fd...9aa

Kva er Stevia laga av då? Eg har egenhendig dyrka steviaplantar, dei var veeeeeldig søte og heilt naturlege. Men mogleg den du får kjøpt i butikk er annleis? Endret av Syngensang

la babyen få sukker, slitt og være så hysterisk

Anonymous poster hash: 68924...dff

Ooooog der kom hysteri-kortet igjen!

Nå må dere gi dere med å kaste ut hysteridiagnosen bare fordi dere er uenige i andres meninger!

Mistenker at dere faktisk er redd for å få dårlig samvittighet for at dere selv ikke har tatt de samme valgene. Slapp av, og la folk ta sine egne avgjørelser. Vi må få gjøre det vi føler er det beste for våre barn uten å bli kalt hysteriske!

Anonymous poster hash: 181bb...59b

Lag en tynn bunn og ha mase frukt på toppen. Enten sukkerbrød, pavlova eller bærpai kanskje. Fruktspyd kan jo også være morsomt. Eller gele med frukt/bærbiter i. Bland pisket krem og gele til falsk fromasj og ha i masse frukt.

Anonymous poster hash: a2bba...51c

Vannmelonkake. Selv elsker jeg vannmelon, men denne frister ikke meg i det hele tatt. Men ungene mine hadde elsket det. Er rett og slett en tykk skive vannmelon pyntet med krem og gjerne blåbær og litt granola (nøtter til eldre) for litt tyggemotstand.

Anonymous poster hash: e3fc7...387

Kjære vene.....er det ikke snakk om bare noen få minutter uttesting nytelse ? 1 åringen spiser vel ikke kake eller godteri ellers???

Så enig så enig.

Fokuser heller å gi barnet sunn og næringsrik mat resten av året. 😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: e84c0...dde

Så enig så enig.

Fokuser heller å gi barnet sunn og næringsrik mat resten av året.

Anonymous poster hash: e84c0...dde

Signerer!!!

Anonymous poster hash: f14ab...f48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...