Gå til innhold

Celleforandringer og prøver

Anbefalte innlegg

Har fått påvist lette celleforandringer og prøver å bli gravid. Har ringt gyn og venter på å høre hvordan jeg skal forholde meg. Noen som har hatt det samtidig som dere har prøvd å bli gravid, og alt har gått bra? Har lest at flere har blitt rådet til å legge prøvingen på vent til de ser om det utvikler seg eller trekker seg tilbake.. Fortvilet:(

Anonymous poster hash: cfb46...9d0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144266556-celleforandringer-og-pr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hopper innom her fra 1 trimester.

Celleforandringer kan økes under graviditeten. Om du har cin1 går det som regel fint, men med 2 og 3 bør man ikke ta den sjansen før det er ryddet opp i. Ikke en ønskeposisjon å utvikle kreft under svangerskapet, og deretter rett over til full kreftbehandling i steden for å være sammen med barnet ditt. Jeg hadde en sa, og deretter en utredelse for barnløshet. De fant da ut at jeg hadde cin3 (stadiet før det da går over til kreft). Ble konisert og fikk beskjed om å vente et minimum 6 mmd (helst 1 år) før jeg ble gravid igjen. Har hatt etterundersøkelsene og alt så nå bra ut. Er straks 11 uker på vei, og jeg er friskmeldt fra celleforandringene. Selv om det er frustrerende å vente er det absolutt verdt det. Jeg hadde nok vært helt knust om jeg ikke hadde vært i stand til å bli kjent med mitt eget barn.

Lykke til!

Snakket med gyn, og han da vi kunne prøve å bli gravid uansett siden det var et så tidlig stadie:)

Så bra :) da er du nok helt sikkert på cin1. Bør ta en celleprøve underveis og/eller etter renselsen slik at du kan forsikre deg om at det ikke har utviklet seg til cin3.

Lykke til!

Snakket med gyn, og han da vi kunne prøve å bli gravid uansett siden det var et så tidlig stadie:)

Så bra :) da er du nok helt sikkert på cin1. Bør ta en celleprøve underveis og/eller etter renselsen slik at du kan forsikre deg om at det ikke har utviklet seg til cin3.

Lykke til!

Takk takk:D nå blir det letrozol og wild yam! Håper spiren sitter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...