Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #1 Skrevet 16. mars 2016 Sånn som fløte, kesam, rømme, creme fraiche og cottage cheese. Kaster alt for mye av det Går det fint å tine og bruke i mat? Hva fryser dere det i tilfelle i? Anonymous poster hash: 825d6...1ef
MarianeA Skrevet 16. mars 2016 #2 Skrevet 16. mars 2016 Jeg fryser ned melkeprodukter og bruker dem senere til gjærbakst og vafler. Det går helt fint. Men jeg har prøvd å bruke frosset fløte i en saus og fløten sprakk og skilte seg så jeg måtte kaste hele sausen. Smaken var god men den så ikke god ut. Cottage Cheese kan fryses i emballasjen i inntil 6 måneder, og bør tines langsomt i kjøleskap. Etter opptining kan den blant annet brukes i bakverk. Rømme kan fryses, men endrer konsistens etter tining, og er da best egnet til bruk i for eksempel kaker, brøddeiger, vafler osv. Kremfløte kan fryses i kartongen i inntil 3 måneder. Den må da tines langsomt i kjøleskap og kun brukes i matlagingen. Den er ikke egnet til pisking etter tining. Crème fraîche kan fryses, men endrer konsistens etter tining, og er da best egnet til bruk i for eksempel kaker, brøddeiger, vafler osv.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #3 Skrevet 16. mars 2016 Jeg fryser ned melkeprodukter og bruker dem senere til gjærbakst og vafler. Det går helt fint. Men jeg har prøvd å bruke frosset fløte i en saus og fløten sprakk og skilte seg så jeg måtte kaste hele sausen. Smaken var god men den så ikke god ut. Cottage Cheese kan fryses i emballasjen i inntil 6 måneder, og bør tines langsomt i kjøleskap. Etter opptining kan den blant annet brukes i bakverk. Rømme kan fryses, men endrer konsistens etter tining, og er da best egnet til bruk i for eksempel kaker, brøddeiger, vafler osv. Kremfløte kan fryses i kartongen i inntil 3 måneder. Den må da tines langsomt i kjøleskap og kun brukes i matlagingen. Den er ikke egnet til pisking etter tining. Crème fraîche kan fryses, men endrer konsistens etter tining, og er da best egnet til bruk i for eksempel kaker, brøddeiger, vafler osv. Tusen takk Anonymous poster hash: 825d6...1ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå