Anonym bruker... Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Pleier dere og svare når barnet får bursdagsinvitasjon om barnet kommer eller ikke?? Jg pleier alltid det av ren høflighet.. Men her leverte vi ut 13 invitasjoner til gutta i klassen til 1 klassingen vår. Satte svarfrist i dag. Og 3 av 13 har svart bare:/ Sønnen er kjempe skuffa siden så få har svart. Spør mange ganger daglig om hvem som kommer.. Kan jg "purre" på svar eller blir det frekt? Og hva kan jg eventuelt skrive??
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Ville absolutt purra på. Dagens foreldre er stressa, sløve og opptatt med sitt, så slike ting går dessverre ofte i glemmeboka har jeg erfart.. Anonymous poster hash: b1073...ec0
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Mest vanlig her å gi beskjed hvis man IKKE kommer, så kanskje noen misforstår? Anonymous poster hash: bb5c2...0a0
Tired mama Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Her er det også mest vanlig å svare om man ikke kommer. Men det skrives som regel også i invitasjonene. "Gi beskjed innen ... om du IKKE kommer".
Anonym bruker... Skrevet 15. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2016 Ok. Så da kan jg regne med at alle som ikke har svart kommer da mener dere??? HI
Tired mama Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 Ok. Så da kan jg regne med at alle som ikke har svart kommer da mener dere??? HI Ja, jeg hadde i hvert fall gjort det. Men "reglene" er lissom sånn her. Vet ikke hvordan det generelt er der du bor. 😬 Men jeg tar også høyde for at det er 1-2 som ikke kommer uansett om jeg har hørt fra dem eller ikke. Fort gjort å glemme. Eller at folk er sløve.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Skrevet 15. mars 2016 Jeg pleier alltid å skrive: gi beskjed om du KOMMER ELLER IKKE (med understreket "kommer eller ikke") innen xx/xx, allikevel er det bare en brøkdel som faktisk leser hele invitasjonen og får det med seg. Jeg pleier alltid å ringe foreldrene dagen etter svarfristen for å dobbeltsjekke (noen ganger forsvinner en invitasjon/kommunikasjonssvikt mellom skilte foreldre etc) så greit å få bekreftet fra foreldrene. Anonymous poster hash: 77822...51f
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 Jeg gir alltid beskjed med mindre det står eksplisitt at de kun vil ha beskjed hvis man ikke kommer. Men det er fordi jeg liker å ha oversikt over sånne ting selv og tenker dermed automatisk at andre ønsker det samme. Det er vel ganske vanlig å ta utgangspunkt i seg selv, så de som er litt mer avslappet til sånt selv tenker kanskje ikke på det? Anonymous poster hash: 2be23...8c0
It's all about me Skrevet 15. mars 2016 #10 Skrevet 15. mars 2016 Ok. Så da kan jg regne med at alle som ikke har svart kommer da mener dere??? HI Nei det bør du ikke. Min erfaring fra mange selskap et at blant de som ikke svarer til fristen er det 50/50 kommer og ike kommer. Jeg sender purremelding: Planlegger mat og plasser i bursdagen men kan ikke se at du har svart. Kommer XXX i XXX din bursdag?
Anonym bruker... Skrevet 15. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2016 Ok. Så da kan jg regne med at alle som ikke har svart kommer da mener dere??? HI Nei det bør du ikke. Min erfaring fra mange selskap et at blant de som ikke svarer til fristen er det 50/50 kommer og ike kommer. Jeg sender purremelding: Planlegger mat og plasser i bursdagen men kan ikke se at du har svart. Kommer XXX i XXX din bursdag? Da låner jg purre meldingen din jg og sender rundt i morgen😊😊😊 HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #13 Skrevet 16. mars 2016 Jeg pleier alltid, uten unntak, å takke for invitasjonene og svare ja eller nei. Det er utrolig frustrerende å ikke vite eksakt hvor mange som kommer. I klassen til eldste er det 2-3stk som aldri klarer å gi beskjed og det er hipp som happ om barna dukke topp eller eller ei. Den verste er til og med lærer... Say no more! Anonymous poster hash: 9ae67...607
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #14 Skrevet 16. mars 2016 Jeg svarer + takker for invitasjonen alltid. Uansett om hva det står i den. Jeg er fra et møblert hjem, og vi takker alltid for en invitasjon. Bare personer uten klasse, lar være å svare på en inbydelsen. Anonymous poster hash: 8cbd9...979
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #15 Skrevet 16. mars 2016 Jeg svarer + takker for invitasjonen alltid. Uansett om hva det står i den. Jeg er fra et møblert hjem, og vi takker alltid for en invitasjon. Bare personer uten klasse, lar være å svare på en inbydelsen. Anonymous poster hash: 8cbd9...979 Uansett hva som står altså? Selv om det står "Gi beskjed om du IKKE kan komme"? (Ja, har opplevd at det står "ikke" med store bokstaver og strek under.) Da er det vel ganske tydelig at de ikke vil "forstyrres" av de som kommer? Jeg har i alle fall tenkt at det høflige i de tilfellene er å faktisk gjøre det man blir bedt om... Anonymous poster hash: 2be23...8c0
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #16 Skrevet 16. mars 2016 Vi har akkurat feiret bursdag med 33 inviterte jenter. Jeg er virkelig ikke interessert i å få tilbakemelding fra alle de altså. To ga beskjed om at de ikke kunne komme. I tillegg var det en annen som ikke dukket opp. Det var ingen krise. Anonymous poster hash: bc268...c75
har jente og gutt og ny spire Skrevet 16. mars 2016 #17 Skrevet 16. mars 2016 Mest vanlig her å gi beskjed hvis man IKKE kommer, så kanskje noen misforstår? Anonymous poster hash: bb5c2...0a0 slik er det her også me er kjempe glad vist ingen svarer.då kommer som regel alle
Roheryn Skrevet 16. mars 2016 #18 Skrevet 16. mars 2016 Svarer alltid (uansett om det står bare "om du ikke kommer" og frøkna skal dit 😛), men noen ganger glemmer jeg fristen og svarer for seint 😕 Send purring, brorparten har sikkert bare glemt å svare og setter pris på påminnelsen 😊
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #19 Skrevet 16. mars 2016 når vi leverer ut innbydelse skriver vi at di må si ifra om di IKKE kommer, å få svar fra alle man sender innbydelse til blir bare teit. er noe annet med bryllupsinvitasjon, konfirmasjoon, dåp eller store selskaper, ett barneselskap holder det å gi tilbakemeld om det ikke passer. Anonymous poster hash: 64905...27e
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #20 Skrevet 16. mars 2016 Jeg pleier alltid svare på invitasjoner. F.eks. en kort sms der jeg skriver at "Per kommer på festen! Ønsker Pål seg noe spesielt? Hilsen moren til Per". Ellers så snakker jeg ofte med andre foreldre, i forbindelse med henting, fritidsaktiviteter, fordi de er naboer e.l. Jeg pleier å be om tilbakemelding fra de som ikke kommer - det er mest vanlig her. Men jeg har stor forståelse for at det kan glippe i en travel hverdag. Vanligvis dukker de aller fleste opp, og det spiller ingen rolle for meg om det dukker opp ti eller tolv barn som skal spise pizza og spise sjokoladekake. Annerledes hvis man inviterer med barn på en aktivitet og betaler per barn. Hvis man er redd for at plutselig bare to av ti barn skal dukke opp er det en helt annen problemstilling, her jeg bor er det vanlig at alle som kan dukker opp på i alle bursdager. Og vanligvis er det gjerne en som er vekkreist, en som er syk osv. Anonymous poster hash: 7d21b...344
Roheryn Skrevet 16. mars 2016 #21 Skrevet 16. mars 2016 når vi leverer ut innbydelse skriver vi at di må si ifra om di IKKE kommer, å få svar fra alle man sender innbydelse til blir bare teit. er noe annet med bryllupsinvitasjon, konfirmasjoon, dåp eller store selskaper, ett barneselskap holder det å gi tilbakemeld om det ikke passer. Anonymous poster hash: 64905...27e Ikke enig - er det en type selskap hvor gjestelista er viktig så er det jo barneselskap. Det er ingenting som er så ille som å invitere hele klassen og så er det ingen som kommer. Og om du ikke ber om svar uansett så vet du jo ikke om de som ikke svarer bare har glemt å melde avbud eller om de faktisk dukker opp...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #22 Skrevet 16. mars 2016 Ok. Så da kan jg regne med at alle som ikke har svart kommer da mener dere??? HI Nei det bør du ikke. Min erfaring fra mange selskap et at blant de som ikke svarer til fristen er det 50/50 kommer og ike kommer. Jeg sender purremelding: Planlegger mat og plasser i bursdagen men kan ikke se at du har svart. Kommer XXX i XXX din bursdag? Har helt samme erfaring som deg. Har alltid skrevet tydelig på at vi ønsker svar fra alle uansett om de kommer eller ikke. Likevel er det 50/50 av de som ikke svarer som kommer/ikke kommer. Det er mange som har delte hjem og mange av dem som ikke svarer (enten de skal eller ikke) svarer med at de trodde den andre forelderen hadde svart. En av grunnene til at jeg purrer er for å fange opp de som ikke har fått med seg invitasjonen, men som har et ønske om å komme (når de får vite om den). Anonymous poster hash: 7f185...714
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #23 Skrevet 16. mars 2016 Her svarte 3 av 17 (en sa han ikke kom), 16 barn dukket opp! Anonymous poster hash: c0433...c98
Anonym bruker... Skrevet 16. mars 2016 Forfatter #24 Skrevet 16. mars 2016 Sendte melding til alle som ikke hadde svart i dag. Og vips så var det 6 barn som kom men hadde glemt og si ifra.. Er bare pølser og kaker vi skal servere men er litt forskjell på og lage pølser / kaker til 5 og 12 stykker😉.. De fleste beklaget at de ikke hadde svart;) HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2016 #25 Skrevet 16. mars 2016 Det der er utrolig irriterende! Jeg skriver alltid svar innen den og den datoen. Som regel er det bare halvparten som svarer og noen må du purre så det holder. Jeg tar meg sammen og skriver "Hei! Jeg lurer på om xx kommer i bursdagen til xx?" OG så koker jeg litt innvendig. Alle kan glemme, men sist var det altså nesten halvparten av 20 barn vi manglet svar fra. Det er ganske ugreit å skulle planlegge mat, godteposer osv. For min del, så pleier jeg punkt 1. svare med en gang vi får invitasjonen 2. legge det inn i kalenderen rett etter at jeg har svart. Anonymous poster hash: 9ccd0...08e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå