Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Skrevet 15. mars 2016 Bare i dag har jeg lest det fire ganger. Er det samme person som skriver i alle innleggene, eller er det en så vanlig skrivefeil? Sånn for ordens skyld: Det skrives SJELDEN. Uten K. Det er ikke K i sjelden. Aldri. Anonymous poster hash: 7ce22...888
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Skrevet 15. mars 2016 Haha! Det er mange morsomme feil her. Anonymous poster hash: 39401...199
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #3 Skrevet 15. mars 2016 Det heter heller ikke sykkel pumpe og matte time. Doble ord skrives i ett, uten bindestrek. Sykkelpumpe, mattetime. Anonymous poster hash: d9f81...a86
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Skrevet 15. mars 2016 Oh no, its me! Men jeg har bare skrevet en gang i dag. Hm, noen må ha stjålet nicket mitt vi kan jo ikke være to anonyme her inne! Jeg har skrevet dette hele livet. Har ikke mye skrivefeil generelt, så aner ikke hva det kommer av Si at det er nynorsk! Nei? Halvt spansk da kanskje? Anonymous poster hash: 5c6b6...a5a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #5 Skrevet 15. mars 2016 Det dette innlegget har gitt meg som sliter med rettskrivningen, er et bilde av ordet som er slik "SKJELDEN". Selv om du skriver "ikke" foran er det ikke det hjernen lagrer. Selv om det ikke var din intensjon har innlegget ditt dessverre økt sannsynligheten for at jeg staver feil i fremtiden. En annen gang ville det derfor vært fint hvis du heller poengterte hvordan et ord skal skrives. Anonymous poster hash: 00572...55b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #6 Skrevet 15. mars 2016 "skjelden" er normal skrivefeil, både ved dysleksi og de som skriver slik det sies, om de har talefeil/dialekt på det, så skriver de feil også Anonymous poster hash: 57d25...0b4
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #7 Skrevet 15. mars 2016 Og lær dere forskjellen på de og di!!! Det heter ikke "Hva har du i veska de?" De brukes om to eller flere mennesker. F.eks. De har to barn. Di brukes om noe som er ditt! F.eks. Hvordan går det med jenta di? Anonymous poster hash: 1bfc4...34a
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #8 Skrevet 15. mars 2016 Når vi er inne på skrivefeil... Sjelden jeg ser rett da og når bruk 😯 Det virker det som at det er utrolig få som faktisk kan. Kan man det skriver man det automatisk rett ☺ Anonymous poster hash: 2425c...af1
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #9 Skrevet 15. mars 2016 Og lær dere forskjellen på de og di!!! Det heter ikke "Hva har du i veska de?" De brukes om to eller flere mennesker. F.eks. De har to barn. Di brukes om noe som er ditt! F.eks. Hvordan går det med jenta di? Anonymous poster hash: 1bfc4...34a Haha hva har du i veska? Søteste i dag Anonymous poster hash: 5c6b6...a5a
Mostly Harmless Skrevet 15. mars 2016 #10 Skrevet 15. mars 2016 Jeg pleier ikke å henge meg opp i stavefeil, men sliter skikkelig med "honkle". Jeg har en liten koblingsfeil som gjør at jeg knytter det sammen med "ronke", og så bare ser jeg den som har skrevet det sitte der og ronke med "honkleet" sitt. Og det setter en effektiv stopper for videre debatt for min del.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #11 Skrevet 15. mars 2016 En liten korrigering til HI: Sj og skj uttales begge HELT likt, nemlig /ʂ/ (fonetisk tegn for sj-lyden). På østnorsk uttales også rs ʂ. Man kan dermed ikke høre forskjell på /ʂ/ enten det skrives sj, skj eller rs. Men det er mulig du tenker på lyden som skrives kj. Det et en helt annen lyd. Så joda, sjelden uttales helt likt som om man skulle skrevet det skjelden, og det er derfor ikke en helt urimelig skrivefeil, all den tid det norske skriftspråket ikke gjenspeiler talen 100 %. Anonymous poster hash: 56d8c...ee9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #12 Skrevet 15. mars 2016 Jeg blir gal av hvordan folk staver til yoghurt og pommes frites her inne. Mistenker at barnen deres tar over telefonen og skriver Pommfri og jogert. Anonymous poster hash: a6e4c...3c6
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #13 Skrevet 15. mars 2016 Men ang. overskriften. Det sies ikke SKJELDEN Det er jo ikke noen forskjell i sj-lydens uttale på skjell, skjede og sjelden.... Anonymous poster hash: efb71...a03
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #14 Skrevet 15. mars 2016 Takk for opplysningen. Anonymous poster hash: 907fd...9f2
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #15 Skrevet 15. mars 2016 Jeg blir gal av hvordan folk staver til yoghurt og pommes frites her inne. Mistenker at barnen deres tar over telefonen og skriver Pommfri og jogert. Anonymous poster hash: a6e4c...3c6 Haha Jeg ELSKER innlegg som ditt Du gjør dage min bedre! Virkelig, for du viser meg at selv de "perfekte" er ikke perfekte, og DET er godt å se. For da kan uperfekte jeg ha en god dag i dag også Anonymous poster hash: 5c6b6...a5a
Mamma til 2 søte Skrevet 15. mars 2016 #16 Skrevet 15. mars 2016 Jeg blir gal av hvordan folk staver til yoghurt og pommes frites her inne. Mistenker at barnen deres tar over telefonen og skriver Pommfri og jogert. Anonymous poster hash: a6e4c...3c6 Artig med folk som irriterer seg over andres skrivefeil og som ikke klarer å skrive rett selv 🙊
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #17 Skrevet 15. mars 2016 Jeg blir gal av hvordan folk staver til yoghurt og pommes frites her inne. Mistenker at barnen deres tar over telefonen og skriver Pommfri og jogert. Anonymous poster hash: a6e4c...3c6 Hva er å stave til? Anonymous poster hash: efb71...a03
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #18 Skrevet 15. mars 2016 Så et annet innlegg her der noen kommenterte : "får å få låv vel". Da svei det innvendig. Anonymous poster hash: d0d56...707
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2016 #19 Skrevet 15. mars 2016 Forde. Mitt yndlingsord på DiB. "Jeg har ikke dysleksi, men det hender jeg staver feil forde."
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #20 Skrevet 15. mars 2016 Jeg pleier ikke å henge meg opp i stavefeil, men sliter skikkelig med "honkle". Jeg har en liten koblingsfeil som gjør at jeg knytter det sammen med "ronke", og så bare ser jeg den som har skrevet det sitte der og ronke med "honkleet" sitt. Og det setter en effektiv stopper for videre debatt for min del. 😂😂😂 Anonymous poster hash: a67d5...0e9
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #21 Skrevet 15. mars 2016 Her er det en som behøver sinnemestringskurs. Flaut, HI! Anonymous poster hash: 27c75...3ac
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #22 Skrevet 15. mars 2016 Og nysgjerrig skrives akkurat slik. Det er ingen k inni der. Ser stadig vekk ordet "nyskjerrig" her inne. Det er feil! Selv oppdager jeg ofte at jeg bommer på a eller s på mobilen. Blir veldig ofte ord der disse bokstavene er blandet sammen. Det er rett og slett tastefeil. Anonymous poster hash: 4e9e6...7e6
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #23 Skrevet 15. mars 2016 Og nysgjerrig skrives akkurat slik. Det er ingen k inni der. Ser stadig vekk ordet "nyskjerrig" her inne. Det er feil! Selv oppdager jeg ofte at jeg bommer på a eller s på mobilen. Blir veldig ofte ord der disse bokstavene er blandet sammen. Det er rett og slett tastefeil. Anonymous poster hash: 4e9e6...7e6 Så jævlig interessant! Har du mer å dele? Anonymous poster hash: 27c75...3ac
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2016 #24 Skrevet 15. mars 2016 Her er det en som behøver sinnemestringskurs. Flaut, HI! Anonymous poster hash: 27c75...3ac Sånn er det altså blitt. Det er flaut å kunne sitt eget morsmål og forvente at det brukes korrekt. Men det er altså ikke flaut å uttrykke seg på linje med en femteklassing? Og så furter folk over at innvandrere kommer og fucker opp kulturen vår. Med så lite nasjonalstolthet som de fleste nordmenn utviser omkring språket sitt, blir vi en lett match, i så fall.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2016 #25 Skrevet 15. mars 2016 Så et annet innlegg her der noen kommenterte : "får å få låv vel". Da svei det innvendig. Anonymous poster hash: d0d56...707 Den måtte jeg lese noen ganger for å forstå Anonymous poster hash: 9a555...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå