Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Vurderer å flytte dit, men skummelt og flytte til ukjent sted uten noen Anonymous poster hash: df912...b37
Sosionomen Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 Hei, vi flytter fra oslo til kløfta om 2 uker. Synes selv det er litt skummelt å flytte til helt nytt sted. Trives du der? Har du barn? Jeg har 2 gutter på 14 og 16 år. Har alltid bodd i Oslo så det blir spennende å flytte til helt nytt sted.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Jeg bor ikke på Kløfta eller Jessheim, men tilbringer mye tid der ettersom jeg bor i Gjerdrum. Jeg har aldri bodd i Oslo, og vil tro at det er litt omvending med tanke på at det er færre tilbud der. MEN når det er sagt, så er det jo togforbindelse til Oslo og buss- og ikke spesielt langt med bil. Ca 20 min fra Kløfta, 30 fra Jessheim -ish. Jessheim: Stor kjøpesenter Kino og teater Greit utvalg restauranter (Blandt andre Fridays, Peppes, Egon +++) Gågate Stor Coop Obs og alle andre matbutikker. Bowling Fine landlige omgivelser, turmuligheter, relativt rolig Noen utesteder og liv i helgene En del kultur i form av festivaler, konserter og arrangement. Liker Jessheim godt selv. Av alternativene dine er Jessheim likest Oslo. Det er litt lengre unna Oslo, mtp hvor langt dere får det til jobb etc. Men med togforbindelse burde ikke det være et problem. Kløfta: Lite kjøpesenter : Romerikssenteret. Det man trenger. + Stor Kiwi og Europris i umiddelbar nærhet. Togstasjon, ligger v/motorveien Koselig lite nærmiljø Ingen utesteder, veldig uteliv generelt. Har ikke sett noen barer der eller noen restauranter annet enn take-out mat. 10 min til Jessheim Er en del på Kløfta også. Der vi gjør ukeshandlingen. Tenker at det er et godt alternativ hvis man vil bo litt mer landlig i en mindre bygd, men fortsatt ønsker et godt utvalg av butikker mtp størrelse etc. Men det jeg tenker man vil savne om man kommer fra byen og flytter ut hit, er å kunne gå hjem etter en tur ut/utepils. Å kunne gå til butikker og finne på ting. Og det kan man på Jessheim. Så hvis du er skeptisk til å flytte ut til landet, hadde jeg tatt en dagstur til begge stedene (Kløfta er fort overstått), og gå deg en tur. Jeg liker meg utenfor byen. Synes det føles mye tryggere og barnevennlig i disse dager. Lykke til! Anonymous poster hash: 4adf4...6b6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Hei. Bor på kløfta men er opprinnelig fra Jessheim. Liker begge stedene godt så skal prøve å skrive litt generelt. Ullensaker er en flott kommune med godt tilbud til barn og unge. På Jessheim har du is- og flerbrukshall. Kløfta skal nå få en idrittshall /anlegg (hva er forskjellen) som de holder på å bygge nå. På kløfta finnes romerikssenteret. Ikke noe å skryte av men du finner ca det du trenger med unntak av klær til ungene. Det finnes to kiwier, rema 1000 og meny her. Toget går to ganger i timen ellers går det buss. Flotte skoler og fullbarnehagedekning. Ullensaker er i stor vekst så du er garrantert bhg plass da de har flere barnehageplasser enn barn for å være i forkant. Men søk i tide så du får den bhg du vil ha. Jessheim har alt du trenger og mer til. Stort kjøpesenter som jeg ikke tror mangler en shit😉. Jessheim har masse uteliv men må si det er mer for unge. Til og med jeg på 31 år føler meg gammel ute på blandt Jessheims ungdom en lørdag. Kløfta har en kaffebar som har åpent i helgene men usikker på om det er hver helg?! Der ser det ut til å være folk på min alder +-. Ingen eiendomsskatt 👏. Hyggelige steder begge to. Kløfta er mindre enn Jessheim men hyggelige folk begge steder. Kløfta er i likhet med Jessheim i stadig vekst. Anonymous poster hash: c2b5a...a3c
hms33 Skrevet 30. juni 2016 #5 Skrevet 30. juni 2016 Jeg bor ikke på Kløfta eller Jessheim, men tilbringer mye tid der ettersom jeg bor i Gjerdrum. Jeg har aldri bodd i Oslo, og vil tro at det er litt omvending med tanke på at det er færre tilbud der. MEN når det er sagt, så er det jo togforbindelse til Oslo og buss- og ikke spesielt langt med bil. Ca 20 min fra Kløfta, 30 fra Jessheim -ish. Jessheim: Stor kjøpesenter Kino og teater Greit utvalg restauranter (Blandt andre Fridays, Peppes, Egon +++) Gågate Stor Coop Obs og alle andre matbutikker. Bowling Fine landlige omgivelser, turmuligheter, relativt rolig Noen utesteder og liv i helgene En del kultur i form av festivaler, konserter og arrangement. Liker Jessheim godt selv. Av alternativene dine er Jessheim likest Oslo. Det er litt lengre unna Oslo, mtp hvor langt dere får det til jobb etc. Men med togforbindelse burde ikke det være et problem. Kløfta: Lite kjøpesenter : Romerikssenteret. Det man trenger. + Stor Kiwi og Europris i umiddelbar nærhet. Togstasjon, ligger v/motorveien Koselig lite nærmiljø Ingen utesteder, veldig uteliv generelt. Har ikke sett noen barer der eller noen restauranter annet enn take-out mat. 10 min til Jessheim Er en del på Kløfta også. Der vi gjør ukeshandlingen. Tenker at det er et godt alternativ hvis man vil bo litt mer landlig i en mindre bygd, men fortsatt ønsker et godt utvalg av butikker mtp størrelse etc. Men det jeg tenker man vil savne om man kommer fra byen og flytter ut hit, er å kunne gå hjem etter en tur ut/utepils. Å kunne gå til butikker og finne på ting. Og det kan man på Jessheim. Så hvis du er skeptisk til å flytte ut til landet, hadde jeg tatt en dagstur til begge stedene (Kløfta er fort overstått), og gå deg en tur. Jeg liker meg utenfor byen. Synes det føles mye tryggere og barnevennlig i disse dager. Lykke til! Anonymous poster hash: 4adf4...6b6 Hvis du skal finne en gågate på Jessheim må du lete lenge tror jeg....
Sosionomen Skrevet 1. juli 2016 #6 Skrevet 1. juli 2016 Hei igjen, Nå begynner jeg nesten å glede meg til å Kløfta. Høres ut som et koselig sted. Jessheim er 8 min å kjøre fra Kløfta så vet ikke helt om jeg vil savne Oslo. Bor på Nydalen i Oslo per idag. Flott sted men lite resaturant utvalg. Vi må uansett kjøre 10 min for å komme oss til Oslo sentrum, Majorstua osv der de fleste restaurantene ligger. Jeg er 39 år så om noen har lyst til å ta en kaffe eller noe så hadde det sikkert vært kos:) Noen som vet om en bra ungdomskole i Ullernsaker. Det må ikke være i Kløfta, bare at det er en bra skole. Har en sønn som skal begynne i 9 klasse og jeg tar gjerne imot tips pm noen kjenner til en bra skole. Vesong eller allergot ungdomskoler for eksempel. Noen som vet noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå