Gå til innhold

"For mange" besteforeldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge foreldrene mine er skilt og kjærestens foreldre er skilt. Så vi sitter med fire par besteforeldre hvor alle ønsker en tittel bortsett fra kjæresten til moren min.

Jeg vil ikke bruke (f.eks.) "mommo" og sånne navn. Liker heller ikke morfar.

Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: 6d8f1...285

Skrevet

Her er det mormor, bestemor (min stemor), bestefar (min far), farmor og farfar. Noen morfar er det ikke her.

Anonymous poster hash: 6781b...9f1

Skrevet

Vi sier bestefar/ bestemor+ navnet.

Farmor og farfar

Mange besteforeldre er en velsignelse🤗

Skrevet

Mormor

Farmor

Bestemor

Bestemamma

Besta

Mimmi

Beste også navnet ( feks beste Kari)

Farfar

Bestefar

Bestepappa

Besten

Skrevet

Bonusmormor er blitt Bomo her. Koselig :)

Ellers lar jeg folk velge tittel sjøl. Jeg har ingenting til overs for farmor, sikkert fordi jeg ikke har hatt en farmor sjøl, men kalte henne for bestemor som jeg synes er koselig, men det liker ikke hu - sa da blir det farmor. 

Anonymous poster hash: f80ba...216
Skrevet

Her er det mormor+ Tore

Skrevet

Det får de komme på selv, ellers gjør barna det. 

Her har det blitt helt naturlig. 

Det er "vanlige" navn på våre egne, noen av steforeldrene går under sitt eget navn, andre har et kallenavn.

Alle er fornøyd, og det er koselig med ekstra sett besteforeldre. 

Anonymous poster hash: 35b76...f33
Skrevet

Her har vi:

Mommo og Beste

Morfar og Grandma (stemor er engelsk)

Farmor og "navn" (kjæresten har ikke noe rolle ovenfor barna og overser de)

Bestefar og Bestemor

Anonymous poster hash: 29978...cd8

Skrevet

Det er ikke du som skal velge "tittel", det avgjør de da virkelig selv! Om du ikke liker morfar spiller da ingen rolle.

Her var det det ene settet med besteforeldre som ikke orket tanken på å bli besteforeldre så "tidlig" (de var 45 og 50), så de valgte å kalle seg mor og far.

Anonymous poster hash: fe27e...78f

Skrevet

Luksusproblem. Her kalles reservebestemor "bestemor Kari" og reservebestefar "gamlefar Ola".

Anonymous poster hash: b32d0...385

Skrevet

La de nå få velge tittel selv. Kan la de "ekte" besteforeldrene få velge først.

Anonymous poster hash: 9c2b4...5ea

Skrevet

Bestevennen til sønnen min er forsterbarn, og har dobbelt opp av besteforeldre. Han sier "bestemor Kari" osv til alle 8.

Anonymous poster hash: 8cfa2...c13

Skrevet

Vi gjorde det, men moren til kjæresten ønsker at hennes kjæreste skal være bestefar og kaller ham for det. Men jeg mener det er mer riktig at min far er bestefar. Vi finner vel ut av det etterhvert.

Anonymous poster hash: c6128...727

Skrevet

Her kalles bonusbesteforeldre ved sine fornavn. Synes noe annet blir i overkant.

Anonymous poster hash: 4bec9...166

Skrevet

I området her kalles alle bestemor og bestefar + stedsnavn. Da kan man ha hvor mange som helst. 

Anonymous poster hash: e0689...00e
Skrevet

I området her kalles alle bestemor og bestefar + stedsnavn. Da kan man ha hvor mange som helst.  Anonymous poster hash: e0689...00e

Ikke hvis alle er fra samme sted..?

Anonymous poster hash: 5770a...c4d

Skrevet

Mormor og bestefar

Farmor

Farfar og bestemor

Morfar og bestemor. 

Barnet er nå nettopp fyllt to, og kopler hvilken bestemor det er snakk om, når de sier f.eks. "vi skal til farfar og bestemor". De hører "sammen", og vet godt hvilken bestemor vi snakker om når vi sier sånn. Her har forresten mormor og bestefar blitt Momo og Besse, det har jenta vår fikset helt selv ;)

Anonymous poster hash: 40a76...4f2
Skrevet

Vi gjorde det, men moren til kjæresten ønsker at hennes kjæreste skal være bestefar og kaller ham for det. Men jeg mener det er mer riktig at min far er bestefar. Vi finner vel ut av det etterhvert.

Anonymous poster hash: c6128...727

Skal en være sikkelig pirkete på det så er din far morfar - far til mor.

Men det mest realt å la besteforeldre selv få velge sine titler.

Anonymous poster hash: 6781b...9f1

Skrevet

Mormor og moffa (mamma og stefar)

Bestefar og besta (pappa og stemor)

Farmor og navnet (faren bestemte)

Min samboer sine foreldre er sammen og kom inn i livet til datteren min da hun var 3 og de går under navn.

Skrevet

Her har vi ikke mange besteforeldre, men jeg er skeptisk til rådet om å la besteforeldrene velge selv hva de vil bli kalt. Kan lett bli en kamp om hvem som skal være "bestemor" og "bestefar" fremfor "farmor", "morfar" etc.

Anonymous poster hash: 61e95...d3a

Skrevet

Vi sier bestemor og bestefar på begge sidene. De fikk selv velge hva de ville bli kalt. Når vi er sammen dem sier vi bare bestemor og bestefar. Er vi hjemme og snakker om bestemor og bestefar så utfyller vi det med bestemor og bestefar i/på og stedet de bor. Har aldri vært noe problem i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 336bc...6cb

Skrevet

De kan vel kalle seg det de vil, dvs at de biologiske velger først og så må de nye kjærestene ta en tittel som passer. Altså, bestemor og bestefar Bjørn, farfar og farmor Trine, mor og far Arne osv.

Skrevet

Vi har løst det sånn: De som er giftet inn heter beste-xx(navnet). Men da må navnet passe til det, kanskje.

Skrevet

Her har besteforeldre fått velge selv.

Farmor og farfar kaller seg "farmor og farfar".

Morfar kaller seg "bestefar".

Mormor vil være "mormor".

Mormors ektemann vil være "far".

Anonymous poster hash: 75f63...5ff

Skrevet

Hos oss er det litt annerledes, mine foreldre er skilt, vært i mange år, samboerens foreldre er sammen... Min mor har hatt samboer i mange år, vært en del av livene til ungene våre fra fødsel av, nå har min mor og stefar gått fra hverandre, men han forblir i livene våre, da han er veldig flink med ungene og er veldig glad i de (og det er ok for min mor)

Så.. Vår "greie:

svigers: Bestemor og bestefar **** (stedsnavn)

Min far: Morfar (hans ønske å bli kalt det)

Min mor: bestemor **** (stedsnavn)

Min eks stefar: bestefar **** (stedsnavn)

Funker helt fint :)

Anonymous poster hash: b0358...6f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...