Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #1 Skrevet 14. mars 2016 Er mye kvalm, men det ser ut som at Pepsi Max hjelper litt på kvalmen. Vet det ikke er superbra og drikke, men er det en grense liksom ? Anonymous poster hash: 4dd12...848
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #2 Skrevet 14. mars 2016 Jeg tenker alt med måte uansett.. Men ikke mer enn 2-3 glass per dag. Er jo koffein i det.. Anonymous poster hash: baecd...349
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #3 Skrevet 14. mars 2016 Jeg tenker alt med måte uansett.. Men ikke mer enn 2-3 glass per dag. Er jo koffein i det.. Anonymous poster hash: baecd...349 Ok.. Holder meg til to små bokser da. Takk for svar Anonymous poster hash: 4dd12...848
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #4 Skrevet 14. mars 2016 En liter. Anonymous poster hash: 8a1e0...a5c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #5 Skrevet 14. mars 2016 En liter. Anonymous poster hash: 8a1e0...a5c En liter? Men om det var koffein i- er ikke det mye? Anonymous poster hash: 4dd12...848
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #6 Skrevet 14. mars 2016 En liter. Anonymous poster hash: 8a1e0...a5c En liter? Men om det var koffein i- er ikke det mye? Anonymous poster hash: 4dd12...848 Nei. Det er grensa på koffeinholdig brus Anonymous poster hash: 8a1e0...a5c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #7 Skrevet 14. mars 2016 Er Pepsi Max den uten sukker? Kanskje man heller skulle velge vanlig, pga. kunstig søtning? De sier vel at man bør unngå det (gravide og små barn), da man ikke kjenner til potensielle skadelige effekter? Er vel ingen som har bevist noe som helst annet enn økt sug etter sukker, men. Hvis man drikker hver dag ville jeg kanskje vært litt forsiktig. Du kan jo se om du finner annet som også kan hjelpe mot kvalmen? Rørte ikke verken kaffe, te eller koffeinholdig brus, jeg, da. Stolte ikke på at det er en nedre grense. Anonymous poster hash: 4f4b3...0bf
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #8 Skrevet 14. mars 2016 En liter. Anonymous poster hash: 8a1e0...a5c En liter? Men om det var koffein i- er ikke det mye? Anonymous poster hash: 4dd12...848 Nei. Det er grensa på koffeinholdig brus Anonymous poster hash: 8a1e0...a5c Det stemmer. Mem det fordrer også at man ikke drikker/inntar noe annet koffeinholdig i tillegg. Anonymous poster hash: 00c05...795
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #9 Skrevet 14. mars 2016 Absolutt max en liter daglig, både pga koffein og benzen (tror jeg det er man er redd for i sukkerfri brus). Men er du kvalm og spiser lite bør du kanskje heller prøve å drikke noe med sukker og næring, f.eks eplejuice Anonymous poster hash: cff22...840
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 Absolutt max en liter daglig, både pga koffein og benzen (tror jeg det er man er redd for i sukkerfri brus). Men er du kvalm og spiser lite bør du kanskje heller prøve å drikke noe med sukker og næring, f.eks eplejuice Anonymous poster hash: cff22...840 Har prøvd så mye annet ser du... Eplejuice kommer rett opp. Samme med saft, vann, annen juice.... Frustrende. Anonymous poster hash: 4dd12...848
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 Absolutt max en liter daglig, både pga koffein og benzen (tror jeg det er man er redd for i sukkerfri brus). Men er du kvalm og spiser lite bør du kanskje heller prøve å drikke noe med sukker og næring, f.eks eplejuice Anonymous poster hash: cff22...840 Har prøvd så mye annet ser du... Eplejuice kommer rett opp. Samme med saft, vann, annen juice.... Frustrende. Anonymous poster hash: 4dd12...848 Har du prøvd sjokolademelk? Den man kjøper i butikken? Jeg var fryktelig kvalm, men denne klarte jeg å drikke av og til. En venninne hadde det også slik. Anonymous poster hash: 4f4b3...0bf
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 Som gravid bør du ikke få i deg mer koffein daglig enn det som tilsvarer 1-2 kopper. Anonymous poster hash: 36ad8...12e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 Som gravid bør du ikke få i deg mer koffein daglig enn det som tilsvarer 1-2 kopper. Anonymous poster hash: 36ad8...12e Det er anbefalingen for kaffe... som inneholder vesentlig mer koffein enn pepsi max. HI: Det er ingen konkret anbefaling for dette. Det er ikke påvist noe problematisk med kunstige søtstoffer. Koffeinmengden "bør begrenses," men altså da til en mengde som tilsvarer et par kopper kaffe. Anonymous poster hash: 3b379...0e4
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #14 Skrevet 14. mars 2016 Som gravid bør du ikke få i deg mer koffein daglig enn det som tilsvarer 1-2 kopper. Anonymous poster hash: 36ad8...12e Det er anbefalingen for kaffe... som inneholder vesentlig mer koffein enn pepsi max. HI: Det er ingen konkret anbefaling for dette. Det er ikke påvist noe problematisk med kunstige søtstoffer. Koffeinmengden "bør begrenses," men altså da til en mengde som tilsvarer et par kopper kaffe. Anonymous poster hash: 3b379...0e4 Koffein er koffein, en-to kopper kaffe inneholder en viss mengde koffein, da må man se på hvor mye koffein det er i den brusen man velger å drikke og sammenligne. Fosteret får i seg mer koffein enn moren fordi foster (og nyfødte) ikke har samme evne som voksne til å bryte ned koffein. Forsteret vil dermed på høyere konsentrasjon av koffein i kroppen når mor drikker koffeinholdig drikke daglig. Man vet ikke hvordan dette påvirker utviklingen av nervesystemet til fosteret, og det anbefales derfor å holde forbruket så lavt som mulig. Anonymous poster hash: 36ad8...12e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå