Gå til innhold

Hvor ofte bytter dere kjøkkenklut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he, dette lurer jeg faktisk på, for jeg syns kjøkkenkluten blir så fort sur. Hva gjør dere for å unngå det? 

Hvor ofte bytter dere, og vasker dere dem, eller kaster dem etterpå? 

Anonymous poster hash: f5431...247
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer.

Minst tre ganger i uka, noen ganger hver dag. Kommer an på hva vi har tørket opp.

Anonymous poster hash: 13850...9e8

Skrevet

Jeg bytter hver 4-7 dag, skyller alltid kluten godt og avslutter med kaldt vann før jeg henger den til tørk.

Vasker klutene på 90 grader.

Anonymous poster hash: 3d12d...101

Skrevet

Jeg kaster den til vask hver kveld og ved behov. Vasker dem etterhvert. Dersom de blir stygge i fargen, de er hvite, legges de i en korg og klores med ujevne mellomrom.

Skrevet

Etter middag, hverdag + om jeg har tørket opp melkesøl . Ser så ufjølgt utcmed en skitten tue liggende på vasken. 😝

Anonymous poster hash: 2feb8...0e3

Gjest Antarctica
Skrevet

Nesten daglig. Kokvasker dem og bruker dem igjen, såklart! Man kaster da ikke ting på den måten.

Skrevet

Jeg har planer om å hekle en hel haug så.. Ote.. Foreløbig hver gang vi vasker benken.

Anonymous poster hash: c374f...74e

Skrevet

Hver eller annenhver dag. Vaskes på 60 grader eller mer. 

Skrevet

Jeg bytter stort sett en gang om dagen, hvis den kun brukes til å tørke av bord og benker.

Hender jeg bruker den til å tørke barnesøl på stol og gulv, da går den selvsagt rett til vask selv om den er ny😉

Anonymous poster hash: 8d2f8...e0f

Skrevet

Flere ganger i uken...spørs hvor mye den brukes.

Tips, skyll med kaldt vann etter bruk! Varm og våt klut er rene inkubatoren for bakterier.

Om jeg nå hadde fått svigers til å henge opp kluten så...

Anonymous poster hash: cf366...a4c

Skrevet

Truleg alt for sjelden, men byter 2- 3 gonger i veka, alt etter kor mykje, og kva, den er brukt til.  Skyller alltid godt av, og med kaldt vatn til slutt.  Vaskar klutane på 60 grader.

Skrevet

Hver dag. Vasker de sammen med håndklærne.

Skrevet

Hver dag.

Anonymous poster hash: 425ec...ea4

Skrevet

Ren klut hver dag.

Anonymous poster hash: 0d8b2...467

Skrevet

Stort sett hver dag, kommer litt an på hva vi har brukt em til (bare vridd opp i vann ig tøket bort smuler varer itt lenger enn vasket bort melkerester, fett osv for eksempel). Jeg bruker forøvrig ikke kjøkkenklut, men vaskeklut fordi jegsynes det er bedre. De blir lagt til vask og vasket når vi vasker håndklær.

Anonymous poster hash: 679d6...d14
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Hver dag. Motbydelig å tenke på at noen tørker over benker med den samme kluten de brukte for 5-6 dager siden. Flott å vaske med noe som inneholder bedervede matrester. Den blir jo IKKE ren av å skylles! Hvis det var tilfelle hadde vi jo ikke trengt vaskemaskin, bare å skylle klærne i utslagsvasken.

Skrevet

Kjøkkenkluten skal vaskes hver dag! 60 grader holder. Blir ufattelig mye bakterier etter noen timer hvis den bare skylles i kaldt vann.

Anonymous poster hash: 260ae...a25

Skrevet

Sånn apropos kjøkkenkluter, har dere hørt denne?

Skrevet

Annen hver dag ca. Mannen har en tendens til å krølle den sammen som en klump og kaste den halvveis ned i vasken Osv. Ser jeg dette kaster jeg den til vask med en gang. Vurderer å investere i slike engangskluter. Får litt angst av kjøkkenklut...

Anonymous poster hash: 5470e...7d5

Skrevet

Det varierer litt, men hver 3. eller 4. dag ca. Hvis jeg har brukt kluten til å tørke opp etter f.eks. kjøtt/kylling osv., bytter jeg til ny. Vi vasker klutene på 60 grader og bruker dem selvsagt igjen.

Anonymous poster hash: 7d5fa...747
Skrevet

Hver dag minst og ofte fler ganger om dagen. Liker best å bruke en ny klut hver gang jeg vasker bordet eller kjøkkenbenken. Har sikkert hundre kluter, så har alltid en stor bunke med kluter i skuffen 😉

Skrevet

Hver tredje dag, men koker den hver kveld når jeg vasker over kjøkkenet.

Anonymous poster hash: 6df19...ab7

Skrevet

Jeg bruker engangskluter.

Anonymous poster hash: 4e511...1bc

Skrevet

Hver dag. Vasker de sammen med håndklærne.

Jeg også.

Anonymous poster hash: 4817b...0e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...