Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Går det bra med vasking av håret etter svømming på skolen? Vår jente på 8 begynner med svømming på skolen til høsten. Hun har langt tykt hår og ser for meg utfordring med vask og bruk av tid. Hvordan går det med deres jenter? 👧🏊 Anonymous poster hash: b6c9a...c5f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 De vasker ikke håret etter svømming. De må ta håret i hestehale og sette på badehette før de går i dusjen, så bader de og dusjer etter badet med badehetten på. Først når de er tilbake i garderoben etter dusjen får de ta av badehetten og da er håret rimelig tørt (bare litt vått langs kanten der det har sneket seg inn under badehetten). Så vasker vi håret på kvelden. Anonymous poster hash: c38c1...5d0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Tror ikke de bruker badehette her😩 Hi Anonymous poster hash: b6c9a...c5f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 Her kommer de hjem med vått hår som ikke er shamponert og dusjer hjemme om kvelden Anonymous poster hash: 8686f...93a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 Tror ikke de bruker badehette her😩 Hi Anonymous poster hash: b6c9a...c5f Og da kan ikke din jente bruke det heller? Anonymous poster hash: 42591...29a
It's all about me Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 (endret) Håret kommer vi til å flette, så vasker vi det heller hjemme om kvelden. Endret 13. mars 2016 av It's all about me!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 De skyller bare klorvannet ut av håret. Ingen shampo. Og vi vasker om kveldeb. Anonymous poster hash: 20ced...139
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Tar det hjemme om kvelden, dusjing etter gym og svømming er bare 2 min under dusjen og ut. Ikke noe sjampo.
Øyne som ser!! Skrevet 14. mars 2016 #10 Skrevet 14. mars 2016 De vasker ikke håret etter svømming. De må ta håret i hestehale og sette på badehette før de går i dusjen, så bader de og dusjer etter badet med badehetten på. Først når de er tilbake i garderoben etter dusjen får de ta av badehetten og da er håret rimelig tørt (bare litt vått langs kanten der det har sneket seg inn under badehetten). Så vasker vi håret på kvelden. Anonymous poster hash: c38c1...5d0 Hvordan får ungene dine håret og hodet inn i de der plastikktortur badehettene?
Mamma_til_2 Skrevet 14. mars 2016 #11 Skrevet 14. mars 2016 De vasket ikke håret her etter svømming og jenta satte håret i en strikk og dusjet hjemme. Det er vanskelig og få til hårvask med langt tykt hår men jenta de må begynne og øve☺
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #12 Skrevet 14. mars 2016 De vasker ikke håret etter svømming. De må ta håret i hestehale og sette på badehette før de går i dusjen, så bader de og dusjer etter badet med badehetten på. Først når de er tilbake i garderoben etter dusjen får de ta av badehetten og da er håret rimelig tørt (bare litt vått langs kanten der det har sneket seg inn under badehetten). Så vasker vi håret på kvelden. Anonymous poster hash: c38c1...5d0 Hvordan får ungene dine håret og hodet inn i de der plastikktortur badehettene? Hos oss er det ikke lov å være i bassenget uten badehette. Jeg tror de får hjelp av en voksen til å få alt håret inni. Min jente vasker heller ikke håret etter svømming. Det gjør vi hjemme. Hvis jeg var opptatt av at hun skulle kunne det i slutten av august, ville jeg selvfølgelig begynt å øve med henne nå. Det er jo mange måneder til. Anonymous poster hash: eeeb5...022
Mamma_til_2 Skrevet 14. mars 2016 #13 Skrevet 14. mars 2016 Og tilvalg brukes ikke badehette i svømmehallen men under skolesvømmingen sp måtte alle ha en lys variant som man skrev navn på ( men store bokstaver) slik at instruktør så hva alle het. Det er og noe og øve på hjemme.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #14 Skrevet 14. mars 2016 De vasker ikke håret etter svømming. De må ta håret i hestehale og sette på badehette før de går i dusjen, så bader de og dusjer etter badet med badehetten på. Først når de er tilbake i garderoben etter dusjen får de ta av badehetten og da er håret rimelig tørt (bare litt vått langs kanten der det har sneket seg inn under badehetten). Så vasker vi håret på kvelden. Anonymous poster hash: c38c1...5d0 Hvordan får ungene dine håret og hodet inn i de der plastikktortur badehettene? Stikk på sportsbutikken og se på utvalget, de bruker en i et slags stretch-stoff, ikke i plast 😉 Det er en kvinnlig assistent eller lærer med i garderoben som hjelper alle sammen å få håret i hestehale og inn i badehetten. Anonymous poster hash: c38c1...5d0
MTF Skrevet 14. mars 2016 #15 Skrevet 14. mars 2016 Det går faktisk helt fint. Jeg hadde sett for meg problemer med det da klassen til jenta mi på 8 begynte å dusje etter gym og skulle ha svømmeundervisning. Hun har tidligere gått på svømming, og da måtte jeg atort sett hjelpe henne litt med hårvasken, ellers tok det både vinter og vår før hun ble ferdig. Samme når hun dusjer hjemme, tok lang tid. Etter de begynte med svømming på skolen, går det mye kjappere, også hjemme Tror rett og slett hun bare innså at hun måtte skynde seg mer og at det faktisk går helt greit
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. mars 2016 #16 Skrevet 14. mars 2016 De bruker badehetter. Så vasker vi håret på kvelden hjemme.
Gjest 5 andre Skrevet 14. mars 2016 #17 Skrevet 14. mars 2016 Her setter hun det i hestehale og bruker badehette, men den er ikke vanntett. Hun bruker sånn myk stoffhette for å holde håret helt unna fjeset. De skyller kun håret med vann, uten å ta ut strikker, så hun må alltid vaske det på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #18 Skrevet 14. mars 2016 Det gikk helt fint. De skyllet håret i dusjen, gredde det, fønet det (fordi det var så kaldt) og satte i en strikk. Hun klarte det overraskende bra Anonymous poster hash: fe8be...91c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2016 #19 Skrevet 14. mars 2016 De vasker ikke håret etter svømming. De må ta håret i hestehale og sette på badehette før de går i dusjen, så bader de og dusjer etter badet med badehetten på. Først når de er tilbake i garderoben etter dusjen får de ta av badehetten og da er håret rimelig tørt (bare litt vått langs kanten der det har sneket seg inn under badehetten). Så vasker vi håret på kvelden. Anonymous poster hash: c38c1...5d0 Hvordan får ungene dine håret og hodet inn i de der plastikktortur badehettene? De bruker slike som dette https://www.gsport.no/produkt/137090/arena-badehette-jr#002 De er ikke helt vanntette, men når de har håret i strikk inni blir det bare vått ytterst i kantene. De har ikke hodet veldig mye under vann i svømmetimene på så lavt klassetrinn heller. Anonymous poster hash: c38c1...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå