Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #101 Skrevet 18. mars 2016 Ja, pappaen min drepte faren til søskenbarnet mitt. Han slo han ihjel når han kom hjem og faren til søskenbarnet mitt som var 9år voldtok henne. Anonymous poster hash: 28fe3...290 Heia pappaen din!!!Tror mange kunne vært i stand til å drepe om man hadde oppdaget noe sånt... Anonymous poster hash: 413bd...301 Og dermed mistet ikke bare 9-åringen pappaen sin, men også en onkel som eller kunne stilt opp for henne/ham.Hvordan kan du "heie" for et drap hvor barnet uansett bare lider et enda større tap? For alt vi vet så kan 9-åringen vært vitne til drapet. Og på toppen av alt så mistet også anonym over her og ev. søsken sin far i mange år. Anonymous poster hash: 88c92...cea Unnskyld meg, men var det ikke akkurat det onkelen gjorde: stilte opp?Og du kan vel ikke seriøst mene at så snart pappa ble ferdig med voldtekten skulle han gå over til å bli koselig eventyrforteller- og korpspappa igjen, og alle skulle bli venner og være lykkelige? Ja, det må være et enormt traume å se ham bli slått i hjel - hvis hun så det. Men å leve hele oppveksten som pappas sexslave kunne ha blitt et enda større traume. Anonymous poster hash: d2c99...593 Jeg skriver da ikke med ett eneste ord at jenta skulle ha samvær med ham etterpå! Hvordan greier du få det ut av det jeg skrev? Først opplevde hun å bli voldtatt av faren - så blir faren drept (mulig foran øynene hennes). Det er to så enorme traumer at det er ikke sikkert hun kommer over det. Og det siste - drapet - er typisk ting som barn kan få store problemer med i ettertid pga. misforstått skyldfølelse. "Pappa er død pga. meg. Onkel sitter i fengsel pga. meg. Kari og Ole har ikke pappa lenger fordi pappaen deres sitter i fengsel pga. meg. Om onkel bare ikke oppdaget hva jeg og pappa gjorde....". Å hylle et drap som mer eller mindre blir begått foran et barn blir bare sykt i min verden! Det kan IKKE forsvares å drepe noen foran et barn! Der og da skulle førsteprioritet vært det stakkars lille barnet - ikke påføre henne enda flere traumer. Anonymous poster hash: 88c92...cea Man skal ikke drepe. Aller minst foran et barn. Men du gjorde et nummer av at hun "mistet" pappaen sin. Det tapet led hun lenge før onkelen slo faren i hjel. Og sannsynligvis var intensjonen ikke å drepe, men selve situasjonen gjorde ham til drapsmann. Sånt skjer. Anonymous poster hash: d2c99...593 Jeg skrev det på den måten fordi barn som regel er forferdelig lojale mot sine foreldre uansett hva foreldrene gjør, fordi barn som regel er glade i sine foreldre nesten uansett. Vi kan selvfølgelig håpe at denne jenta ikke hadde en eneste følelse igjen for faren fordi han misbrukte henne - men hvor realistisk er det når han tross alt var hennes far? Å hylle et drap er uansett feil. Anonymous poster hash: 88c92...cea Får du plass til all moralismen i en vanlig enebolig, frk. McSnurp, eller trenger du en stor garasje i tillegg? Å godte seg en liten smule over et 30 år gammelt drap på en pedovoldtektsmann er blant de tilgivelige synder i mitt register, i alle fall. Anonymous poster hash: d2c99...593
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #102 Skrevet 18. mars 2016 Jeg har svart tidligere i tråden. Kom på at jeg gjennom jobben også har vært borti pårørende og/nærmeste venner til offer i drapssaker. Store saker som har vært mye i media siste ti år. Det er forferdelig å se hvordan ofte et øyeblikks handling får så store følger for så mange, ikke bare de aller nærmeste, men flere i omgangskretsen, hvor mye påvirket de blir, hvilke problemer noen får. Det varierer selvfølgelig hvordan ulike personer tar slike trageider, men det er enorme følelser i gang etter slike drap. Sorg, sinne, skuffelse, bitterhet... til og med skamfølelse har jeg hørt om - skamfølelse for at de ikke forstod at en person skulle drepe deler av familien. Helt ulogisk følelse som de ser selv også, for det var ingen tegn på forhånd til hva vedkommende kom til å gjøre. Noen har følt seg lurt fordi det først har vært en jakt på en "ukjent" drapsmann, og så har det vist seg at en av de pårørende som fikk sååå mye omsorg etter drapet var morderen. Jeg lurer på om drapsmenn ville drept om de virkelig hadde forstått hvor store tragedier som kan følge etter den handlingen de har gjort. Om de greier å forstå det i ettertid? Jeg kan ikke forstå hvordan de kan leve videre med seg selv når de vet hvor mye lidelse de har påført den drepte og alle i offerets omgangskrets - men også egen familie og nære. Samtidig som jeg har fått følge noen saker tett på fra sidelinjen i en helt annen sammenheng enn det juridiske, så har jeg også blitt slått av hvor mye godhet folk viser hverandre i krisesituasjoner. Personer de nærmeste aldri ville tenkt ville stille opp har plutselig blitt bautaer i en grusomt vanskelig tid. Små oppmerksomheter viser stor omtanke og kjærlighet. Og også den omtanken en del pårørende til drapsoffer har for drapmenns pårørende, det har vært sterkt å se og høre om. Den kjærligheten som ofte kommer tydelig frem i krisesituasjoner tror jeg gir de berørte krefter til å leve videre, og akkurat det er jeg glad for å ha fått innblikk i. Anonymous poster hash: 88c92...cea Jeg har drept. Og ja, det påførte noen lidelse. Men det at han levde førte med seg så mye mer lidelse enn at han døde. Jeg var bare 12 og vi bodde i Sverige mange år når jeg var liten fordi Mamma fant en mann der etter Pappa. Han var voldelig og mishandlet mest Mamma, men også oss barna. Jeg hadde en halvsøster som var 9 år yngre. Jeg kom hjem fra skolen og Mamma var så hardt skadet at jeg trodde hun var død. Det klikket helt for meg fordi jeg trodde søsteren min ville bli nødt til å bo i Sverige hos faren sin mens jeg flyttet hjem til min. Jeg hylte, skreik og husker at jeg dyttet stefaren min det som føltes i en evighet. Han var voldelig tilbake og begynte å ta på Mamma. Forklare at hun levde. Slo henne i ansiktet og prøvde å "live henne opp". Jeg gikk på kjøkkenet, hentet kjøkkenkniven og stakk han i ryggen mens han sto bøyd over Mamma. Uten at jeg mente å drepe, traff jeg den ene lungen hans. Jeg var opptatt av Mamma, og han var full som ei lerke. Jeg løp til naboen og hentet nabodama, innen hun fikk ringt ambulanse og de kom frem var han død. Mamma overlevde, jeg ble frikjent pga skadene mamma hadde og flere ulike forhold. Vi flyttet tilbake til Norge etter rettssaken. Anonymous poster hash: 48ef6...bd7
megmegmeg Skrevet 18. mars 2016 #103 Skrevet 18. mars 2016 Kjenner en som har voldtatt og drept... 😔 Fæl sak... Ikke noe jeg hadde trodd denne gutten/mannen var i stand til uansett hvor mye dop og psykoser som var i bildet :/
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #104 Skrevet 18. mars 2016 Ja, pappaen min drepte faren til søskenbarnet mitt. Han slo han ihjel når han kom hjem og faren til søskenbarnet mitt som var 9år voldtok henne. Anonymous poster hash: 28fe3...290 Heia pappaen din!!!Tror mange kunne vært i stand til å drepe om man hadde oppdaget noe sånt... Anonymous poster hash: 413bd...301 Og dermed mistet ikke bare 9-åringen pappaen sin, men også en onkel som eller kunne stilt opp for henne/ham.Hvordan kan du "heie" for et drap hvor barnet uansett bare lider et enda større tap? For alt vi vet så kan 9-åringen vært vitne til drapet. Og på toppen av alt så mistet også anonym over her og ev. søsken sin far i mange år. Anonymous poster hash: 88c92...cea Unnskyld meg, men var det ikke akkurat det onkelen gjorde: stilte opp?Og du kan vel ikke seriøst mene at så snart pappa ble ferdig med voldtekten skulle han gå over til å bli koselig eventyrforteller- og korpspappa igjen, og alle skulle bli venner og være lykkelige? Ja, det må være et enormt traume å se ham bli slått i hjel - hvis hun så det. Men å leve hele oppveksten som pappas sexslave kunne ha blitt et enda større traume. Anonymous poster hash: d2c99...593 Jeg skriver da ikke med ett eneste ord at jenta skulle ha samvær med ham etterpå! Hvordan greier du få det ut av det jeg skrev? Først opplevde hun å bli voldtatt av faren - så blir faren drept (mulig foran øynene hennes). Det er to så enorme traumer at det er ikke sikkert hun kommer over det. Og det siste - drapet - er typisk ting som barn kan få store problemer med i ettertid pga. misforstått skyldfølelse. "Pappa er død pga. meg. Onkel sitter i fengsel pga. meg. Kari og Ole har ikke pappa lenger fordi pappaen deres sitter i fengsel pga. meg. Om onkel bare ikke oppdaget hva jeg og pappa gjorde....". Å hylle et drap som mer eller mindre blir begått foran et barn blir bare sykt i min verden! Det kan IKKE forsvares å drepe noen foran et barn! Der og da skulle førsteprioritet vært det stakkars lille barnet - ikke påføre henne enda flere traumer. Anonymous poster hash: 88c92...cea Helt enig! Jeg hadde aldri hart kontakt med min far igjen om han hadde drept noen. Man dreper ikke andre mennesker. Selvsagt må jenta vekk fra faren som misbruker henne, men drap er ikke måten å gjøre det på. Det er bare en person jeg mener de skulke ha skutt mens de hadde sjansen, så vi slapp bruke ressurser på et så sykt menneske som aldri kan slippes ut i samfunnet igjen. Anonymous poster hash: 4f28a...35b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #105 Skrevet 18. mars 2016 Ja kjenner flere som er drept. Naboen min drepte kone og to barn før han endte sitt eget liv. Kjente flere som døde på Utøya og i Stortingsgata. En mann i familien drepte sin kone og deretter seg selv. Mannen min har tatt et liv i jobbsammenheng. Det er ikke straffeforfulgt. Anonymous poster hash: e25f8...dc0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #106 Skrevet 18. mars 2016 Ja kjenner flere som er drept. Naboen min drepte kone og to barn før han endte sitt eget liv. Kjente flere som døde på Utøya og i Stortingsgata. En mann i familien drepte sin kone og deretter seg selv. Mannen min har tatt et liv i jobbsammenheng. Det er ikke straffeforfulgt. Anonymous poster hash: e25f8...dc0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #107 Skrevet 18. mars 2016 Anonymous poster hash: 88c92...cea Jeg har drept. Og ja, det påførte noen lidelse. Men det at han levde førte med seg så mye mer lidelse enn at han døde. Jeg var bare 12 og vi bodde i Sverige mange år når jeg var liten fordi Mamma fant en mann der etter Pappa. Han var voldelig og mishandlet mest Mamma, men også oss barna. Jeg hadde en halvsøster som var 9 år yngre. Jeg kom hjem fra skolen og Mamma var så hardt skadet at jeg trodde hun var død. Det klikket helt for meg fordi jeg trodde søsteren min ville bli nødt til å bo i Sverige hos faren sin mens jeg flyttet hjem til min. Jeg hylte, skreik og husker at jeg dyttet stefaren min det som føltes i en evighet. Han var voldelig tilbake og begynte å ta på Mamma. Forklare at hun levde. Slo henne i ansiktet og prøvde å "live henne opp". Jeg gikk på kjøkkenet, hentet kjøkkenkniven og stakk han i ryggen mens han sto bøyd over Mamma. Uten at jeg mente å drepe, traff jeg den ene lungen hans. Jeg var opptatt av Mamma, og han var full som ei lerke. Jeg løp til naboen og hentet nabodama, innen hun fikk ringt ambulanse og de kom frem var han død. Mamma overlevde, jeg ble frikjent pga skadene mamma hadde og flere ulike forhold. Vi flyttet tilbake til Norge etter rettssaken. Anonymous poster hash: 48ef6...bd7 😔stakkars deg. Må ha vært en helt grusomopplevelse.Håper du fikk god hjelp til å bearbeide oplevelsen. Håper ikke du føler noe skyld. Du reddet tross alt mest sansenelig mammaen din. En god klem til deg.❤ Anonymous poster hash: 517af...b23
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #108 Skrevet 27. mars 2016 Var det hun som var aktiv på et mammaforum? Noe med en trapp? Anonymous poster hash: e3abd...5db Sa hun at hu falt ned trappen og havnet oppå 3 åringen?😮 Anonymous poster hash: bb589...e47
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #109 Skrevet 27. mars 2016 Sa hun at hu falt ned trappen og havnet oppå 3 åringen?😮 Anonymous poster hash: bb589...e47 Ja, det stemmer. Anonymous poster hash: d2c99...593
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #110 Skrevet 27. mars 2016 Min fetter ble drept i trafikken da han var 16 år gammel av en fyllekjører. Min svoger har drept ett ukjent antall personer da han var utstasjonert i Afghanistan. Anonymous poster hash: ddb6a...b81
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #111 Skrevet 27. mars 2016 Kjenner flere som har drept, men ikke særlig godt. Bor i en bygd der de fleste kjenner hverandre, og eksen til en venninne av meg, som jeg selv har gått på skole med, stod bak et av de siste årenes mest omtalte drapssak. Fryktelig historie, både pga. drapsmannen og drapsofferet. Har også en tidligere kompis som sitter inne for forsettelig drap på sin egen far. Vi fikk bedre kontakt de siste årene før drapet skjedde, men jeg lot meg aldri blir veldig nær med han (barnevernsbarn, belastet miljø, div. narkotikaproblematikk bl.a.). Dessverre ble jeg ikke sjokkert da jeg fikk vite hva han hadde gjort, men det var likevel guffent å få den beskjeden når det gjaldt en som jeg kjente, og som har vokst opp i samme miljø som jeg har. Så har jeg 5 venner som begikk selvdrap. Det er jo ikke det samme, men likevel fælt og tragisk, og i noen av tilfellene veldig sjokkerende. Anonymous poster hash: 40310...bd3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #112 Skrevet 27. mars 2016 Ja dessverre så ble ei 8 år gammel jente jeg kjenner drept av en mann. Samme mannen drap også ei dame den kvelden som var gravid med hans tvillinger. Verden er bare for grusom noen ganger! Sitter bare å gråter her over alle innleggene og tanker tilbake om dette drapet lille jenta. Anonymous poster hash: dc765...588
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #113 Skrevet 27. mars 2016 Ja dessverre så ble ei 8 år gammel jente jeg kjenner drept av en mann. Samme mannen drap også ei dame den kvelden som var gravid med hans tvillinger. Verden er bare for grusom noen ganger! Sitter bare å gråter her over alle innleggene og tanker tilbake om dette drapet lille jenta. Anonymous poster hash: dc765...588 Kjenner også til denne mannen. Ingen god tanke å se at han er ute på bytur med ny dame i ettertid enn å sitte inneburdet 24/7. Anonymous poster hash: 9f06f...b2b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #114 Skrevet 27. mars 2016 Kjenner også til denne mannen. Ingen god tanke å se at han er ute på bytur med ny dame i ettertid enn å sitte inneburdet 24/7. Anonymous poster hash: 9f06f...b2b Er han ute?!?! Er dette saken med en mannlig asylsøker fra en plass langt øst i Europa (mot Asia)? Anonymous poster hash: 64777...f37
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #115 Skrevet 27. mars 2016 Kjenner til en som hadde ihjel kona si nå i påsken.. Anonymous poster hash: 7a39a...3f1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #116 Skrevet 27. mars 2016 Kjenner til en som hadde ihjel kona si nå i påsken.. Anonymous poster hash: 7a39a...3f1 På Flisa? Anonymous poster hash: d2c99...593
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #117 Skrevet 27. mars 2016 På Flisa? Anonymous poster hash: d2c99...593 Ja. Anonymous poster hash: 7a39a...3f1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #118 Skrevet 27. mars 2016 Jeg kjenner ingen, men jeg kjenner en liten gutt som fikk mammen sin drept (mens han så på) av pappaen sin. Får fryktelig vondt av han. Anonymous poster hash: 0d89e...64e Jeg også.. Det er helt forferdelig hva slags konsekvenser dette har fått for gutten.. Anonymous poster hash: f4597...c89
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #119 Skrevet 27. mars 2016 Kjenner en som ble dømt for mordbrann. Dette var også sjalusi. Satt i fengsel og har nå kommet ut.. Til kone og barn. Kona var angivelig sammen med den andre personen som ble drept.. Anonymous poster hash: 20b5f...3f7 Og jeg kjente offeret... Anonymous poster hash: 5921b...f20
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #120 Skrevet 27. mars 2016 Venninne drept på Utøya </3 Anonymous poster hash: 67387...2df
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #121 Skrevet 27. mars 2016 Søskenbarnet mitt ble drept for to år siden, da var han 24 år gammel. Kjenner dessverre tre drapsmenn. Bor på et lite sted og i klassen over meg på ungdomsskolen var det en guttegjeng på fire stykker som var "den harde kjerne", mens noen flere kom og gikk i denne gjengen. De var fullstendig gale husker jeg. Veldig mange som var redde dem. I dag er tre av disse fire drapsmenn. Første fyllekjørte med bil og kjørte på en person som gikk langs veien, han døde etter få minutter av skadene. Nr to og tre havnet i et miljø med mye rus. De slo hjel kameraten sin på fest. Deretter kjørte de han på et avsidesliggende sted og kjørte på han med bil. Prøvde å arragere så det skulle se ut som en ulykke. Heldivis ble de tatt og sitter iinne nå. I tillegg kjenner jeg en mann som skjøt seg selv med hagle Anonymous poster hash: d92be...78a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #122 Skrevet 27. mars 2016 Kjenner en som drepte sin egen far. Faren var alvorlig psykisk syk og hold på drepe sin kone, da sønnen altså drepte ha for å beskytte moren. Det ble ingen straffesak av det. Kjenner også til en som gikk inn til naboen og hugg hodet av naboen og kona mens de lå og sov i sengene sine. Han var psykiatrisk pasient . Anonymous poster hash: 5cd35...5b0
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #123 Skrevet 27. mars 2016 Er han ute?!?! Er dette saken med en mannlig asylsøker fra en plass langt øst i Europa (mot Asia)? Anonymous poster hash: 64777...f37 Hvis dette er samme saken kan jeg ikke forstå at han er ute! Denne drapsmannen forgrep seg også på ei jente denne kvelden i tillegg til at han drap 2 (4 stk egentlig pga fullbårne tvillinger). Noen ganger fryser blodet til is... Begravelsen til denne lille jenta er noe som har brent seg fast i min netthinne og synet av foreldrene ved graven er grusom. De hadde i tillegg mistet en jente i krybbedød 1 år før drapet skjedde. Var i den begravelsen også. Hvor er rettferdigheten? Anonymous poster hash: dc765...588
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2016 #124 Skrevet 27. mars 2016 Og jeg kjente offeret... Anonymous poster hash: 5921b...f20 Kjenner og flere av de involverte 😳 Anonymous poster hash: d01bf...ead
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå