Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Jeg vet om en som er sykemeldt fra jobben sin og jobber svart hjemmefra. Hun jobber med det samme hjemme som jobben hun er sykemeldt ifra. Det er hun selv som har sagt dette til meg. Hun er alenemor så får jo stønader som alenemor også. Jeg kjenner dette irriterer meg, liker ikke folk som snylter på velferdsgodene på denne måten. Men samtidig føler jeg meg som en sladrekjerring hvis jeg melder ifra. Men jeg bør jo melde ifra, hun har holdt på med dette i et par måneder nå. Hvor melder man ifra? Til skatteetaten?nav? Anonymous poster hash: 8c663...74d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 Som arbeidsgiver hadde jeg ihvertfall satt pris på å få beskjed om noe slikt. Anonymous poster hash: e348f...bf1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Ja vi alenemødre får jo i bøtter og spann. Er så lei den holdningen. Jeg får barnetrygd for to barn, thats it! Har 3 barn opp til 10 år, og har de 80%. Om du anmelder er du vel såpass voksen at du sier dette til henne? Eller skal du late som ikke noe å forsatt være "venninne"? Anonymous poster hash: 63006...26d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 Ja vi alenemødre får jo i bøtter og spann. Er så lei den holdningen. Jeg får barnetrygd for to barn, thats it! Har 3 barn opp til 10 år, og har de 80%. Om du anmelder er du vel såpass voksen at du sier dette til henne? Eller skal du late som ikke noe å forsatt være "venninne"? Anonymous poster hash: 63006...26d En snylter er en snyler, alenemor eller ei Anonymous poster hash: 281f2...0c4
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 Synes ikke det spiller noe rolle om hun er alenemor eller ikke. Er hun sykemeldt så skal hun ikke klare å jobbe svart heller. Anonymous poster hash: ab065...894
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Ja vi alenemødre får jo i bøtter og spann. Er så lei den holdningen. Jeg får barnetrygd for to barn, thats it! Har 3 barn opp til 10 år, og har de 80%. Om du anmelder er du vel såpass voksen at du sier dette til henne? Eller skal du late som ikke noe å forsatt være "venninne"? Anonymous poster hash: 63006...26d ? Dette har da virkelig ikke noe med å være alenemor å gjøre. Hun er sykmeldt fra jobben sin og mottar trygdeytelser for dette Samtidig er hun fullt ut i stand til å utføre jobben sin hjemmefra og få penger for dette svart. Det er langt fra ok. Anonymous poster hash: e348f...bf1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 Denne personen vil både få straff for å ha mottatt urettmessige sykepenger samt at vedkommende vil bli oppsagt så snart arbeidsgiver får informasjon om dette. Jeg synes helt klart at du skal melde i fra. Hvis samfunnet skal funke, så må alle bidra. Snylterne ødelegger dynamikken. Anonymous poster hash: 0cce9...8a8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 Meld fra til arbeidsgiver, nav og skatteetaten du. Anonymous poster hash: 7db1f...5d2
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Hvem jobber hun for når hun er sykemeldt da? Samme arbeidsgiver, bare at de betaler svart? Anonymous poster hash: 6c171...0ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå