Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Vi skal rydde i skuffer og skap, endelig! Mye som er gammelt og slitt.. Men hvor mange sengesett til "voksensengen" trenger man egentlig? Vi deler dyne, og har ikke besøk av små i sengen vår 3? 4? Anonymous poster hash: 31b26...13e
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 Vi har ca 10. Bruker toppen to. Når jeg tar det av går det rett i maskin, så i tørketrommel og så går det stort sett på igjen på kvelden. Har 220 dyner i vår seng, men vanlig 200 til ungene og besøk. Så vi har et par sett til eventuelle besøk. Ungene har altfor mange
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Vi har to. Trenger ikke flere. Når vi skifter vasker vi jo det andre paret så det er klart til neste gang. Anonymous poster hash: 05289...4fe
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 Man trenger jo strengt tatt bare to selv, pluss kanskje et par til gjester. Aner ikke hvor mange jeg har, jeg burde ta en opprydding og kaste det som er mest slitt. Jeg har en bestemor som kjøper nye sengesett til meg hver jul, så det fylles jo opp etterhvert. Anonymous poster hash: 9ae33...8f9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 HI her. Nå har vi 3, og det er kanskje egentlig nok. Blir vel til at det er ett som brukes, med mindre vaskemaskinen er opptatt Til gjester har vi både en stor dyne (vi hadde en hver før vi flyttet sammen), og to "vanlige", så ett ekstra stort og to-tre til gjestedynene er vel passe. Vi har også slekt som gir oss sengesett til jul, så blir vel fylt på av seg selv Anonymous poster hash: 31b26...13e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Vi har nok 6-7, men har egentlig 3 favoritter vi bytter på. Anonymous poster hash: 0e6cc...1e0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 Vi har 1 sett til vår seng. Tas av om morgenen, dyne henges ute, dynetrekk vaskes, tromles, tas på, dyne med trekk henges ute for friskluftfølelse før det tas inn til kvelden😀 Sparer masse plass 😊 Får alltid nye sengeklær til jul av bestemor og da kastes de gamle 👍🏻 Anonymous poster hash: bdd93...ee9
Optatium Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 Vi har fire pluss ett i flanell til skikkelig kalde netter.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Vi har 1 sett til vår seng. Tas av om morgenen, dyne henges ute, dynetrekk vaskes, tromles, tas på, dyne med trekk henges ute for friskluftfølelse før det tas inn til kvelden Sparer masse plass Får alltid nye sengeklær til jul av bestemor og da kastes de gamle Anonymous poster hash: bdd93...ee9 Hva om dere er syke og f.eks svetter ut hele sengetøyet og knapt orkerå stå på beina, langt mindre vaske sengetøy? Anonymous poster hash: 8b0ac...58d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #10 Skrevet 13. mars 2016 Har vel aldri skjedd at vi har vært syke samtidig! Men hvis det skulle skje tar vi gjestesengesettene som ligger på gjesterommet 😊 Anonymous poster hash: bdd93...ee9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #11 Skrevet 13. mars 2016 Vi har 1 sett til vår seng. Tas av om morgenen, dyne henges ute, dynetrekk vaskes, tromles, tas på, dyne med trekk henges ute for friskluftfølelse før det tas inn til kvelden😀 Sparer masse plass 😊 Får alltid nye sengeklær til jul av bestemor og da kastes de gamle 👍🏻 Anonymous poster hash: bdd93...ee9 Så dere kaster sengesettene etter ett års bruk? Wow. Anonymous poster hash: 61a5e...c9f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #12 Skrevet 13. mars 2016 Man kaster vel ikke utslitte sengesett, de er jo supre til alt fra pussekluter til filler/filleryer. Vi har 4 tror jeg, bare 2 er i bruk. Anonymous poster hash: 5d66e...cc2
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #13 Skrevet 13. mars 2016 Dere trenger ikke mer enn to. Men så må dere ha til overnattingsgjester i tillegg. Anonymous poster hash: 32cb1...c18
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #14 Skrevet 13. mars 2016 Vi har 2 til våre dyner (altså 1 hver), 3 til gjester og barna har 3 hver. Dersom vi ikke får vasket og tørket våre tar vi de som "hører til" gjestene. Da vi brukte dobbeldyne hadde vi 2 sett til den i tilfelle den ikke rakk å bli tørr. Anonymous poster hash: 74d20...771
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #15 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har altfor mange. Men bruker alle også. Jeg sliter med søvnen, så det har blitt litt viktig for meg å ha sengetøy jeg trives godt i. Har kjempegod dyne og pute også. Vil ikke telle hvor mange jeg har... Men skal sies at jeg bruke dem til de går fra hverandre. Kvittet meg med to sengesett kjøpt på slutten av 80-tallet for et par år siden. Et sett kjøpt i begynnelsen av 90-tallet gikk da også, de savner jeg fremdeles. Må ellers støtte hun over som sier at gamle sengetøy er supre til filler. Supert å pusse sko med, f.eks. - det lærte jeg av min bestefar som døde i 1980 Han sa at finpussen av sko ble best med disse fillene. For noen år siden kjøpte jeg et spesialprodukt for slikt, men har gått tilbake til fillene, blir finere når jeg bruker dem. Anonymous poster hash: 7bc54...642
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #16 Skrevet 13. mars 2016 jeg aner ikek hvor mange jeg har, men ungene har jo endel prinsesse sengetøy. men jeg er slik at på vinteren liker jeg best flanell, og på sommeren liker jeg best egyptisk bomull og krepp, så da må jeg ha litt å bytte på, så liker jeg at gjestene ligger i noe godt, så har eget til gjester, dette fordi vår dyne er 140x220 og gjeste dynene er 140x200, så da baller det på seg. liker at det ser pent ut og matcher. blir jo gal av disse tvangslidelsene mine Anonymous poster hash: 62be8...c6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå