Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Hei! Ser de har utlyst flere stillinger på samme sted, å jeg har erfaring innen det samme. Kan jeg søke på alle stillingene? Eller virket jeg gal og desperat? Jeg har såååå lyst til å jobbe der! 😩😃 Anonymous poster hash: 4ead1...213
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 Klart du kan! Anonymous poster hash: 53770...371
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Klart du kan! Anonymous poster hash: 53770...371 Åh, tusen takk for svar! 😊 Anonymous poster hash: 4ead1...213
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 da hadde jeg eventuelt tatt en telefon først, og forklart hvorfor du søker på alle stillingene.. Når jeg rekrutterer til en ledig stilling er jeg ute etter noe ganske spesifikt.. og jeg vil da reagere (negativt) om en person tror han/hun er den rette for begge eller alle stillingene. Men det er bare meg.. det er like mange meninger om dette som det er folk som tar imot søknader og intervjuer.. Anonymous poster hash: 19151...920
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Og hi sa ingenting om hvilken bransje det var. Hun spør om meninger og jeg svarer fra mitt ståsted. Jeg vet uansett at mange i rekrutteringsbransjen tenker slik. Anonymous poster hash: 797dc...de0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 Du bør vurdere det. Synes rådet om å snakke med bedriften virker lurt. Vet i alle fall fra min verden at du ikke scorer ekstrapoeng når du søker jobb som tilkallingsvikar, assistent, lærer og inspektør... Anonymous poster hash: 4450d...e74
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Har opplevd det hos oss og det virket desperat. Men du har kanskje en veldig god forklaring? I så fall er det sikkert ok. Anonymous poster hash: 04bd1...d2d
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2016 #10 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Det var min reaksjon også... Lurer på hvor perfekte de må være, liksom...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #11 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Og hi sa ingenting om hvilken bransje det var. Hun spør om meninger og jeg svarer fra mitt ståsted. Jeg vet uansett at mange i rekrutteringsbransjen tenker slik. Anonymous poster hash: 797dc...de0 "Rekrutteringsbransjen", faktisk. Er det den hun skal jobbe i, altså...??? Anonymous poster hash: e69cd...a3c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #12 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Og hi sa ingenting om hvilken bransje det var. Hun spør om meninger og jeg svarer fra mitt ståsted. Jeg vet uansett at mange i rekrutteringsbransjen tenker slik. Anonymous poster hash: 797dc...de0 "Rekrutteringsbransjen", faktisk.Er det den hun skal jobbe i, altså...??? Anonymous poster hash: e69cd...a3c Er du helt tett...? 😳 Anonymous poster hash: 04bd1...d2d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #13 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Og hi sa ingenting om hvilken bransje det var. Hun spør om meninger og jeg svarer fra mitt ståsted. Jeg vet uansett at mange i rekrutteringsbransjen tenker slik. Anonymous poster hash: 797dc...de0 "Rekrutteringsbransjen", faktisk.Er det den hun skal jobbe i, altså...??? Anonymous poster hash: e69cd...a3c Er du helt tett...? 😳 Anonymous poster hash: 04bd1...d2d Ja, det må jeg jo være. Siden jeg antar at hun skal jobbe i en bedrift eller en institusjon som selv foretar sine ansettelser? Anonymous poster hash: e69cd...a3c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #14 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Og hi sa ingenting om hvilken bransje det var. Hun spør om meninger og jeg svarer fra mitt ståsted. Jeg vet uansett at mange i rekrutteringsbransjen tenker slik. Anonymous poster hash: 797dc...de0 "Rekrutteringsbransjen", faktisk.Er det den hun skal jobbe i, altså...??? Anonymous poster hash: e69cd...a3c Er du helt tett...? 😳 Anonymous poster hash: 04bd1...d2d Hihihi😊 Anonymous poster hash: a3cd6...340
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #15 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Og hi sa ingenting om hvilken bransje det var. Hun spør om meninger og jeg svarer fra mitt ståsted. Jeg vet uansett at mange i rekrutteringsbransjen tenker slik. Anonymous poster hash: 797dc...de0 "Rekrutteringsbransjen", faktisk.Er det den hun skal jobbe i, altså...??? Anonymous poster hash: e69cd...a3c Ikke gjør deg så dum. Rekrutteringsbransjen. Hva tror du de jobber med? Det er mer og mer vanlig å hyre inn rekrutteringsbyrå i en rekrutteringsprosess for å slippe hele jobben. Det er altså fagfolk som tar seg av hele prosessen og plukker ut en håndfull kandidater til bedrifter for sluttintervju. Og ja, de jobber mot alle bransjer. Anonymous poster hash: 797dc...de0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #16 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Og hi sa ingenting om hvilken bransje det var. Hun spør om meninger og jeg svarer fra mitt ståsted. Jeg vet uansett at mange i rekrutteringsbransjen tenker slik. Anonymous poster hash: 797dc...de0 "Rekrutteringsbransjen", faktisk.Er det den hun skal jobbe i, altså...??? Anonymous poster hash: e69cd...a3c Ikke gjør deg så dum. Rekrutteringsbransjen. Hva tror du de jobber med? Det er mer og mer vanlig å hyre inn rekrutteringsbyrå i en rekrutteringsprosess for å slippe hele jobben. Det er altså fagfolk som tar seg av hele prosessen og plukker ut en håndfull kandidater til bedrifter for sluttintervju. Og ja, de jobber mot alle bransjer. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Og da vet du også at de fagfolkene som sitter og gjør det ikke er så uproffe at de sitter og tillegger folk følelsesmotiver som "desperat" og lignende. De kan ikke ta betalt for å leke sladrekjerringer. Anonymous poster hash: e69cd...a3c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #17 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Og hi sa ingenting om hvilken bransje det var. Hun spør om meninger og jeg svarer fra mitt ståsted. Jeg vet uansett at mange i rekrutteringsbransjen tenker slik. Anonymous poster hash: 797dc...de0 "Rekrutteringsbransjen", faktisk.Er det den hun skal jobbe i, altså...??? Anonymous poster hash: e69cd...a3c Ikke gjør deg så dum. Rekrutteringsbransjen. Hva tror du de jobber med? Det er mer og mer vanlig å hyre inn rekrutteringsbyrå i en rekrutteringsprosess for å slippe hele jobben. Det er altså fagfolk som tar seg av hele prosessen og plukker ut en håndfull kandidater til bedrifter for sluttintervju. Og ja, de jobber mot alle bransjer. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Og da vet du også at de fagfolkene som sitter og gjør det ikke er så uproffe at de sitter og tillegger folk følelsesmotiver som "desperat" og lignende. De kan ikke ta betalt for å leke sladrekjerringer. Anonymous poster hash: e69cd...a3c Det er ord som blir brukt ja. Det er faktisk mennesker som er desperate etter å få en fot innenfor et sted, mange grunner til det. Eneste store arbeidsgiver i kort avstand til hjemmet, bedrifter er i en attraktiv bransje, det er gode personalgoder. Ikke alle mennesker søker jobb fordi de virkelig vil ha DEN stillingen. Overraskende mange mennesker vil bare ha en jobb som har bekvem reisevei og finansiere fritiden sin. Naturlig for en arbeidsgiver å søke arbeidstakere som elsker yrket sitt og som vil ha DEN jobben fordi den er perfekt for deres kvalifikasjoner. Anonymous poster hash: 797dc...de0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #18 Skrevet 13. mars 2016 Om det er f.eks en nyåpnet sportsbutikk som søker folk både til flere forskjellige avdelinger, eller en matbutikk som søker folk både til kasse og til fruktavdeling ser jeg ingenting galt i å søke flere stillinger ihvertfall... De fleste som har erfaring fra butikk kan jobbe i flere forskjellige avdelingen på et varehus. Men om det er en helt annen type bedrift som søker folk både til økonomiavdeling og produksjonsavdeling blir det kanskje litt merkelig å søke begge steder? Anonymous poster hash: 1288e...ccc
Iiiiik Skrevet 13. mars 2016 #19 Skrevet 13. mars 2016 Hvis stillingene ligner hverandre, altså at du er kvalifisert for flere av dem, kan det signalisere at du er svært ivrig på å få jobb i akkurat denne bedriften. Det kan være positivt. Å søke på "alt" kan imidlertid også tyde på at du er ukritisk og overvuderer egen kompetanse og ser bort fra kvalifiseringskrav spesifisert i utlysningen. Jeg har vært borti at litt "rare" søkere har søkt på 5-6 stillinger parallelt og at de egentlig ikke er kvalifisert for noen av dem. Det er ikke lurt. Jeg ville nok skrevet i søknadsteksten at jeg er svært interessert i deres bedrift og at jeg derfor har søkt på flere av de utlyste stillingene. En telefon er også lurt, for å forklare interessen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #20 Skrevet 13. mars 2016 Jeg har selv sittet for å rekruttere mennesker til flere stillinger i samme bedrift. Jeg blir skeptisk til de som søket flere forskjellige. Det fremstår som desperat, vi vil ha dedikerte mennesker som brenner for det de gjør. Jeg føler rett og slett at de umulig kan være flink på alle områder, og jeg vil ha den flinkeste. Å vite hva søker er best på kan ikke jeg avgjøre, det skal søker selv vite og søke deretter. Du ville havnet i nei-bunken min. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Jeg tenker det kommer VELDIG an på hvilken bransje og hvilke stillinger det er jeg da. Litt rart å svare sånn som dette på generelt grunnlag må jeg si... Anonymous poster hash: 8a889...1e3 Og hi sa ingenting om hvilken bransje det var. Hun spør om meninger og jeg svarer fra mitt ståsted. Jeg vet uansett at mange i rekrutteringsbransjen tenker slik. Anonymous poster hash: 797dc...de0 "Rekrutteringsbransjen", faktisk.Er det den hun skal jobbe i, altså...??? Anonymous poster hash: e69cd...a3c Ikke gjør deg så dum. Rekrutteringsbransjen. Hva tror du de jobber med? Det er mer og mer vanlig å hyre inn rekrutteringsbyrå i en rekrutteringsprosess for å slippe hele jobben. Det er altså fagfolk som tar seg av hele prosessen og plukker ut en håndfull kandidater til bedrifter for sluttintervju. Og ja, de jobber mot alle bransjer. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Og da vet du også at de fagfolkene som sitter og gjør det ikke er så uproffe at de sitter og tillegger folk følelsesmotiver som "desperat" og lignende. De kan ikke ta betalt for å leke sladrekjerringer. Anonymous poster hash: e69cd...a3c Det er ord som blir brukt ja. Det er faktisk mennesker som er desperate etter å få en fot innenfor et sted, mange grunner til det. Eneste store arbeidsgiver i kort avstand til hjemmet, bedrifter er i en attraktiv bransje, det er gode personalgoder. Ikke alle mennesker søker jobb fordi de virkelig vil ha DEN stillingen. Overraskende mange mennesker vil bare ha en jobb som har bekvem reisevei og finansiere fritiden sin. Naturlig for en arbeidsgiver å søke arbeidstakere som elsker yrket sitt og som vil ha DEN jobben fordi den er perfekt for deres kvalifikasjoner. Anonymous poster hash: 797dc...de0 Desperat etter bekvem reisevei? Anonymous poster hash: e69cd...a3c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #21 Skrevet 13. mars 2016 Det kommer jo an på hvilke stillinger det er. Det er ikke tart å søke butikkjobb i flere butikker i samme kjede eller lærerjobber på flere barneskoler, men om du søker stilling både som butikksjef, innkjøper, avdelingsleder, regnskapsarbeider og personalansvarlig, eller gymlærer, logoped, rektor, historielærer og vaktmester på en gang, blir det rart. Anonymous poster hash: e9de9...f44
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2016 #22 Skrevet 13. mars 2016 Det kommer jo an på hvilke stillinger det er. Det er ikke tart å søke butikkjobb i flere butikker i samme kjede eller lærerjobber på flere barneskoler, men om du søker stilling både som butikksjef, innkjøper, avdelingsleder, regnskapsarbeider og personalansvarlig, eller gymlærer, logoped, rektor, historielærer og vaktmester på en gang, blir det rart. Anonymous poster hash: e9de9...f44 Syns ikke det er rart å søke stilling som f eks rektor, inspektør og lærer på samme skole, hvis alle tre står ledige, og man har erfaring både med undervisning og administrasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå