Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #1 Skrevet 13. mars 2016 Kjenner jeg er i ferd med å bli veldig bitter og sur og trenger noen råd. Mannen lar sin mor gå foran alt. Om hun skal til legen eller er syk eller trenger noe på butikken løper han. Men barna de er ikke så viktige virker det som. Foreldresamtaler, legetimer, tannlege osv - alt tar jeg. Når jeg spør om ikke han kan bli med sier han sjefen ikke liker han går før tiden men med mor går det greit. Bare å godta? Anonymous poster hash: c80f6...01f
soleia Skrevet 13. mars 2016 #2 Skrevet 13. mars 2016 Må du ta deg fri frå jobb kvar gong? Det er ikkje så vanleg å møte to foreldre til lege og tannlege, trur eg. Vi gjer iallefall ikkje det. Har heller ikkje fått det til ved foreldresamtaler. Men det er dårleg gjort overfor deg og din arbeidsgjevar dersom du stadig må ta ut fri/permisjon for å fylgje opp desse tinga, medan han ikkje gjer det. Det gjeld å dele byrdene i kvardagen. Det er flott at han tek seg godt av mor si. Når ein får barn i litt vaksen alder, eller har sjuke foreldre, så møter ein behov på begge kantar, både med barn og hjelpetrengande foreldre. Han treng ikkje hoppe i bilen med ein gong mor ringjer og treng ein boks fløyte, men kanskje han kan lage faste avtaler med henne om når han tek henne med på handling? Hjå oss er det mannen som tek seg mest av det som gjeld foreldra hans, sjølv om eg og hjelper til med handling når det passar. Han har eit søsken til, og dei deler litt på desse tinga.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #3 Skrevet 13. mars 2016 Ja vi jobber begge to så alt faller på meg. Vanlige legetimer eller tannlege er ikke vits å gå på begge to men litt større ting syns jeg han kan stille på. Viktige møter på skolen feks hvor jeg sier jeg ikke har så lyst å gå alene blir han ikke med på men ringer mor løper han fra jobb uansett hvilken tid på dagen det er. Og det er ikke innimellom. Det skjer ukentlig. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #4 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #5 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #6 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Jaja, da får det nesten bare være slik det er da. Hun er din familie også vet du, og du kan be om velferdsperm uten lønn i verste fall. Dere har et ansvar for deres barn, og også deres felles familie. Mannen står ganske alene om alt ang sin mor, så da må du nesten regne med å ta mest ang barna siden du ikke ønsker å ordne slik at dere kan dele på alt. Anonymous poster hash: 794a1...c9e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #7 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Jaja, da får det nesten bare være slik det er da. Hun er din familie også vet du, og du kan be om velferdsperm uten lønn i verste fall. Dere har et ansvar for deres barn, og også deres felles familie. Mannen står ganske alene om alt ang sin mor, så da må du nesten regne med å ta mest ang barna siden du ikke ønsker å ordne slik at dere kan dele på alt. Anonymous poster hash: 794a1...c9e Hadde din sjef syns det var greit at feks en gang i uken måtte du jobbe halv dag for din svigermor trengte noe på butikken? Anonymous poster hash: c80f6...01f
soleia Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Skjønar du er frustrert, men no gjer du deg litt vanskeleg. Han tek seg vel ikkje fri frå jobben for å handle? Slikt gjer ein på fritida. Veit ikkje kor nær kvarandre de bur, men når eg er på butikken sender eg ofte melding til svigermor om ho treng noko. Av og til stikk eg innom og hentar ho på vegen, feks på laurdagar. Men det er ikkje rett at det er berre du som skal ta fri frå jobben når det gjeld timar til ungane. Det høyres ut som de treng å setje dykk ned i fred og ro og snakke om desse tinga. Dersom det er mykje styr med svigermor som han fylgjer opp, så ser eg ikkje det som urimeleg at litt meir av avtaler ang ungane fell på deg, men det må jo vere ei likevekt i dette.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #9 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Jaja, da får det nesten bare være slik det er da. Hun er din familie også vet du, og du kan be om velferdsperm uten lønn i verste fall. Dere har et ansvar for deres barn, og også deres felles familie. Mannen står ganske alene om alt ang sin mor, så da må du nesten regne med å ta mest ang barna siden du ikke ønsker å ordne slik at dere kan dele på alt. Anonymous poster hash: 794a1...c9e Hadde din sjef syns det var greit at feks en gang i uken måtte du jobbe halv dag for din svigermor trengte noe på butikken? Anonymous poster hash: c80f6...01f Jeg kan fint handle for svigermor jeg, men det blir selvfølgelig etter jobb. Anonymous poster hash: af6e3...0a7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #10 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Skjønar du er frustrert, men no gjer du deg litt vanskeleg. Han tek seg vel ikkje fri frå jobben for å handle? Slikt gjer ein på fritida. Veit ikkje kor nær kvarandre de bur, men når eg er på butikken sender eg ofte melding til svigermor om ho treng noko. Av og til stikk eg innom og hentar ho på vegen, feks på laurdagar. Men det er ikkje rett at det er berre du som skal ta fri frå jobben når det gjeld timar til ungane. Det høyres ut som de treng å setje dykk ned i fred og ro og snakke om desse tinga. Dersom det er mykje styr med svigermor som han fylgjer opp, så ser eg ikkje det som urimeleg at litt meir av avtaler ang ungane fell på deg, men det må jo vere ei likevekt i dette. Jo han gjør det. Fordi hun forlanger det. Hun er sær der og skal noe skje må det skje øyeblikkelig ellers lager hun helvete i lang tid. Anonymous poster hash: c80f6...01f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #11 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Jaja, da får det nesten bare være slik det er da. Hun er din familie også vet du, og du kan be om velferdsperm uten lønn i verste fall. Dere har et ansvar for deres barn, og også deres felles familie. Mannen står ganske alene om alt ang sin mor, så da må du nesten regne med å ta mest ang barna siden du ikke ønsker å ordne slik at dere kan dele på alt. Anonymous poster hash: 794a1...c9e Hadde din sjef syns det var greit at feks en gang i uken måtte du jobbe halv dag for din svigermor trengte noe på butikken? Anonymous poster hash: c80f6...01f Om det er vanskelig for din sjef med slike akutte turer, så er det faktisk mulig for deg å ta et møte med sjefen din og lage en avtale om at du tar eksempelvis velferdsperm uten lønn fast et par timer en dag i uken. Du kan også snakke med svigermoren din og bli enig om et tidspunkt, eller kanskje et bedre tidspunkt etter arbeidstid eller i helgen. Kanskje hun føler seg litt ensom? Du kan jo sette av noen timer hver lørdag til henne? Hvor dere storhandler og drar på cafe sammen? Det ER mulig for deg å finne løsninger og hjelpe til....dette handler om vilje... Anonymous poster hash: 794a1...c9e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #12 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Jaja, da får det nesten bare være slik det er da. Hun er din familie også vet du, og du kan be om velferdsperm uten lønn i verste fall. Dere har et ansvar for deres barn, og også deres felles familie. Mannen står ganske alene om alt ang sin mor, så da må du nesten regne med å ta mest ang barna siden du ikke ønsker å ordne slik at dere kan dele på alt. Anonymous poster hash: 794a1...c9e Hadde din sjef syns det var greit at feks en gang i uken måtte du jobbe halv dag for din svigermor trengte noe på butikken? Anonymous poster hash: c80f6...01f Jeg kan fint handle for svigermor jeg, men det blir selvfølgelig etter jobb. Anonymous poster hash: af6e3...0a7 Nå var det ikke det som skjer etter arbeidstid som var problemet her. Leser du ikke det jeg skriver. Jeg gjør ting etter jobb og i helger men feks en foreldresamtale skjer på dagtid. Dette kan han ikke ta fri for. Men han kan ta fri for å handle for mor. Anonymous poster hash: c80f6...01f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #13 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Jaja, da får det nesten bare være slik det er da. Hun er din familie også vet du, og du kan be om velferdsperm uten lønn i verste fall. Dere har et ansvar for deres barn, og også deres felles familie. Mannen står ganske alene om alt ang sin mor, så da må du nesten regne med å ta mest ang barna siden du ikke ønsker å ordne slik at dere kan dele på alt. Anonymous poster hash: 794a1...c9e Hadde din sjef syns det var greit at feks en gang i uken måtte du jobbe halv dag for din svigermor trengte noe på butikken? Anonymous poster hash: c80f6...01f Om det er vanskelig for din sjef med slike akutte turer, så er det faktisk mulig for deg å ta et møte med sjefen din og lage en avtale om at du tar eksempelvis velferdsperm uten lønn fast et par timer en dag i uken. Du kan også snakke med svigermoren din og bli enig om et tidspunkt, eller kanskje et bedre tidspunkt etter arbeidstid eller i helgen. Kanskje hun føler seg litt ensom? Du kan jo sette av noen timer hver lørdag til henne? Hvor dere storhandler og drar på cafe sammen? Det ER mulig for deg å finne løsninger og hjelpe til....dette handler om vilje... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Når hun ringer og trenger noe MÅ det skje NÅ. Hun kan ikke vente til etter jobb. Man vet aldri om det er mandag klokka ti eller fredag klokka to. Vi får ikke vikar på minuttet om jeg må løpe fra jobb og det er heller ikke rettferdig ovenfor de andre som blir stående igjen med mer jobb fordi hun må ha en liter melk nå og ikke om tre timer. Anonymous poster hash: c80f6...01f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #14 Skrevet 13. mars 2016 En annen ting også; har du virkelig så sinnssykt mange timeavtaler for barna da...? Jeg har selv 2 barn, og her er det kanskje 2 tannlegetimer i året, 4 legebesøk og 2 foreldresamtaler som kommer innenfor arbeidstid... foreldremøter og mye annet kommer gjerne etter arbeidstid.... og vi drar jo aldri begge to på det... en blir hjemme med barna. Som regel er det jeg som tar det meste av slike avtaler, og om jeg må være borte fra jobb 1,5 time ca hver 6 uke pga det så tenker jeg det går helt fint.... slik er det å ha barn. Anonymous poster hash: 794a1...c9e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #15 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Jaja, da får det nesten bare være slik det er da. Hun er din familie også vet du, og du kan be om velferdsperm uten lønn i verste fall. Dere har et ansvar for deres barn, og også deres felles familie. Mannen står ganske alene om alt ang sin mor, så da må du nesten regne med å ta mest ang barna siden du ikke ønsker å ordne slik at dere kan dele på alt. Anonymous poster hash: 794a1...c9e Hadde din sjef syns det var greit at feks en gang i uken måtte du jobbe halv dag for din svigermor trengte noe på butikken? Anonymous poster hash: c80f6...01f Om det er vanskelig for din sjef med slike akutte turer, så er det faktisk mulig for deg å ta et møte med sjefen din og lage en avtale om at du tar eksempelvis velferdsperm uten lønn fast et par timer en dag i uken. Du kan også snakke med svigermoren din og bli enig om et tidspunkt, eller kanskje et bedre tidspunkt etter arbeidstid eller i helgen. Kanskje hun føler seg litt ensom? Du kan jo sette av noen timer hver lørdag til henne? Hvor dere storhandler og drar på cafe sammen? Det ER mulig for deg å finne løsninger og hjelpe til....dette handler om vilje... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Når hun ringer og trenger noe MÅ det skje NÅ. Hun kan ikke vente til etter jobb. Man vet aldri om det er mandag klokka ti eller fredag klokka to. Vi får ikke vikar på minuttet om jeg må løpe fra jobb og det er heller ikke rettferdig ovenfor de andre som blir stående igjen med mer jobb fordi hun må ha en liter melk nå og ikke om tre timer. Anonymous poster hash: c80f6...01f Neivel, men da er det vel greit at mannen tar det da, siden han har mulighet... så tar du det du har mulighet til å få fri for. Da tar dere jo omtrent like mye hver ang familie, om ikke mannen mer. Anonymous poster hash: 794a1...c9e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #16 Skrevet 13. mars 2016 En annen ting også; har du virkelig så sinnssykt mange timeavtaler for barna da...? Jeg har selv 2 barn, og her er det kanskje 2 tannlegetimer i året, 4 legebesøk og 2 foreldresamtaler som kommer innenfor arbeidstid... foreldremøter og mye annet kommer gjerne etter arbeidstid.... og vi drar jo aldri begge to på det... en blir hjemme med barna. Som regel er det jeg som tar det meste av slike avtaler, og om jeg må være borte fra jobb 1,5 time ca hver 6 uke pga det så tenker jeg det går helt fint.... slik er det å ha barn. Anonymous poster hash: 794a1...c9e Vi har tre barn. En er endel syk og har oppfølging på sykehus og fysio og slikt. Og ja - slik er det å ha barn men det hadde vært fint om far og en gang i blant kunne ta en legetime eller en foreldresamtale. På ti år har han ikke tatt en. Anonymous poster hash: c80f6...01f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #17 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Jaja, da får det nesten bare være slik det er da. Hun er din familie også vet du, og du kan be om velferdsperm uten lønn i verste fall. Dere har et ansvar for deres barn, og også deres felles familie. Mannen står ganske alene om alt ang sin mor, så da må du nesten regne med å ta mest ang barna siden du ikke ønsker å ordne slik at dere kan dele på alt. Anonymous poster hash: 794a1...c9e Hadde din sjef syns det var greit at feks en gang i uken måtte du jobbe halv dag for din svigermor trengte noe på butikken? Anonymous poster hash: c80f6...01f Om det er vanskelig for din sjef med slike akutte turer, så er det faktisk mulig for deg å ta et møte med sjefen din og lage en avtale om at du tar eksempelvis velferdsperm uten lønn fast et par timer en dag i uken. Du kan også snakke med svigermoren din og bli enig om et tidspunkt, eller kanskje et bedre tidspunkt etter arbeidstid eller i helgen. Kanskje hun føler seg litt ensom? Du kan jo sette av noen timer hver lørdag til henne? Hvor dere storhandler og drar på cafe sammen? Det ER mulig for deg å finne løsninger og hjelpe til....dette handler om vilje... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Når hun ringer og trenger noe MÅ det skje NÅ. Hun kan ikke vente til etter jobb. Man vet aldri om det er mandag klokka ti eller fredag klokka to. Vi får ikke vikar på minuttet om jeg må løpe fra jobb og det er heller ikke rettferdig ovenfor de andre som blir stående igjen med mer jobb fordi hun må ha en liter melk nå og ikke om tre timer. Anonymous poster hash: c80f6...01f Neivel, men da er det vel greit at mannen tar det da, siden han har mulighet... så tar du det du har mulighet til å få fri for. Da tar dere jo omtrent like mye hver ang familie, om ikke mannen mer. Anonymous poster hash: 794a1...c9e POENGET som du tydeligvis ikke ser er at jeg syns feks et møte på skolen ang utviklingen til barnet er viktigere enn å kjøpe melk på butikken. Anonymous poster hash: c80f6...01f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #18 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Jaja, da får det nesten bare være slik det er da. Hun er din familie også vet du, og du kan be om velferdsperm uten lønn i verste fall. Dere har et ansvar for deres barn, og også deres felles familie. Mannen står ganske alene om alt ang sin mor, så da må du nesten regne med å ta mest ang barna siden du ikke ønsker å ordne slik at dere kan dele på alt. Anonymous poster hash: 794a1...c9e Hadde din sjef syns det var greit at feks en gang i uken måtte du jobbe halv dag for din svigermor trengte noe på butikken? Anonymous poster hash: c80f6...01f Om det er vanskelig for din sjef med slike akutte turer, så er det faktisk mulig for deg å ta et møte med sjefen din og lage en avtale om at du tar eksempelvis velferdsperm uten lønn fast et par timer en dag i uken. Du kan også snakke med svigermoren din og bli enig om et tidspunkt, eller kanskje et bedre tidspunkt etter arbeidstid eller i helgen. Kanskje hun føler seg litt ensom? Du kan jo sette av noen timer hver lørdag til henne? Hvor dere storhandler og drar på cafe sammen? Det ER mulig for deg å finne løsninger og hjelpe til....dette handler om vilje... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Når hun ringer og trenger noe MÅ det skje NÅ. Hun kan ikke vente til etter jobb. Man vet aldri om det er mandag klokka ti eller fredag klokka to. Vi får ikke vikar på minuttet om jeg må løpe fra jobb og det er heller ikke rettferdig ovenfor de andre som blir stående igjen med mer jobb fordi hun må ha en liter melk nå og ikke om tre timer. Anonymous poster hash: c80f6...01f Neivel, men da er det vel greit at mannen tar det da, siden han har mulighet... så tar du det du har mulighet til å få fri for. Da tar dere jo omtrent like mye hver ang familie, om ikke mannen mer. Anonymous poster hash: 794a1...c9e POENGET som du tydeligvis ikke ser er at jeg syns feks et møte på skolen ang utviklingen til barnet er viktigere enn å kjøpe melk på butikken. Anonymous poster hash: c80f6...01f Jo, selvsagt er det det, men om du tar de samtalene så kan jo du snakke med far når du kommer hjem slik at han også får den informasjonen? Det gjør ihvertfall vi her hjemme... Tror faktisk aldri jeg har sett noen gå sammen på slike samtaler i arb.tiden jeg.... Og hvem som tar dem er jo egentlig ett fett så lenge den er flink til å gi infoen videre. Så om det passer best for deg å ta barna fremfor svigermor, så er jo det en grei løsning. Anonymous poster hash: 794a1...c9e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #19 Skrevet 13. mars 2016 Jeg tror ikke du forstår mannen din og for han må nok det gjøre det ekstra belastende. Jeg har ingen tror på at han synes møtet på skolen er mindre viktig, men der har han deg som kan gå og det er godt nok for han. Når det gjelder svigermor virker det som om han er alene om det. Men dere må sette dere ned å snakke sammen. Du må høre med han hvorfor han prioriterer slik. Hvis hun har endret seg i det siste er det mulig hun har begynt å bli litt dement. Det kan dermed være at mannen din synes det er mye enklere å ta seg fri noen timer på dagen enn helvete som kommer i ettertid. Kanskje det også er best for familien sett under ett og i alle fall din mann sin helse. Han kan jo be om et møte med legen hennes og be om råd (om dere tror dette skyldes sykdom). Hvis det er slik at du bruker for mange dager på å følge barna må du si det og så må dere fordele dagene. Men jeg har full forståelse for at han i den skvisen han er i nå synes det er unødvendig at dere drar på møter sammen. Anonymous poster hash: 667a6...322
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #20 Skrevet 13. mars 2016 Mannen din har ikke kuttet navlestrengen. Hadde jeg ikke giddet å finne meg i. Anonymous poster hash: 446f4...497
Mostly Harmless Skrevet 13. mars 2016 #21 Skrevet 13. mars 2016 Denne svigermoren trenger avgjort å parkeres. Ingen trenger melk så akutt at andre må ta fri fra jobb for å fikse det. Jeg ville forventet at mannen satte grenser for sin mor, slik at vi kunne dele på nødvendig fri fra jobb. Det er helt hull i hodet å bruke arbeidstiden på Rema når det går ut over muligheten til å følge opp egne barn. Om svigermor er for selvsentrert til å forstå det, får hun nå bare lage helvete da. Enkelte voksne er rett og slett ikke ferdig oppdratt.
soleia Skrevet 13. mars 2016 #22 Skrevet 13. mars 2016 Hva om du prøver å støtte han litt? Om du hjelper til med svigermor og gjør litt for henne du også så kan det jo tenkes at mannen får mer mulighet til å stille opp på slike ting ang barna og ta mer fri fra jobb pga det.... Slik det er nå er jo han tydeligvis helt alene om ansvaret for svigermor, og han tenker vel at da må det gå først, siden du har mulighet til å ta fri pga barna. Om du tar svigermor litt avlaster du han og gjør sånn at han ikke må ta så mye fri pga henne, da får han tid til andre ting. Han føler seg nok veldig alene om dette ansvaret..... Anonymous poster hash: 794a1...c9e Jeg kan ikke ta fri fra jobben for å handle for svigermor. Da tror jeg sjefen hadde klikket. HI Anonymous poster hash: c80f6...01f Skjønar du er frustrert, men no gjer du deg litt vanskeleg. Han tek seg vel ikkje fri frå jobben for å handle? Slikt gjer ein på fritida. Veit ikkje kor nær kvarandre de bur, men når eg er på butikken sender eg ofte melding til svigermor om ho treng noko. Av og til stikk eg innom og hentar ho på vegen, feks på laurdagar. Men det er ikkje rett at det er berre du som skal ta fri frå jobben når det gjeld timar til ungane. Det høyres ut som de treng å setje dykk ned i fred og ro og snakke om desse tinga. Dersom det er mykje styr med svigermor som han fylgjer opp, så ser eg ikkje det som urimeleg at litt meir av avtaler ang ungane fell på deg, men det må jo vere ei likevekt i dette. Jo han gjør det. Fordi hun forlanger det. Hun er sær der og skal noe skje må det skje øyeblikkelig ellers lager hun helvete i lang tid. Anonymous poster hash: c80f6...01f Då er det svigermor som er problemet her, og mannen som er altfor ettergjevande. De får lage avtale om faste handledagar/tidspkt, evt at ho kan sende melding med handleliste, og så handlar han på veg heim. Det høyrer ingen stad heime å fare frå jobb for å handle matvarer. Kan eigentleg ikkje tru at nokon gjer dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå