Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. mars 2016 #26 Skrevet 13. mars 2016 (endret) Føler meg så hjelpeløs, flere vil slutte pga denne ene personen. Vedkommende har ikke jobbet så lenge hos oss, de som vil si opp har vært der i godt over 10 år. For å spørre rett ut, hvordan bli kvitt vedkommende? Anonymous poster hash: 074bf...779 Er det en mobbesak? Ja, i aller høyeste grad. Hun er ikke alltid så lett å gjennomskue. Jeg har selv levd nesten hele mitt liv med psykopater (mor og eks) kommet meg ut fra begge, men kjenner igjen tegnene. HI Anonymous poster hash: 074bf...779 Psykopati er sjeldent.Jeg tror du burde ta en ekstra kikk på hvordan du selv fortolker andres atferd og deres motivasjon.... Høres ut som noe en psykopat ville sagt!Hva slags grunnlag har du får å insinuere at problemet ligger hos HI? Du tar jo ting rett ut av løse luften. Endret 13. mars 2016 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #27 Skrevet 13. mars 2016 Huff sånn er så slitsomt. Vi har en sånn på jobben. Plutselig er hun sur for noe, og snur ryggen til når folk prater. Ellers er det inn til sjefen for å klage på ting, hun har bare glemt å ta det opp med de det det gjelder først, og det hun tar opp har ikke rot i virkeligheten. Det er så mye drama på arbeidsplassen etter hun kom inn , at vi har aldri hatt så mye sykefravær som nå. Det som er synd, er at dama er god i den teoretiske delen av jobben, og en mester i å smiske med sjefen, så det har godt for langt. Nå er det prosesser i gang da, men vi kommer nok til å ha mistet kollegaer på veien. Og alt ser hun gjør er så smått, så subtilt og i det skjulte, med de svakeste som offer... Og jeg tror faktisk ikke dama skjønner det selv en gang, at hun driver med splitt og hersk. Skal ikke påstå at hun er psykopat, for det er sterke ord, men noen som smiler til deg i et øyeblikk, for så å snu ryggen til som en kald fisk, har nok noen følelsesmessige issues. Håper du oppdaterer her inne, kanskje vi kan få noen tips. For det å ikke trives på jobb er ille, og helt feil at folk skal slutte fordi andre ikke kan oppføre seg som voksne folk... Anonymous poster hash: f12a8...ec4
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #28 Skrevet 13. mars 2016 Vær konkret, skriv opp episoder som er tegn på at vedkommende gjør noe som kan skade bedriften og arbeidsmiljøet. Dokumentasjon er det aller viktigste her, men det må være konkret og ikke følelsesbasert. Stå sammen! Vær obs på at disse menneskene kan splitte personalgrupper, ødelegge psykisk helse for flere osv, så dere må være på samme lag for å eliminere problemet. I en slik prosess er det normalt å spørre seg selv om man overdriver, misforstår osv. Da er det greit å ha en liste som viser at man ikke er på jordet. Jeg har sett psykopati på nært hold, sammen med en svak leder, og de er farlige!! Senere har jeg tatt for meg en leder (jeg er selv styreleder) som manipulerte på grunn av sitt rusmisbruk. Man må alltid fremstå som smartere, klokere og ha beviselig dokumentasjon for å få slike folk fjernet. Anonymous poster hash: 88fd5...273
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #29 Skrevet 13. mars 2016 Det enkleste for deg er å finne deg ny jobb. MEN dersom du er villig til å kjempe - ta kontakt med vernetjenesten på jobben og tillitsvalgt (om du er organisert). Anonymous poster hash: 87279...4fe
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #30 Skrevet 13. mars 2016 Takk for mange tips, skal holde dere oppdatert. Vi har jo de som verner om henne, som ikke ser situasjonen. Jeg er villig til å ta kampen, håper at mine gode kolleger blir hos oss. Hun har ikke blitt gammel på andre arbeidsplasser før, men da ble hun heller ikke fast ansatt. HI Anonymous poster hash: 074bf...779
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2016 #31 Skrevet 13. mars 2016 Huff Det er så psykisk belastende å være i en arbeidskonflikt. Anonymous poster hash: 5e905...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå